87 Reacties

5 dagen geleden

Wat een horken lopen er op de aardkloot rond. Greep uit de opmerkingen die ik kreeg. Nu ruim 18 weken zwanger van onze 2e. Tot nu toe halve kilo aangekomen maar wel aan flinke buik. Mijn eetlust is net als vorige zwangerschap nihiel - van een patiënt: Oh ik kom over een maand weer maar dan ben jij meer verlof aan je buik te zien. - ook van een patiënt: je bevalling zit er aan te komen zo te zien aan je dikke buik. - van een collega: Oh kies je nu voor een keizersnede(eerste liep uit op semi spoed keizersnede ). Nou dan heb je dus nooit zelf een kind gebaard dat is wel rot voor je. ( Laat ik het nou absoluut niet zo voelen) 1 minuut later maar eigen is een keizersnede de makkelijke weg kiezen. Toen ontplofte er een collega aan de koffietafel 😅 - notabene mijn eigen moeder: we waren bij de bios en kwamen bekende tegen. Die bekende zegt Ach meid je krijgt al een mooie buik. Zegt mijn eigen moeder nou ze snaait gewoon teveel. Hadden het net over die halve kilo en mijn verminderde eetlust gehad🤯 ik heb der ook even heel duidelijk laten merken dat ik het onaardige opmerking vond en ze beter wist

4 dagen geleden

Bij de aankondiging (ik vertelde het gewoon, zonder poespas): ‘had je het niet leuker kunnen vertellen?’ Ik zat met mijn mond vol tanden en verontschuldigde mezelf zelfs.

4 dagen geleden

Ik kreeg gewoon de vraag of het gepland was. (Ja dat was het absoluut hoor maar ik vind het een best wel rare vraag, zeker als dat misschien niet het geval zou zijn). En een collega vroeg of het lang geduurd heeft voordat we zwanger waren (nee, gelukkig niet maar ook dat vraag je toch niet?)

4 dagen geleden

Reactie op halloroosje

Ik kreeg gewoon de vraag of het gepland was. (Ja dat was het absoluut hoor ...
Yep, die vraag kreeg ik ook, van een buurman, of het gepland was. Mijn antwoord: "Een zwangerschap kun je niet plannen. We zijn heel blij en het kindje is ontzettend welkom."

4 dagen geleden

Reactie op Tuttebel89

Wat een horken lopen er op de aardkloot rond. Greep uit de opmerkingen die ...
Dat had ik wel willen zien, die ontplofte collega! 😄

4 dagen geleden

Reactie op halloroosje

Ik snap dat de vraag raar overkomt, maar lees tussen de vraag door ook wellicht een verhaal dat hij/zij niet deelt? Kans dat deze persoon ook druk bezig is maar het niet lukt. Maar, misschien zegt mijn gevoel dat doordat ik voor beide zwangerschappen heel de ziekenhuis poespas heb moeten doorlopen.

4 dagen geleden

Reactie op Huijsmuisje91

Ik snap dat de vraag raar overkomt, maar lees tussen de vraag door ook well ...
Ja ik had dit idee ook bij de vraag of het snel is gegaan.. Mensen worden zich steeds meer bewust dat het niet vanzelfsprekend is maar durven niet te vragen of er meer lotgenoten zijn..

4 dagen geleden

Dit wordt onze 3e dus: - maar je hebt al een jongen en een meisje - volgende keer beter nadenken he he - nou dit is vast niet de laatste - (bij moeilijk een zitje in de auto zetten vanwege m'n dikke buik) ja dat is je eigen schuld hoor hoor... wij zijn best heel erg van de zelfspot in onze familie maar eh....

4 dagen geleden

Reactie op halloroosje

Ik heb voordat ik zwanger werd ook aan zwangere collega’s gevraagd of het lang duurde tot ze zwanger waren.. maar dat vroeg ik meer uit eigen onzekerheid omdat het bij ons niet direct wilde lukken… ik zocht naar geruststelling denk ik maar absoluut niet vervelend bedoeld!

4 dagen geleden

Reactie op Fleur-s

Dit wordt onze 3e dus: - maar je hebt al een jongen en een meisje - volgend ...
Wauw.... volgende keer beter nadenken he??? Whut?!

