41 Reacties

2 dagen geleden

Wow 2 jaar 🙈 zolang de kleine nodig heeft. Maar 2 jaar gaat wel erg ver vind ik. Wij zitten te denken aan ongeveer 2 maanden..

2 dagen geleden

Ons zoontje hebben we tot 6 maanden ongeveer in de co-sleeper gehad, totdat het niet meer paste. Ik denk nu weer zoiets, misschien wel ietsje eerder ☺️

2 dagen geleden

Onze zoon heeft bij ons op de kamer geslapen tot hij nog maar sporadisch een keer wakker werd. Dit was dus tot 6 maanden ongeveer. Dit was meer uit gemak voor ons omdat ik geen zin had om 10x per nacht mn bed uit te moeten haha

2 dagen geleden

Tot dat de baby eraan toe is om op zijn eigenkamer kan slapen

2 dagen geleden

Ik zou de baby dan aan de kant van de papa laten slapen 🤪 Wel bijzonder, vaak is het de man die aangeeft het is nu wel tijd voor het eigen kamertje. Het is echt aankijken hoe het loopt. Er is geen goed of slecht. Ook is het niet te voorspellen hoe het gaat lopen. Als jullie geen ruimte hebben nu voor een eigen kamertje kan een kindje vrij lang op de kamer. Maar aan het eind van de dag wil je dat iedereen goed slaapt. Of dat nou samen is of ieder apart.

2 dagen geleden

Max tot 6 maanden hier. En overdag al meteen op de eigen kamer. Zo heb ik dat met mijn zoon (inmiddels bijna 16 jaar) ook gedaan. Zie om mij heen dat dat famillie en vrienden het langer doen.. maar die komen er ook niet vanaf meer... en dat is niet voor mij weggelegd.. ik hou van mijn slaap en ruimte in mijn bed 😂😂

2 dagen geleden

Onze oudste sliep met 7 weken al op haar eigen kamertje, destijds in ledikantje gelegd op haar kamer en ze sliep zo lekker en rustig dat we haar toen hebben laten liggen voor de nacht. Verschilt per kind en per ouder.. wat voor jullie goed voelt! Onze tweeling slaapt straks direct op hun eigen kamer.. puur wegens ruimtegebrek in onze slaapkamer.🙈

2 dagen geleden

Hee! Hier met ons eerste was het kamertje ook klaar voor gebruik. Ze sliep de eerste maanden in de co sleeper naast ons bed en deed af en toe een middagtukje in haar eigen bed . Op een gegeven moment werden we wakker van elkaar met bijv het omdraaien in bed/hoesten en slaapgeluiden dat we haar in haar eigen kamertje lieten slapen. Dat ging heel geleidelijk en beviel voor ons beide goed. Als ze honger had stond ik op, liep naar haar kamertje en voedde haar in de stoel met m'n ogen dicht (ik gaf borstvoedingen dat ging ons goed af). Als ze klaar was legde ik haar weer terug en kroop zelf ook terug in bed. Denk dat je dat vanzelf wel merkt wat fijn is en wat voor jullie werkt!

2 dagen geleden

Bij de eerste rond de 8 maanden de 2e tot een jaar. Ze zijn naar hun kamer gegaan toen ze wakker werden als wij naar bed gingen. Bij deze baby zal het ook wel weer tot ongeveer een jaar zijn.

2 dagen geleden

Bij de eerste totdat ze de nachten doorsliep, dus na 10 weken ging ze naar haar eigen kamertje. Nu gaan we dat weer zo doen denk ik.

2 dagen geleden

Hier met 7 maanden toen hij zichzelf ging optrekken en de cosleeper niet veilig meer was. Dutjes overdag gebeurden al in ledikant op eigen kamer

2 dagen geleden

Ik heb momenteel maximum 6 maand in mijn hoofd maar ik denk dat het er ook vanaf hangt of ze snel doorslaapt, of de borstvoeding goed gaat,...

2 dagen geleden

Zelf hebben mijn ouders me als baby vanaf dag 1 in de eigen slaapkamer laten slapen.

