22 Reacties

2 maanden geleden

Laten jullie dit checken bij de huisarts?

2 maanden geleden

Waarom is de huisarts er niet positief over? Dit is toch gewoon passend?

2 maanden geleden

Reactie op Mylène94

Laten jullie dit checken bij de huisarts?
Ik niet 🤷🏼‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op Mylène94

Laten jullie dit checken bij de huisarts?
Ik persoonlijk niet

2 maanden geleden

Reactie op Mylène94

Laten jullie dit checken bij de huisarts?
In België is het normaal om eerst een zwangerschap te bevestigen bij de huisarts doormiddel van een bloedonderzoek. Later neem je pas contact op met een verloskundige. Hoe en wat verder weet ik niet, kom zelf ook uit NL. 😉

2 maanden geleden

Reactie op stephje345

In België is het normaal om eerst een zwangerschap te bevestigen bij de hui ...
Dat klinkt geweldig! Stuk minder onzeker voor mijn gevoel 🤣

2 maanden geleden

Hoe ver ben je nu? Ik verwacht nu 4+5 te zijn en krijg vanavond mijn resultaat binnen.

2 maanden geleden

Waarom is je huisarts niet positief?..

2 maanden geleden

Reactie op stephje345

In België is het normaal om eerst een zwangerschap te bevestigen bij de hui ...
Haha klopt, als je een positieve zwangerschapstest hebt laat je bloed trekken bij de huisarts. Die bevestigd dan de zwangerschap door hcg te meten en doet dan direct ook wat andere tests zoals antistoffen voor toxoplasmose, CMV,.. alsook of de schildklier goed werkt. Ik heb gisteren bloed laten trekken en verwacht morgen een telefoontje. Bij mijn vorige zwangerschap had ik geen antistoffen en moest dus extra opletten en werkte men schildklier net niet goed genoeg en ben ik dus l-thyroxine moeten nemen. Pas daarna bel je naar de gynaecoloog en krijg je eerste echo rond de 8 weken en dan afwisselend bij gynaecoloog/vroedvrouw of huisarts op 12w 16w… Gek dat er zo n verschillende aanpak is over de grens 😄

2 maanden geleden

Reactie op lelagla

Haha klopt, als je een positieve zwangerschapstest hebt laat je bloed trekk ...
Dat duurt lang. Ik heb deze ochtend bloed laten trekken en zou vanavond hcg al weten. Toxoplasmose enzo zou wel wat langer duren. Gaat via labo van Tessenderlo

2 maanden geleden

Mijn hcg was met 4 weken 197. En vandaag met 4.4w 873.

2 maanden geleden

Reactie op Izzy92

Dat duurt lang. Ik heb deze ochtend bloed laten trekken en zou vanavond hcg ...
Dat is wel snel, leuk voor jou! Hier nog even geduld 🫣. Mijn huisartspraktijk stuurt hun bloedname naar het mch Leuven. Denk dat ze zelf de resultaten misschien wel sneller terug krijgen maar moet dan zelf ook nog tijd hebben om ze te bekijken en bellen denk ik. ☺️ Hopelijk vanavond een mooie hcg waarde voor jou dan!

2 maanden geleden

Reactie op lelagla

Haha klopt, als je een positieve zwangerschapstest hebt laat je bloed trekk ...
Hier houden de huisartsen vrijweinig met de zwangerschap bezig, bij een positieve test moeten wij direct contact opnemen met de verloskundige. Intake volgt rond de 5 weken en eerste echo vanaf week 7. Ik heb ook een bloedafname formulier meegekregen, (suiker, vitamine D, bloedgroep etc)

2 maanden geleden

Reactie op Mylène94

Dat klinkt geweldig! Stuk minder onzeker voor mijn gevoel 🤣
Haha, begrijpelijk! Is ook erg spannend en ook brengt het onzekeretijden met zich mee. Zoals je leest is het in België net iets anders.. 🙂

2 maanden geleden

Reactie op lelagla

Dat is wel snel, leuk voor jou! Hier nog even geduld 🫣. Mijn huisartsprakt ...
1076 met net geen 5 weken. Het deeltje van de bloedgroep volgt nog.

2 maanden geleden

Reactie op Izzy92

1076 met net geen 5 weken. Het deeltje van de bloedgroep volgt nog.
Heel goede waarde hè! Nu wachten op die eerste echo ☺️!

2 maanden geleden

Reactie op lelagla

Heel goede waarde hè! Nu wachten op die eerste echo ☺️!
Ja inderdaad. Geruststelling toch altijd die waarde. Helaas nog wachten tot 25 september voor de eerste echo. Heb jij al een afspraak ingepland staan?

2 maanden geleden

Reactie op Izzy92

Ja inderdaad. Geruststelling toch altijd die waarde. Helaas nog wachten tot ...
Huisarts heeft met daarnet toch nog opgebeld met de bloedresultaten, geen antistoffen voor CMV, toxoplasmose en rubella. Dus dat wordt weer oppassen. Hcg was 8100 en ik vermoed dat ik 5 weken ben maar niet 100% zeker, het zou ook 7 weken kunnen zijn afgaande van 1e dag menstruatie, maar ik had een late positieve ovulatie test. Morgen ga ik bellen om de echo vast te leggen. Ik hoop wel sneller dan 25 sept 🤭.

2 maanden geleden

Reactie op lelagla

Huisarts heeft met daarnet toch nog opgebeld met de bloedresultaten, geen a ...
Hier ook alles negatief dus inderdaad opletten geblazen. Ik hoop mee op een snellere afspraak. Ik ga op mijn eerste echo het geslacht al bijna kunnen zien 🙈

2 maanden geleden

Reactie op Izzy92

Hier ook alles negatief dus inderdaad opletten geblazen. Ik hoop mee op een ...
16sept was het eerst mogelijke dus toch ietsje sneller 🙈 dan ben ik ook ergens tussen de 9 en 11 weken. We zullen wat moeten oefenen op ons geduld! Hopelijk heb je wat leuke dingen gepland ter afleiding en loopt je zwangerschap tot dan vlotjes!