4 dagen geleden

Reactie op Wondertje0425

Wauw.... volgende keer beter nadenken he??? Whut?!
Dies erg he!

4 dagen geleden

-Of ik zeker weet dat het er wel 1 is en niet 2. (Nu al gigantische buik) -Dat ik er hierna zeker weten nog wel 1 krijg. (Okee......?! Dit is ons 3e kindje, 6e zwangerschap)

4 dagen geleden

Reactie op lhp

Bij de aankondiging (ik vertelde het gewoon, zonder poespas): ‘had je het n ...
Jeetje wat belachelijk 😂 Alsof het nieuws zelf niet leuk genoeg is en het altijd groots verteld moet worden.

3 dagen geleden

Reactie op Svwerkhooven

Haha zoals: geniet nog even van de rust want die is straks voorbij, je hebt ...
Haha oké maar dat is wel waar 😜. Al is een baby een verrijking van je leven, nu genieten van de rust is wel een goede tip.

3 dagen geleden

Ongelooflijk zeg al die botte opmerkingen. Hier een van mijn schoonzus. Zij zitten in verbouwing en ik zou daar komen helpen. Maar inmiddels zwanger dus zwaar tillen, verven en isoleren ect is niet gezond. Haar reactie; leuk dat je zwanger bent hoor, maar je had wel beloofd om bij ons te helpen en nu krijgen we dus minder hulp en lopen we uit. We hadden wel op je gerekend... Ben hier zo verdrietig van dat iemand die zo dicht bij je staat zo egoïstisch is en zo'n opmerking maakt. En ik voelde me al schuldig maar je kunt niet altijd iets plannen. Juist een wonder dat het ons voor een 2de keer is gegunt.

3 dagen geleden

Reactie op TayTan

Ongelooflijk zeg al die botte opmerkingen. Hier een van mijn schoonzus. Zij ...
Sorry maar wat een rot mens! Stress kan veel met je doen, vooral tijdens een verbouwing, maar dit kan echt niet!

3 dagen geleden

Reactie op TayTan

Ongelooflijk zeg al die botte opmerkingen. Hier een van mijn schoonzus. Zij ...
Bahbah... wat een rot opmerking zeg. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar jij hebt helemaal niks om je schuldig over te voelen hierin. Haar probleem, niet die van jou 💪

3 dagen geleden

Jaren bezig geweest voordat ik zwanger werd. Nu 16+5. 1 iemand die weet van ons zeer lang traject; had als 1e reactie erop: 'ik dacht het al, ik zei het al tegen mijn man..' alleen omdat we laatste tijd wat vaker naar het ziekenhuis gingen. Vond ik ook niet zo leuk. Staat ook nog vrij dicht bij ons en wist van al onze strugglelingen en dat het zeker niet vanzelf ging. Een felicitatie was leuker geweest

3 dagen geleden

Reactie op AD89

Jaren bezig geweest voordat ik zwanger werd. Nu 16+5. 1 iemand die weet van ...
Het lijkt idd wel of veel mensen óf op een lullige (in hun ogen grappige) manier moeten reageren, óf gewoon ronduit afwijzend reageren. Ik zie dat ook om me heen, terwijl je toch zou denken dat een felicitatie de enige eerste juiste reactie is.

3 dagen geleden

Waren op een verjaardag hoor ik mijn schoonmoeder zeggen: Weet je wat wij krijgen?? Wij krijgen een jongen! Dus reageerde al met nou.. jij krijgt een kleinzoon idd. Vervolgens hoor ik haar iets zeggen tegen iemand anders en daarbij hoor ik: jaa wilde al bijna vragen of het nog wel ging gebeuren bij ze… Maar nu krijgen ze een kindje en wie weet vlak daarna wel een 2e. Toch wel bijzondere uitspraken.. daarnaast heb ik al eens aangegeven dat ik nu nog niet kan zeggen of er een 2e komt. Toen reageerde ze ook al met ahjawel!! Tuurlijk!! Nou, dat bepalen mijn man en ik zelf wel🤨