8 Reacties

één maand geleden

Hé! Hier ook een hematoom. Kwam er bij 7 weken achter na veel krampen en bloedverlies ook met stolsels. Sinds dien blijft het bloed verlies ook, krampen zijn wel minder. Ze dachten bij mij eerst aan een miskraam ook omdat de vruchtzak niet op de juiste plek zat. Vorige week de laatste echo gehad en en toen zat de vruchtzak ineens op zijn plek en de hematoom eronder wat gunstig is. Bij een bloeding is er een kans dat het vruchtje mee genomen word. Ik merk bij meer inspanning meer bloed dus doe het sinds dien wat rustiger aan; ook omdat dat het enige is wat je kan doen en afwachten. Er zijn namelijk ook genoeg verhalen met een goede afloop. Ik heb morgen weer een echo met 9 weken bij de gynaecoloog als deze goed is mag ik ook weer naar de vloskundige. Je lichaam los de hematoom zelf op wat kan zorgen voor bloedingen. Ik had soms ook momenten dat het een soort knapte en flinke bloedde. En toch zit de baby er nog. Houd hoop en vertrouwen op je lichaam. Veel sterkte.

één maand geleden

Reactie op 2025babyesenroy

Hé! Hier ook een hematoom. Kwam er bij 7 weken achter na veel krampen en ...
Dat is ook een heftig verhaal zeg met ook nog de stress over de vruchtzak erbij. Hoop heel erg voor je dat de echo goed is gegaan! Dankjewel in elk geval voor je lieve reactie, ik heb er echt wat aan. Ben eerder vandaag veel stolsels verloren en het lukt echt beter om hoop te houden door berichten zoals deze ❤️

één maand geleden

Hoi. Wat schrikken zeg. Ik kan me jouw onzekerheid op dit moment heel goed voorstellen. Ik hoop dat het je helpt, maar ik heb een soortgelijk verhaal meegemaakt in mijn vorige zwangerschap met een positieve afloop. Ik kreeg rond 6 weken voor het eerst een forse bloeding, sindsdien steeds een beetje bloedverlies gehouden waarbij 2 keer best hevig. Bij mij was er op de echo ook een fors hematoom zichtbaar, groter dan de zwangerschap op dat moment. Ik kreeg extra echo’s, waarop de zwangerschap zelf er gelukkig goed uit bleef zien. Bij de termijnecho rond de 11 weken was het hematoom flink geslonken en bij de 13 weken echo was het hematoom niet meer te zien. Ik duim voor jou dat het ook zo afloopt. Sterkte de komende tijd!

één maand geleden

Reactie op liefzijn

Hoi. Wat schrikken zeg. Ik kan me jouw onzekerheid op dit moment heel goed ...
Jeetje wat schrikken, vooral dat de hematoom groter was dan de zwangerschap.. en toch nog een positieve afloop! Heb je deze zwangerschap nog geen hematoom gehad? Dit soort verhalen met positieve afloop helpen zeker, dankjewel voor het delen! 💕

één maand geleden

Reactie op laurianne

Jeetje wat schrikken, vooral dat de hematoom groter was dan de zwangerschap ...
Ik vond het eerste trimester toen echt helemaal niet leuk, zo veel onzekerheid. Maar gelukkig kwam toch alles goed! Dus hopen dat dit voor jou ook zo mag zijn. Tot nu toe deze keer nog geen bloedverlies gehad gelukkig. Volgende week de termijnecho. Alsnog super zenuwachtig. Maar ik denk dat iedereen dat ervaart. Duimen dat alles goed mag gaan 🥺❤️

één maand geleden

Hier afgelopen zaterdag met 9+2 weken een zeer heftige bloeding gehad, waarschijnlijk hematoom. Het was al flink aan het bloeden, maar na drie kwartier splashte ineens alles naar buiten, het liep bij mijn benen langs naar beneden, mijn hele broek onder het bloed. We dachten zeker, dit is een miskraam. Maar er kwamen geen stolsels en op een spoedecho een paar uur later bleek: ons kindje LEEFT! De bloeding is dezelfde dag gestopt, maar wat bizar om mee te maken. De verloskundige zegt dat ik vertrouwen mag hebben 🫶🏻

één maand geleden

Reactie op liefzijn

Ik vond het eerste trimester toen echt helemaal niet leuk, zo veel onzekerh ...
Dat begrijp ik helemaal! Wat fijn dat je nu geen bloedverlies hebt gehad, hoop ook heel erg voor jou dat de termijnecho allemaal goed is! Blijft altijd spannend 🤞🏼

één maand geleden

Reactie op edihoefnagel

Hier afgelopen zaterdag met 9+2 weken een zeer heftige bloeding gehad, waar ...
Wow wat een geweldig nieuws dat alles nog ok is na zo’n heftige bloeding! Heel blij voor je! Hoop dat het met mij ook zo afloopt. Dankje voor het delen van jouw verhaal 💕