Ik kreeg dinsdag avond bruin bloedverlies bij 5weken en 6dagen. Omdat ik me de hele dag al niet zo lekker voelde heb ik ook mijn temperatuur gemeten die was 38.4. Ik heb de verloskundige gebeld, zij gaf aan dat de bloedverlies normaal kan zijn en dat ik paracetamol mag slikken voor de koorts. Ik ging slapen, koorts gezakt. Maar toen ik wakker werd kreeg ik ruim helderrod bloedverlies, heb een test gedaan met wekenindicator die gaf maar 1-2aan... ik wist al dat dit een miskraam is.
Ik heb de verloskundige gebeld, die gaf aan dat het inderdaad klinkt als een miskraam maar dat ik nu niks kan doen alleen maar afwachten en dat ik 5 sept langs mag voor een echo om te kijken of het allemal leeg en schoon is.
Ik heb nog gevraagd waar ik op moest letten maar had op dat moment geen andere vragen....
Maar ik zit hier nu met wat vragen en twijfels... ik heb eerlijk gezegd een beetje verwacht dat ik langs mocht gaan zodat zij de miskraam 'vaststellen' uitleggen hoe het gaat verlopen, wat ik kan verwachten, en wat gebeurt er als het toch nog niet schoon is op 5sept. Ook zat ik vanochtend te denken of ik nu ook anti-D moet krijgen vanwege mijn negative bloedgroep net als na de bevalling. Ik zit hier met een hoop vragen, voel me een beetje alleen gelaten met een miskraam.
Ik ga vanmiddag wel weer bellen, maar ik was beniuwd hoe het allemal bij jullie ging. Misschien is dit gewoon normaal, maar ik mis toch gewoon een stukje begeleiding... ik woon in NL.