Lieve mama's,
Waarschijnlijk herkennen de mama's die al oudere kinderen hebben dit wel.
Ik ben 20 jaar en 8 jaar geleden ook zwanger geweest en heb 2 gezonde kinderen op de wereld gezet. Nu ben ik weer zwanger en ik schrik van de grote verschillen tussen toen en nu..
Wat je 'vroeger' wel mocht eten en nu niet meer, wat toen nog wel veilig was en nu niet meer.. al die extra onderzoeken, zoveel meer informatie over alles wat mogelijk allemaal fout kan gaan..
Ik zit bij dezelfde groep verloskundigen als 8 jaar geleden en ook zij zeggen als 'oudere' verloskundigen dat het ongelooflijk is hoe snel de ontwikkelingen zijn gegaan en hoe groot de verschillen zijn.
Natuurlijk is het goed om dingen te kunnen voorkomen en informatie te hebben, maar ik merk dat ik helemaal niet meer zo prettig zwanger ben als 20 en 8 jaar geleden. Wat ik dacht te weten weet ik dus helemaal niet en ik voel me soms erg dom als ik iets doe wat toen wel kon, maar nu uit deze boze blijkt te zijn.
Ik voel me erg beperkt, overgeinformeerd en een beetje bang gemaakt tijdens deze zwangerschap.
Ik ben 38 jaar en voelde me nog heerlijk jong toen ik een positieve test had van deze zwangerschap, maar loop nu inmiddels met het idee dat ik echt een oude(rwetse) moeder word.
Zijn er mama's die zich hierin herkennen?