6 Reacties

één maand geleden

Ik ben werkzaam voor een Belgisch bedrijf en volgens de Belgische wetgeving mag een bedrijf je niet ontslaan met als reden dat je zwanger bent. Ik zal als ik jou was even kijken hoe dit in Nederland geregeld is :)

één maand geleden

Up

één maand geleden

Ik weet niet wat voor werk je doet en wat voor klachten je hebt, maar mijn ervaring is dat je je het tweede trimester vaak al een stuk beter voelt. Ze mogen je ook in Nederland niet ontslaan voor zwangerschap. Waar ben je precies bang voor?

één maand geleden

Reactie op K13

Ik weet niet wat voor werk je doet en wat voor klachten je hebt, maar mijn ...
Ik snap wat je bedoeld. Het is meer dat ik bang ben dat ik het niet haal om de examen opdrachten voor december klaar te hebben. Ik ben momenteel 5w3d zwanger en mochten de klachten blijven haal ik het niet om ze optijd af te krijgen..

één maand geleden

Reactie op Rosa ✨

Ik snap wat je bedoeld. Het is meer dat ik bang ben dat ik het niet haal om ...
In het allerergste geval heb je dan studievertraging toch? Ik weet niet hoe erg dat is voor je opleiding, maar meestal is er een aanspreekpunt of studieadviseur oid die met je mee kan denken. Ik zou morgen dat gesprek gewoon open ingaan. Ze wil met je meedenken geef je aan omdat ze je gezondheid belangrijk vinden, dus dat klinkt positief toch? Als ze met opties komen, kan je altijd zeggen dat je er even overna wil denken zodat je alles kan laten bezinken.

één maand geleden

Geen zorgen. Het is juist goed om samen te gaan kijken hoe & wat. Je kan je zorgen ook uitspreken, dat lucht wellicht ook op. Waarschijnlijk voel je je na het eerste trimester ook wel een stukje beter 🙂 Zelf heb ik een een kindje gekregen tijdens de opleiding, ze waren daar heel relax over. Was wel een post-hbo dus iedereen was relatief ouder dus het kwam daar wel vaker voor. Wss niks wat je opleiding en/of werk niet gezien heeft. Zo gaat het leven!