Hi lieve dames,
Bij mij is vandaag een kleine hematoom in m’n baarmoeder ontdekt (2.2 x 1.1 cm) op de spoedeisende hulp. Ik had al een paar dagen licht bloedverlies en lichte buikpijn. Omdat ik op vakantie ben had ik in een echocentrum een pretecho laten maken 2 dagen geleden en daar was alles oké. Foto doorgestuurd naar m’n eigen verloskundige en die zag niets geks.
Gisteren kreeg ik ineens enorme krampen en nam het bloedverlies toe. Ik had zo’n pijn dat ik naar de spoedeisende hulp moest hier in Canada. Echt een nachtmerrie. Met de baby gaat het nog goed godzijdank, maar de hematoom is dus heel snel groter geworden in die 2 dagen tijd en ligt tegen de vruchtzak aan. Het advies is om in Nederland een echo te laten maken om te kijken of de hematoom verder groeit. Op dit moment is ie kleiner dan de baby en dat schijnt gunstig te zijn. M’n verloskundige zegt dat ik zo vaak mag bellen als ik wil om te overleggen, maar kan natuurlijk weinig betekenen tot ik terug ben.
Ik ben zo bang voor een verkeerde afloop, heb steeds buikpijn en bloed zien blijft schrikken. Zijn er dames die ook een hematoom hebben (gehad) en ervaringen willen delen?