90 Reacties
2 dagen geleden
Wauw bizar al die uitspraken hier!
Hier zwanger van de tweede en er zit dadelijk 2 jaar en 1,5 maand tussen ongeveer. Krijgen echt veel opmerkingen:
"Nou jullie zitten ook niet stil"
"Was het een ongelukje of gepland?"
"Jullie hebben ook de vaart erin"
Nou zo gek is het leeftijdsverschil volgens mij niet😵💫
2 dagen geleden
Mannelijke collega die ik nog nooit gesproken heb: "Hoe lang moet je nog?"
Als ik dan zeg dat ik nog 20 weken moet, zie je ze verbaasd kijken.
Dus ik zei zelf maar gewoon: "ja had je niet verwacht he? Ik ben gewoon hartstikke dik, of niet?"
Hij stond met zn mond vol tanden. Waarom moet iedereen wat vinden van een bolle buik? Ben het echt zat
2 dagen geleden
Reactie op Ractac
Wauw bizar al die uitspraken hier!
Hier zwanger van de tweede en er zit da ...
Wauw, bij ons is het leeftijdsverschil echt precies hetzelfde, en ik ken genoeg mensen van wie hun kinderen die in leeftijd dichter bijelkaar liggen.
Ligt dus zeker niet aan jullie maar aan de mensen die met die onbeleefde opmerkingen komen.
2 dagen geleden
Ik lees alles terug en vind het echt lullig hoeveel mensen gebodyshamed worden. Ik heb voor het eerst in een lange tijd geen oordeel naar mijn eigen gewicht/uiterlijk en dat gun ik iedereen. Deze periode toont mij hoe dom beautystandaarden zijn. Hoeveel het vrouwelijk lichaam kan verdragen en veranderd en hoe mooi dat is. Zolang jij en je kindje gezond zijn, maakt de rest allemaal echt niks uit. Jullie zijn allemaal sterk en prachtig❤️ Die domme opmerkingen tonen vooral hoe niet mooi anderen in de wereld kunnen zijn.
2 dagen geleden
Reactie op Suus399
Ik moest gisteren naar de mondhygiëniste, die concludeerde dat ik gezien de ...
Nee, niet 😭 wat een lompe, harteloze opmerking. Nul empathie. Wat naar dat ze zo reageerde. Sterkte. Ik hoop dat het jullie kindje gegund is het leven hier op aarde 🙏🍀
één dag geleden
Ik had dit met name voor de zwangerschap. Wij hebben twee miskramen gehad en zijn daar altijd open over geweest. Maar ondanks die openheid kregen we een opmerking: “nou wanneer komt er een kindje” heb toen botweg geantwoord met als ze in leven in m’n buik blijven. Dit gaf veel ongemak op dat moment maar diegene heeft direct z’n excuus gemaakt.
Ik ben deels in de ziektewet nu en mensen (buiten mijn werk) hebben hier gelijk een mening over en krijg dan opmerkingen als: “oh nu al”
4 uur geleden
Reactie op Suus399
Ik moest gisteren naar de mondhygiëniste, die concludeerde dat ik gezien de ...
Echt absurd dat dit is gezegd. heel veel sterkte met de situatie.
3 uur geleden
Ik blijf het heel lastig vinden als ik mensen vertel dag ik zwanger ben van onze 2e zoon 💙 dat er dan heel vaak gezegd wordt: nou succes ermee hoor, wordt echt verschrikkelijk met 2 jongens!
Wie bedenkt dat dit leuk is om te horen, kan me echt verdrietig maken..
2 uur geleden
Reactie op charlieb89
Ik blijf het heel lastig vinden als ik mensen vertel dag ik zwanger ben van ...
Ik heb twee jongens en het is heerlijk hoor! Lekker samen ravotten, auto’s spelen etc. Ik denk dat een karakter van een kind meer doet qua inspanning van een ouder dan het geslacht💁🏼♀️