5 Reacties

gisteren

De bortsvoeding wordt vanaf 9 (10/11) maanden stabieler, dat houdt in dat je melk wordt aangemaakt wanneer je kind bij jou drinkt. Nu is het afhankelijk van je lichaam of je kan overslaan zonder stuwing. Je kan er ook voor kiezen om 1x te kolven op je werk, dan kan je de productie nog stabiel houden. Het risico is als je nu snel gaat afbouwen dat de bv stopt, het is afhankelijk van je lichaam hoe het daarop reageert.

gisteren

Ik volg! Voor nu al wel de laatste fles kunstvoeding (+/- 19:00) zodat ik niet meer hoef te kolven als ik 鈥榮 avonds weg ga. 鈥榮 nachts nog wel 1x bv op verschillend tijdstip.
Het is mooi dat we gebruik konden maken van het recht dat we tot 9 maanden onder werktijden mogen kolven/voeden en we dit ook vol gehouden hebben :). Jammer dat het dan stopt, terwijl je kind het nog wel nodig heeft. Mijn dochter is nu 8,5 maand en eet goed vast voedsel, dus heeft al minder behoefte aan borstvoeding. Ze dronk meestal rond 13.00 uur, maar dit is nu al 15.00/16.00 uur. Dus mijn borsten kunnen al wat wennen aan langere tijd er tussen. Ik ben vandaag begonnen met met minder en later kolven dan ik gewend was en dan kunstvoeding geven. Dit ga ik de komende week/2 weken doen. Nu vakantie, dus mooi moment voor mezelf en voor haar uit te proberen wat nodig is.

gisteren

Bij al mijn drie kindjes na 6 maanden over gegaan naar het schema zoals jij beschrijft. Ik heb de voedingen overdag langzaam afgebouwd. Met 6 maanden dronken ze nog 5x. Dus bijvoorbeeld voeding nummer 2 gestopt. Stuwing loopt ook vanzelf terug, geduld hebben. Na een week weer een volgende voeding afbouwen tot je bij de ochtend en avond/nacht voeding uitkomt. Ik vind het echt fijn om de dag te beginnen en eindigen met de bv. Even weer dicht bij mama die overdag weer werkt/ook met andere kindjes bezig is. En het is zo鈥檔 waardevolle bron van antistoffen in dit seizoen van virussen. You go mama, dat gaat je wel lukken. Good luck 馃崁

11 uur geleden

Reactie op VeelzijdigeFakkel876616

Het is mooi dat we gebruik konden maken van het recht dat we tot 9 maanden ...
Ja net iets te vroeg dat het 9 maanden stopt. Nooit verwacht zo lang vol te mogen houden. Kolfde altijd 10:00 en 14:00 maar dat klopt nu niet meer met wat mijn zoontje bij mij drinkt op afgelopen 2 dagen die vrij ben. Weet nu niet zo goed wat ik moet aangeven op het werk en moet ingepland worden..