14 Reacties

2 maanden geleden

Ja ik heb dit mijn vorige zwangerschap gehad. Zelfs een aantal keer op de eerste hulp geweest omdat ik het niet meer vol kon houden. Het was niet heel veel minder dan mijn weeën dus dat zegt wel wat🫢. Ze kende dit niet zo erg. Uiteindelijk mijn progesteronwaarden laten onderzoeken. Deze was extreem laag . Dit is het hormoon wat je baarmoeder laat ontspannen. Ik kreeg progesteron op recept voor de eerste 10 weken. Utrogestan geloof ik? Dit hielp snel en goed. Het bloedonderzoek heeft mijn huisarts aangevraagd trouwens. Misschien kunnen ze je bloed eens onderzoeken op de hormonen. Veel sterkte!

2 maanden geleden

Oooo wat vervelend voor je! Ik heb hier ook heel erg last van gehad met mijn eerste zwangerschap en nu ook, wel met mindere mate. In mijn geval werd er gezegd, krampen zijn goed, de baarmoeder is zoetjes aan aan het groeien. Hopelijk stelt dit een beetje gerust ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Maria29

Ja ik heb dit mijn vorige zwangerschap gehad. Zelfs een aantal keer op de e ...
Ik ga het navragen, heel erg bedankt voor de tip! Niet fijn dat je het hebt gehad, wel fijn te horen dat ik niet de enigste ben. Ik weet soms idd ook niet meer waar ik het moet zoeken, heb echt met vlagen zo enorme last. Fijn te horen dat het bij jou goed is gegaan allemaal.

2 maanden geleden

Reactie op Case073

Oooo wat vervelend voor je! Ik heb hier ook heel erg last van gehad met mij ...
Wat vervelend dat je het ook hebt mee gemaakt! Blij te horen dat ik dus niet de enigste ben. Probeer positief te blijven maar het word me niet makkelijk gemaakt 😅

2 maanden geleden

Reactie op Case073

Oooo wat vervelend voor je! Ik heb hier ook heel erg last van gehad met mij ...
Heeft het bij jou lang aangehouden? 😊

2 maanden geleden

Reactie op TTBT

Heeft het bij jou lang aangehouden? 😊
Ja echt tot zeker 12 weken als het niet langer was! Leken wel menstruatie krampen maar zo heftig! Uiteindelijk begon ik er aan te wennen en bij elke steek zei ik, Goedzo groei maar goed door!

2 maanden geleden

Reactie op Case073

Ja echt tot zeker 12 weken als het niet langer was! Leken wel menstruatie k ...
Ohjeee dat klinkt wel heftig zeg! Ik kan momenteel niks door de pijn. Behalve ziek thuis zitten. Mag hopen dat het niet zolang door gaat! 😱 heb je lang pijn gehad zeg pfoe.

2 maanden geleden

Reactie op TTBT

Ohjeee dat klinkt wel heftig zeg! Ik kan momenteel niks door de pijn. Behal ...
Indien mogelijk ook echt zoveel mogelijk je rust nemen, lekker kruikje, lief zijn voor jezelf x

2 maanden geleden

Ik werd vannacht ook wakker met mega heftige krampen in mijn buik. Heb nog nooit zo erge buikpijn gehad denk ik, werd er ook erg misselijk van. Duurde denk ikw el 20 minuten en toen met paracetamol toch in slaap kunnen vallen..

2 maanden geleden

Reactie op babylw2025

Ik werd vannacht ook wakker met mega heftige krampen in mijn buik. Heb nog ...
Ohje wat rot! Ja bij mij duren ze ook ong 20 min. Gelukkig hielp de paracetamol voor je. Hoe ver ben je in je zwangerschap?

2 maanden geleden

Reactie op TTBT

Ohje wat rot! Ja bij mij duren ze ook ong 20 min. Gelukkig hielp de paracet ...
Ik denk 4 weken en 2 dagen, als ik van de ovulatietest uit ga. Als ik van eerste dag menstruatie reken 5 weken en 2 dagen, maar heb elke keer een iets langere cyclus gehad. Hopelijk blijft het goed gaan en is het geen slecht nieuws geweest 🍀

2 maanden geleden

Hoe gaat het nu met jou en heb je al iets tegen de pijn kunnen vinden? Ik ben nu 6 weken en sinds paar dagen ook echt hele heftige krampen, dan weet ik tijdens zo’n “aanval” ook echt niet waar ik het zoeken moet. Ik heb zelf nog niet echt iets kunnen ontdekken wat helpt. Ik ga wel morgen even de poli bellen om het voor de zekerheid na te vragen en of zij iets weten wat helpt 🙈 Moet morgen na mn vakantie weer gaan werken, maar weet nog even niet hoe 🤯🫣

2 maanden geleden

Hi, dit herken ik helemaal. Bij mij komt dit omdat ik een gevoelige baarmoeder heb. Hier ben ik achtergekomen tijdens het maken van mijn uitstrijkje. Begin dit jaar gestopt met de pil en toen begon dit weer. 'S nachts wakker en wel kunnen huilen van de pijn. Mijn eerste symptoom dat ik zwanger was, waren deze krampen. Ben nu ruim 6 weken en het is voorbij maar snap helemaal wat je mee maakt! Er is alleen niks tegen te doen gaf mijn gynaecholoog aan destijds. Met een kruik moet je voorzichtig zijn vanwege de warmte gaf zij mij toen nog als tip mee. Veel sterkte want het is echt pittig

2 maanden geleden

Reactie op surrogaat

Hoe gaat het nu met jou en heb je al iets tegen de pijn kunnen vinden? Ik ...
Ben nu aan t einde van 6 weken maar tis helaas niet weg bij mij. Aanvallen zijn heel iets minder pijnlijk maar helaas nog dagelijks aanwezig. Wat vervelend dat je nu die aanvallen krijgt! Ik kan helaas niet werken (heb zwaar beroep waarbij ik niet 'eventjes weg kan' als t niet gaat) hoe gaat het bij jou? Ik ben meerdere keren in het ziekenhuis geweest bij gynaecoloog en huisarts echter hebben ze niks wat helpt. Ik heb graag een warme pittenzak op mn buik liggen als ik pijn heb en liggen. Maar helaas niks wat echt goed helpt en ik aan je mee kan geven. Heb je goed dat je even belt! Liever te vaak als te weinig.