16 Reacties

2 maanden geleden

Hoihoi Wat naar om jou verhaal te lezen! Hopelijk ging het vrij vlot beter met je? Op dit moment ben ik zwanger. Het is nog wel de vraag of deze zwangerschap doorzet of dat ik een vroege miskraam heb gehad. Hier weet ik dinsdag meer over. Ik heb ook een pittige bevalling gehad wat uiteindelijk eindigde in een spoed keizersnede onder volledige narcose. Dit omdat de ruggenprik niet goed is gezet en ik dus heb gevoeld hoe ze in me aan het snijden waren. Heb later ook nog een infectie bij de wond gekregen waardoor alles niet vlot en mooi heelde 😐 Ook ik ben meidsch en moet bij een volgende in het ziekenhuis bevallen en ook dmv een keizersnede ( mijn bekken staan verkeerd dus zou nooit natuurlijk kunnen bevallen) Wat mij enigszins geruststeld is dat ik kan een geplande keizersnede krijg en ze dus meer tijd hebben om de ruggenprik goed te zetten. Maar ook ik vind het spannend.

2 maanden geleden

Reactie op J.W.N

Hoihoi Wat naar om jou verhaal te lezen! Hopelijk ging het vrij vlot beter ...
Hoi wat een heftig verhaal wat ik dan heb mee gemaakt is dan nog maar een puntje wat jij hebt mee gemaakt en wat heftig hoop dat je echo goed is ik ga dit ook bespreken. Of ik één geplande keizersnede kan krijgen dit doen ze natuurlijk niet zomaar maar alles lijkt me te bespreken ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Berlinda

Hoi wat een heftig verhaal wat ik dan heb mee gemaakt is dan nog maar een p ...
Vlak jezelf niet weg. Wat jij hebt meegemaakt is ook niet niks ! Zou je liever voor een geplande keizersnede gaan dan voor een natuurlijke bevalling?☺️

2 maanden geleden

Reactie op J.W.N

Vlak jezelf niet weg. Wat jij hebt meegemaakt is ook niet niks ! Zou je li ...
Hi ja met wat ik heb mee gemaakt met een natuurlijke bevalling het duurde bijna 3 maanden tot ik me zelf weer helemaal kon oppakken omdat ik ook ijzertekort had en bloedarmoede derbij ik ben zo bang dat ik dit weer mee maak was me zelf totaal Kwijt en moest echt bij komen ook van de hechtingen daar beneden kon bijna niks kon alleen recht zitten op een stoel. Dus best heftig allemaal ik vind jou verhaal echt heftig ik denk kom ik met me verhaal 😅

2 maanden geleden

Reactie op Berlinda

Hi ja met wat ik heb mee gemaakt met een natuurlijke bevalling het duurde b ...
Ohja dan snap ik het wel inderdaad. Maar vlak een keizersnede ook niet uit hoor ! Een herstel daarvan duurt zon 6 weken mits alles goed gaat. Je kunt het iig gaan bespreken en kijken of dat evt zou kunnen!🥰

2 maanden geleden

Reactie op J.W.N

Ohja dan snap ik het wel inderdaad. Maar vlak een keizersnede ook niet uit ...
Dankjewel 🙏 voor je bericht ze hebben mijn ook wel al aangeven dat ze met 38 weken mijn zoude gaan inleiden om bepaalde dingen te voorkomen nou voorkomen kan natuurlijk nooit maar komt wel een goed plan van aanpak heb ook duidelijk aangeven dat ik hier heel erg bang voor ben. Ik word vanaf de 14de week weer naar het ziekenhuis gestuurd en dan maar eens aanhoren

2 maanden geleden

He wat vervelend dat je dit hebt meegemaakt. Ik ben zelf 2l bloed verloren, maar was heel goed voorbereid op wat er allemaal kon gebeuren tijdens een bevalling. Ik ben in een fijn ziekenhuis bevallen en ik wil ook zeker weer hier terug voor de volgende bevalling en dit zorgt er voor dat ik er met een gerust hart naar terug kan kijken + niet bang ben voor deze. Wellicht helpt het je om je angsten duidelijk met je vk te bespreken. Wellicht kunnen zij het wat relativeren.