2 dagen geleden

Mijn zoontje eerste 6 weken bij ons, toen dacht ik oh ik moet hem echt in zijn eigen kamertje neerleggen want Oooh stel je voor. Vergeet nooit dat deze mama er zo tegen op zag😂 had er emotioneel meer last van dan hij haha . Nu bij me tweede merk ik dat ik in strijd ben met me zelf. Wil haar ( word een meisje) niet anders behandelen dan ik ook bij me zoontje heb gedaan. Dus ook die bind tijd samen geven. Maar ben ergens ook zo bang weer voor mijn eigen reactie op alles haha.😂 Maar wie weet gaat het nu allemaal heel anders en ben ik zelfverzekerder in alles

2 dagen geleden

Ons meisje sliep tot nu toe: 0-5 mnd bij ons (jan-mei) 5-9 mnd eigen kamer (mei-sept) 9-18 mnd weer bij ons (sept-juni) 18-21 mnd eigen kamer (juni-sept) 21-heden begind eigen kamer, 3 a 4x per week komt ze rond 2:00u bij ons. Je merkt bij haar dat als het buiten kouder wordt ze bij ons wil, ookal is haar kamer 18°C en is ze niet te koud gekleed

2 dagen geleden

Bij de eerste sliep hij 7 maanden bij ons. We wilden sowieso de eerste 6 maanden doen, omdat dit de kans op wiegendood verkleint en ik borstvoeding gaf. Ook kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om hem alleen op een kamertje te leggen, nadat ie 9 maanden veilig dichtbij mij in mijn buik was. Ik vond het ook echt een dingetje toen hij naar zijn eigen kamer ging. Maar natuurlijk heel persoonlijk hoe je het aan wil pakken 🤗

2 dagen geleden

Wat mij betreft mag de baby tot hij 2 jaar is bij ons slapen.. mijn man heeft onze oudste na 2 weken zo in zijn eigen kamer gelegd.. bleek dat ik er meer behoefte aan had dan de baby want het is nooit een probleem geworden. Hij vond het prima en sliep even goed!

2 dagen geleden

Bij ons past er alleen een wiegje op de slaapkamer erbij (ivm kamerdeur, inbouwkast en vreemde vorm van de kamer). Dus de kleine slaapt bij ons tot hij niet meer in het wiegje past. Bij onze eerste was dat tussen de drie en vier maanden. Daarna op het eigen kamertje met allebei de deuren open.

2 dagen geleden

Heel persoonlijk dit. Ik denk dat je vooral ook moet kijken wat voor jou op dat moment goed voelt? Onze oudste lag na een week of 10 / 12 op eigen kamer. Ik moet wel zeggen dat hij na een week of 10 al na de laatste voeding door sliep tot een uur of 6. Hij werd in de nacht ook nooit meer wakker. Ongelooflijk. Onze tweede daar en tegen was veel anders. Hij sliep heel weinig, onrustig, alleen aan de borst. Dus tot een half jaar bij ons in bed/kamer geslapen. De nachten leken wel extremer te worden naar mate hij ouder werd. Ik heb toen hij iets meer dan 6 maanden was, radicaal het roer om gegooid. Niet zo zeer omdat het voor mijn kindje een probleem was (die wil gewoon lekker bij mama aan de borst) alleen omdat ik dus al een half jaar niet meer dan 2 uur achter elkaar sliep. Hij is toen na zijn laatste voeding in bed gelegd. Getroost als hij huilde maar in eigen bedje gelaten. Na een paar nachten, sliep hij zo al uren langer door en met 1.5 week trok hij de nacht door. Heel eerlijk ben ik een voorstander van samen slapen maar het ging ook ten koste van mijn eigen welzijn. Ik kom avonds nooit weg omdat we hem alleen maar aan de borst stil kregen.. 🫣🤷 Dus ja.. Ik denk dat je vooral moet kijken wat voor jou/jullie goed voelt.

2 dagen geleden

Ik denk zolang ze in de cosleeper past en wij allemaal goed slapen ze lekker bij ons op de kamer blijft. Overdag wel proberen in eigen kamertje zodat het geheel onbekend terrein is. Maar misschien denk ik er na 3 maanden wel anders over. Ik zou zeggen doe waar je je goed bij voelt.