31 Reacties

2 maanden geleden

Hee onze dochter zal ook 6 zijn als ons 2e kindje geboren zal worden, als alles goed gaat!! Bij ons ook een bewuste keuze. Zelf ziek geweest na de bevalling dus die angst speelt altijd meer

2 maanden geleden

Mijn zoon zal 9 jaar zijn als onze kleine komt. Hebben jullie het al verteld? Wij zitten nog te denken hoe we het gaan vertellen 🤗

2 maanden geleden

Onze zoon is 4,5 als de baby komt, mocht alles goed gaan. Kort op elkaar was voor ons geen optie, met een huilbaby en ptss in combinatie met postnatale depressie en bekkeninstabiliteit waren de eerst 2 jaren overleven. Toen voor mij de wens voor een tweede er wel was durfde mijn man het nog niet aan omdat hij bang was dat hetzelfde weer zou gebeuren, toen hij akkoord ging (nog niet volledig overtuigd) heeft het bijna 1,5 jaar en een miskraam geduurd. Dus een iets groter leeftijd verschil dan gehoopt maar liever zo dan 2jaar of minder ertussen, dit hadden wij gewoon niet aan gekunt

2 maanden geleden

Reactie op laura171991

Hee onze dochter zal ook 6 zijn als ons 2e kindje geboren zal worden, als a ...
Leuk om te lezen dat het hetzelfde leeftijdsverschil is! Die angst hebben is herkenbaar! Veel/lang ziek geweest na de bevalling?

2 maanden geleden

Reactie op Baby2🥰

Mijn zoon zal 9 jaar zijn als onze kleine komt. Hebben jullie het al vertel ...
Fijn om te lezen dat er meer zijn met een groter leeftijdsverschil. We hebben het nog niet verteld. Willen we doen na de eerste echo. Hadden we bij onze zoon ook gedaan. Ook nog geen idee hoe we het moeten vertellen, want iedereen in onze omgeving gelooft er heilig in dat er bij ons nooit een tweede kind zou komen. Des te meer de verrassing. 😆

2 maanden geleden

Reactie op Elineexx

Leuk om te lezen dat het hetzelfde leeftijdsverschil is! Die angst hebben i ...
Heb 3 jaar echt moeten overleven. Gaat nu redelijk, altijd afwachten. Terugvallen zijn er helaas wel. Voordeel met deze leeftijd is dat ze zich redelijk red, plus ze snapt wel als mama een mindere dag heeft

2 maanden geleden

Reactie op Marielleolthof

Onze zoon is 4,5 als de baby komt, mocht alles goed gaan. Kort op elkaar ...
Heel erg herkenbaar!! Eerste jaar was bij ons heel heftig. Heel veel huilen, weinig slaap. Heeft lang geduurd voordat we erachter kwamen dat hij verborgen reflux had. En hij was ook gewoon een driftige baby die niet gauw tevreden was. Mentaal er serieus doorheen gezeten. Dus daarom bewust ook gekozen om langer te wachten.

2 maanden geleden

Reactie op laura171991

Heb 3 jaar echt moeten overleven. Gaat nu redelijk, altijd afwachten. Terug ...
Dikke knuffel voor jou! Wat verdrietig om te lezen dat de eerste 3 jaar zo zwaar is geweest. Heb je ook het gevoel dat de babytijd van je is afgenomen?

2 maanden geleden

Leuke groep! Wij hebben ook bewust gekozen voor een groter leeftijdsverschil. Onze dochter wordt eind deze maand 4 jaar en zal dus ruim 4,5 zijn als de baby wordt geboren. Tot nu toe vind ik het vooral vervelend om het niet te ‘kunnen’ vertellen. Vooral omdat ik al klachten krijg en ze vraagt wat er is (zo betrokken). Ik wil eerst een echo met een kloppend hartje hebben (26-8 gepland). We twijfelen om het dan te vertellen omdat met haar verjaardag dan niet de volle aandacht op haar is gericht.. iemand ervaringen mee? Wellicht vanuit de omgeving? Tot nu toe heb ik het idee dat ze het beter zal begrijpen en ze is toevallig in de poppen fase. Zo lief om te zien! Toen ze jonger was heb ik het idee dat ze niet echt zou beseffen wat er gaat gebeuren.

2 maanden geleden

Hi, wij zullen ook een groot leeftijdsverschil hebben. Ons zoontje wordt 4 en zal 4,5 zijn als alles goed mag blijven gaan. Ik wilde in het begin ook echt geen 2de. Wanneer ons zoontje ouder werd begon het te kriebelen. We hebben er uiteindelijk een jaar over gedaan om weer zwanger te worden. Maar prima wij vinden het fijn dat ons zoontje straks op school zit en wij dan de tijd hebben met de baby. Ik vind het ook moeilijk om het nog niet te vertellen, ook omdat me buik al groeit hij het ziet en ik elke dag de hele dag misselijk ben en hij vraagt mama ben je weer zo misselijk. Wanneer we de echo hebben 16-8 en alles is goed dan gaan wij het hem vertellen.

