19 Reacties

één maand geleden

Ik volg!

één maand geleden

Kunne jouw ouders of schoonouders niet 1 keer in de week oppassen op de kids? Of buren evt, familie?

één maand geleden

En gastouder? Is vaak goedkoper

één maand geleden

Tweede kind is sowieso een stuk goedkoper! Krijg je meer van belasting terug. En lijkt me vrij weinig dat je terug krijgt. Je kan zn lijstje opzoeken naar hoeveel procent je voor kind 1 betaald en voor 2. Dan kan je dat beetje uitrekenen. Ligt voor namelijk aan je jaarinkomen gezamelijk. Je kan ook overwegen met ouderschapsverlof een tijdje iets minder te werken. Kwestie van uitrekenen wat het handigste is.

één maand geleden

Wij betalen voor 1 kind 3 dagen per week ook ongeveer 800 euro na aftrek toeslag. Wij krijgen wel vrij weinig toeslag ivm hoger inkomen. Je raakt er toch aan gewend op den duur..

één maand geleden

Misschien een domme vraag maar waarom zou je eerste kind naar de opvang moeten als de tweede er is?

één maand geleden

Reactie op mylene123

En gastouder? Is vaak goedkoper
Niet helemaal waar, althans hier in de omgeving vragen zij ook ruim 10,- per uur.

één maand geleden

Het minimale wat je terug krijgt is 33,3% en dat is bij een inkomen van €218.105 en hoger, dus je zult minstens 333 euro terugkrijgen en als je minder verdiend krijg je meer terug.

één maand geleden

Een eerlijk plaatje: Mijn man en ik verdienen samen €75.000 per jaar. Dat is een heel goed modaal inkomen denk ik altijd. Onze dochter gaat 3 dagen per week naar de opvang voor €9,90/uur. Ze gaat 10 uur per dag, van 8:00-18:00. We betalen ongeveer €1250,- per maand en we ontvangen ongeveer €850,- kinderopvangtoeslag. Dus er blijft een rekening over van €400 voor onszelf. Hopelijk heb je hier iets aan 😉

één maand geleden

Reactie op Lisa stienezen-Hermans

Kunne jouw ouders of schoonouders niet 1 keer in de week oppassen op de kid ...
Waarschijnlijk alleen mijn schoonouders. Ik woon bij mijn vriend zijn familie en vrienden en alles van mijn kant woont verder weg dus is al geen optie. En ik ben bang dat mijn schoonmoeder straks 2 kinderen teveel vind.

één maand geleden

Reactie op Meisjesmama2017

Tweede kind is sowieso een stuk goedkoper! Krijg je meer van belasting teru ...
Dat wist ik niet dat tweede kind goedkoper is! Als ik het zelf snel uitrekende kom ik echt op hoge bedragen met weinig teruggave

één maand geleden

Reactie op Viv123

Wij betalen voor 1 kind 3 dagen per week ook ongeveer 800 euro na aftrek to ...
Ja snap ik, dat je eraan gewend raakt. Maar wil ook zo graag nog sparen en wonen sinds kort pas in ons koophuis..

één maand geleden

Reactie op MissB92

Misschien een domme vraag maar waarom zou je eerste kind naar de opvang moe ...
Ik heb tot nu toe altijd familie/ vrienden hier kunnen regelen. Maar als er een tweede komt willen deze niet meer op beide passen. Dus dan moet waarschijnlijk de oudste naar de opvang. Misschien beide maar dat weet ik nog niet zeker

één maand geleden

Reactie op Jessica-LK

Een eerlijk plaatje: Mijn man en ik verdienen samen €75.000 per jaar. Dat i ...
Ik denk dat wij samen ongeveer net zoveel of misschien zelfs minder verdienen. Maar ik kwam volgens mij op iets heel anders uit. Dat ik echt maar iets van 188 terug kreeg. Wat vreemd. Moet het misschien toch beter uitzoeken

één maand geleden

Wij verdienen samen +- 95k bruto per jaar, voor twee dagen opvang zijn wij onder aan de streep 400€ per maand kwijt (1 kind). Voor twee kindjes zullen wij ongeveer 500€ per maand kwijt zijn straks. Misschien inderdaad nog even goed naar je berekening kijken. Vaak vind je op de site van de kinderopvang ook wel een rekentool.

één maand geleden

Als het mogelijk is zou ik persoonlijk familie en vrienden vragen en als het kan zelf zoveel mogelijk je kindjes groot brengen.

één maand geleden

Wij zitten hier ook wat mee. Hebben voordat wij wisten dat we een kindje kregen getekend voor een nieuwbouwhuis. Dus het komende anderhalf jaar dubbele lasten (huur en hypotheek). Als wij volgend jaar het kindje voor drie dagen naar de opvang gaat zijn wij tussen de 400 en 500 euro per maand kwijt aan de opvang. En helaas halen ze per januari het belasting voordeel voor nieuwe ouders weg. Dus het wordt wel even keuzes maken.

één maand geleden

Reactie op Baby2023_

Wij verdienen samen +- 95k bruto per jaar, voor twee dagen opvang zijn wij ...
Oke dankjewel! Ik kwam echt op zoveel meer uit. Snap er niks van ga het toch nog goed nakijken

één maand geleden

Reactie op Sasja16

Wij zitten hier ook wat mee. Hebben voordat wij wisten dat we een kindje kr ...
Ja snap ik. Erg lastig is het vind ik.