2 maanden geleden

Hi Berlinda, jouw verhaal komt overeen met die van mij. Na de bevalling van mijn zoon kwam de placenta niet los en verloor ik veel bloed. Na de OK ging het beter, maar door het ijzertekort heb ik ook maanden erover gedaan om fysiek te herstellen, naast het mentale deel dat ik het met de kleine helemaal alleen moest doen. Ik ben nu ook weer zwanger, maar niet bang. Ik heb nu een lieve man en een indicatie voor een bevalling in het ziekenhuis. Ik vertrouw erop dat ze me goed zullen begeleiden, net zoals ze de vorige keer hebben gedaan. Zoals je in eerdere berichten al zei, goed overleggen en vooral je onzekerheden bespreken, dat helpt! ❤️

2 maanden geleden

Jouw bevalling vergelijken met die van anderen heeft meestal niet veel zin. Jij hebt het als heftig ervaren en jij hebt er last van. Er is altijd wel iemand die het zwaarder of moeilijker heeft dan jij, maar dat betekent niet dat jouw verhaal er niet toe doet. Mijn eerste bevalling was ook heftig. Bevalling duurde heel lang, bijna 2 liter bloedverlies, placenta kwam niet dus moest naar de ok. Ik heb dus een medische indicatie. Na de bevalling heeft het heel lang geduurd voordat ik me lichamelijk weer een beetje goed voelde, zeker wel 6 maanden. Psychische nog wat langer. Vanaf de bevalling ben ik mij gaan verdiepen in wat er allemaal is gebeurd en hoe het ook anders kan. Hierdoor heb ik nu zoveel kennis en antwoorden voor (en over) mijzelf, dat ik ervoor kies om thuis te bevallen, ondanks medische indicatie. Samen met mijn partner en verloskundige maken we een goed plan. Heb je wel eens nagedacht over een doula?

2 maanden geleden

Hier ook heftige eerste bevalling. Baby zat vast in het geboortekanaal. Zuurstoftekort gehad en verlamde arm door beschadigde zenuwen. Bij de tweede bevalling mag ik normaal niet uitdragen en word ik al eerder ingeleid

2 maanden geleden

Reactie op Emmaaaa22

He wat vervelend dat je dit hebt meegemaakt. Ik ben zelf 2l bloed verloren, ...
Hoi ik bespreek alles met de vk natuurlijk ben heel erg benieuwd hoe andere het ervaren hebben

2 maanden geleden

Reactie op Izzy92

Hier ook heftige eerste bevalling. Baby zat vast in het geboortekanaal. Zuu ...
Hoi ons verhaal Lijkt precies het zelfde wat heftig wat je mee gemaakt alleen mijn kleintje heeft geen verlamming aan de arm overgehouden ik word ook met 38 weken ingeleid

2 maanden geleden

Reactie op Lathyrus

Jouw bevalling vergelijken met die van anderen heeft meestal niet veel zin. ...
Hoi dat is waar ik Zou der ook niet voor kiezen om thuis te bevallen omdat ik vind dat der thuis niet alle medische hulp is ik had wel een goede ondersteuning van mijn lieve mama en oma dus een doula heb ik niet nodig. Ik ben alleen benieuwd naar verhalen van jullie zo dat ik me een beetje kan inlezen vind ik fijn

2 maanden geleden

Reactie op Wondertje0425

Hi Berlinda, jouw verhaal komt overeen met die van mij. Na de bevalling van ...
❤️

2 maanden geleden

Reactie op Berlinda

Hoi ons verhaal Lijkt precies het zelfde wat heftig wat je mee gemaakt alle ...
Hier is ook niks meer te merken van de verlamming. We hebben tot 7 maanden wekelijks therapie gehad. Maar nu is alles prima. Gelukkig maar. Gelukkig dat ze sneller kunnen ingrijpen nu

2 maanden geleden

Reactie op Izzy92

Hier is ook niks meer te merken van de verlamming. We hebben tot 7 maanden ...
Gelukkig maar ja daar ben ik ook wel blij mee dat ze nu eerder ingrijpen inderdaad.