2 maanden geleden

Reactie op kyra2020-24

Leuke groep! Wij hebben ook bewust gekozen voor een groter leeftijdsverschi ...
Lastig om dan nog niks te kunnen zeggen, maar begrijp het wel. Wij wachten ook tot eerste echo. Toevallig ook de 26ste. Misschien het beste na haar verjaardag vertellen? Zonde als de aandacht dan wat weg gaat voor haar verjaardag.

2 maanden geleden

Reactie op JodyJJ

Hi, wij zullen ook een groot leeftijdsverschil hebben. Ons zoontje wordt 4 ...
Wij vinden het ook fijn dat hij naar school gaat. Heb het idee dat ik de aandacht dan hopelijk wat beter kan verdelen ook. Maar dat is natuurlijk afwachten hoe dat gaat verlopen. Ach wat lief dat hij zo meeleeft met je. ☺️

2 maanden geleden

Wij hebben een zoon van 10. Na jaren van proberen ,miskramen die gecompliceerd waren en een zol zwangerschap nu na 1x onbeschermd seks ( hoe groot is de kans hè) toch zwanger... gelukkig volgende week een echo met 6 weken. Heel onwerkelijk en ook wel een beetje eng. Ik denk wel dat onze zoon het geweldig gaat vinden.

2 maanden geleden

Mijn vriend heeft 2 kids uit een eerder huwelijk. Ze zijn 13 en 14. Dus wij hebben ook een groot leeftijdsverschil. Maar ze zijn zo zo zo blij!!

2 maanden geleden

Reactie op Elineexx

Dikke knuffel voor jou! Wat verdrietig om te lezen dat de eerste 3 jaar zo ...
Ik heb het gelukkig een plek kunnen geven en lang leve de smartphone dus foto’s en filmpjes. Maar zelf herinneren doe ik idd niet. In zo’n waas geleefd dat ik wel aanwezig was maar niks bewust heb meegemaakt. Heel veel schuld gevoel aan over gehouden eerst

2 maanden geleden

Ook wij hebben een groot leeftijdsverschil. Mijn dochter is nu 17 😅 (ik was 20 toen ik van haar beviel) en zoon van mijn partner uit een eerdere relatie zal tegen de tijd dat de kleine er is (als alles goed gaat uiteraard) 9 zijn 😄 Bij ons dus geen bewuste keus om er zoveel ruimte tussen te laten maar het leven liep gewoon zo 🥰 Mijn dochter heeft het telkens heel snel door gehad dat ik zwanger was(valt ook niet op als je moeder ineens geen filet meer eet, nog maar 1 kop koffie drinkt, geen wijntje meer drinkt in het weekend etc), en dus ook bewust(nou ja het blijft een tiener in haar eigen wereld) de miskramen meegemaakt. Dus die weet het wel al heel snel. Hoe en wanneer we het tegen zoontje van mijn partner vertellen is nog even afwachten. Ik wil eerst goed door de 12 weken komen, weinig zin dat de ex van mijn partner zich ermee gaat bemoeien (en dat gaat ongetwijfeld gebeuren, die heeft overal een mening ondanks dat ze vaak absoluut geen idee heeft waar ze het over heet, rot irritant) in een periode waar nog zoveel mis kan gaan

2 maanden geleden

Reactie op Baby2🥰

Mijn zoon zal 9 jaar zijn als onze kleine komt. Hebben jullie het al vertel ...
Wat leuk dat er nog meer mensen zijn met een groter leeftijdsverschil. Mijn zoon zal ook 9 zijn als de baby wordt geboren. We wilden wachten met vertellen tot na de eerste echo, maar konden niet wachten en hebben het gisteren tijdens het eten van een ijsje, zittend op een stoepje verteld. Hij vond het geweldig! ☺️

2 maanden geleden

Reactie op nsh933

Wat leuk dat er nog meer mensen zijn met een groter leeftijdsverschil. Mijn ...
Ahh genieten en wat fijn zo’n reactie!! Wij gaan toch nog even de echo afwachten.. 20e op de planning. Spannend allemaal! Ben jij je nu ook veel meer bewust van alles? Ik was met mijn zoon 24 toen ik zwanger was, stond er toen veel meer onbevangen in..

2 maanden geleden

Geen ervaring als moeder maar wel als kind. Ik scheel 10 jaar met mijn (half)zus, maar zij is overleden toen ik 5 was. Toen ik 8 was kreeg ik een jonger broertje. Ieder leeftijdsverschil zal zijn voor- en nadelen hebben. Als tiener vond ik zo'n klein broertje soms maar lastig. Volgens mijn moeder was het enige wat echt lastig was om iets te gaan doen wat voor iedereen leuk was. Je krijgt niet altijd alles zoals je het misschien voor ogen had. Maar met genoeg liefde en geduld, komt alles goed.

2 maanden geleden

Reactie op laura171991

Ik heb het gelukkig een plek kunnen geven en lang leve de smartphone dus fo ...
Dat geloof ik! Maar gelukkig heb je het een plekje kunnen geven. Hopelijk mag je nu wel alles meemaken en geniet je er volle teugen van!