41 Reacties
2 dagen geleden
Reactie op Stefanie3110
Onze oudste sliep met 7 weken al op haar eigen kamertje, destijds in ledika ...
Onze oudste sliep ook tot 7 weken bij ons. We zijn van plan om bij de 2e meteen op haar eigen kamer te laten slapen. We slapen dan op dezelfde verdieping en dan zit er hooguit 7m tussen ons
2 dagen geleden
Onze zoon van bijna twee slaapt nog bij ons. Hij gaat binnenkort naar zijn eigen kamer
2 dagen geleden
Interessant topic en fijn dat je open staat voor de opinies van andere.
https://www.kindengezin.be/nl/thema/slapen/veilig-slapen/wiegendood/samen-slapen-met-je-kind-kan-op-vele-manieren
Dit is een artikel op de site van Kind en gezin (het Belgische consultatiebureau) over slapen met kind op de kamer.
Er zijn wel al wat onderzoeken naar wiegendood en de adviezen zijn nu zelfs van 6 maand naar 1 jaar samen op de kamer slapen gegaan. Het heeft ook naar voedingen geven snachts een hoop voordelen zeker als je borstvoeding geeft.
Onze ervaring met de eerste, wij hadden 1 jaar op het oog. Maar na 9 maand had onze dochter geen nachtvoeding meer nodig en kregen we de indruk dat ze wakker werd van ons ( lees mijn vriend zijn gesnurk). Dus is ze toch naar haar kamer gegaan en dat ging gewoon goed.
Kijk waar jullie je comfortabel bij voelen, maar heb geen schrik dat als je het niet meteen doet je ze nooit meer uit je kamer krijgt ofzo. Want dat is zeker niet het geval.
En qua intimiteit zijn er gelukkig nog wel andere plaatsen dan je bed om het gezellig te maken toch 🤷🏼♀️.
2 dagen geleden
Tot 3 a 4 maand heeft ze in de co sleeper gelegen.
Even wennen zonder haar in het begin maar daarna fijn. Ook weer de tijd voor elkaar samen zonder kind in je kamer.
2 dagen geleden
Slechte slaper hier, zoontje is 3,5 en heeft nog nooit op z'n eigen kamer geslapen 😉
2 dagen geleden
Ik denk dat dat van te voren heel lastig is te zeggen. Ons zoontje heeft denk ik 2/3 maanden bij ons geslapen en onze dochter 6 weken.
Ze maakte beiden dusdanig veel herrie in hun slaap of ze werden wakker door ons dat dit beter was.
Had van mij best wat langer gemogen, maar dan sliepen we allemaal niet.
2 dagen geleden
Onze dochter heeft ruim 5 maanden bij ons geslapen, met 6 maanden ging jk weer werken en wilde dat ze toen in haar eigen bed lag. Nu gaan we het ook weer zo proberen.
één dag geleden
Mijn zoontje sliep tot 4 maanden bij ons in de cosleeper. Toen ging mijn man met zijn nieuwe baan beginnen en is hij naar zijn eigen kamer gegaan. Hij sliep toen ook al de nachten door dus hoefde geen borstvoeding meer ‘s nachts.
Zelf had het van mij wel langer gemogen maar in overleg hebben we het zo gedaan.
Nu met de 2e die in April komt, zien we wel even hoe het loopt.
Met borstvoeding ‘s nachts is het wel ideaal zo naast je. Maar ligt er ook aan hoe goed je slaapt. Hoe vaak de baby in de nacht nog komt. Ik ben doof dus hoor de baby sowieso niet. Maar mijn man wel en die sliep er niet heel goed door.
Dus ik zou het even aankijken, en kijken hoe het gaat, hoe het voelt enz. En in overleg met je man.
één dag geleden
Jullie moeten gewoon doen wat goed voelt tzt! Ik wilde mijn zoontje dichtbij me hebben op de kamer, dacht zeker 6 maanden. Maar na een maand met bedje en al in z'n eigen kamertje getild tijdens de zoveelste slapeloze nacht omdat hij zoveel geluid maakte 😂 voelde eerst heel vervelend maar wende al snel. Je merkt vanzelf wat je fijn vindt 🤭
één dag geleden
Ik zou je vooral vantevoren niet zo druk maken. Mijn partner zei bij de eerste dat ze zo snel mogelijk naar haar eigen kamer moest omdat hij niet wilde dat ze eraan wende om op onze kamer te slapen en dat ze dan later niet in haar eigen bed zou willen.. Nou ik heb haar lekker 4 maanden naast mij gehad in de wieg. Uiteindelijk zelf besloten dat ze naar haar eigen kamer moest omdat ze elke nacht begon te brabbelen rond 3.30u. Voor mijn partner had het niet eens gehoeven op dat moment. 🤣
En qua slapen bij de ouders op de kamer... onze dochter wordt morgen 2 jaar maar bij ons slapen zit er niet in hoor! Ze wil er wel spelen maar slapen doet ze echt in haar eigen bed en weigert om tussen ons in te slapen. Wat ik zelf af en toe wel jammer vind. 🤭
één dag geleden
Het is heel afhankelijk hoe je kindje is, sommige kinderen vinden het prima in hun eigen bed en sommige totaal niet. En wij hebben dan liever dat we allemaal slapen dan dat we heel de nacht bezig zijn om ons kind in der eigen bed te laten slapen. Het komt vanzelf, ik heb zelf heel veel gehad aan de tips van liefde van een moeder.
Onze 1e dochter heeft tot 5,5 maand bij ons in de co sleeper gelegen en ook omdat ze heel lang 1x bv in de nacht wilde. En toen ging ze staan en hebben we in haar eigen bed geprobeerd, helaas is onze dochter een echte plakker en wilde ze echt niet alleen slapen. Ik heb toen veel met haar samen geslapen, inmiddels is ze 20 maanden en slaapt ze nu zo goed als door in haar eigen bed als er geen tandjes of andere ontwikkelingssprongen zijn ;) Maar komt echt vanzelf goed, wat wij het belangrijkste vonden is dat wij goed slapen in de nacht en haar die geborgenheid konden geven zodat ze weet als er wat is dat we voor haar klaar staan in de nacht. En we zien dat ze daardoor eigenlijk steeds beter in haar eigen bed ging slapen maar dit ging wel stapje voor stapje
één dag geleden
Nee hoor, niks moet van mij… mijn dochter had een eigen kamer, maar sliep de eerste 5,5 maand naast mij in de co sleeper. Vanaf 6-8 weken deed ze ‘s middags steeds vaker een dutje in haar eigen kamertje om te wennen aan het bedje daar. Na onze zomervakantie (en camping co sleeper) vond ik het een mooi moment om volledig over te gaan naar haar kamertje. Ze kwam toen wat minder vaak voor borstvoeding.
Hopelijk heb je er wat aan 😁
één dag geleden
Reactie op EA150425
Zijn wij echt de enige die van plan zijn om de baby vanaf dag 1 op zijn/haa ...
Nee hoor wij gaan ook een poging doen. Maar weet van mijn zoon dat het drama was dus mocht het drama worden dan max 6 maanden bij ons. Ze krijgt niet voor niks een eigen kamer zeg ik altijd haha