13 Reacties

één maand geleden

Hoe wou je het anders doen, met zeep? 😄

één maand geleden

Veel groenten en fruit kan je eventueel ook schillen. Gewoon spoelen en wrijven lijkt me zeker voldoende voor voeding die je verwarmt.

één maand geleden

Reactie op Els7134

Hoe wou je het anders doen, met zeep? 😄
Er zijn mensen die dat doen. Zeker tijdens corona hoorde ik dat!

één maand geleden

Reactie op WAZI

Er zijn mensen die dat doen. Zeker tijdens corona hoorde ik dat!
Of bijvoorbeeld aarbeien in bakingsoda met water laten staan en daarna nogmaals afwassen met water. 😅🥲

één maand geleden

Reactie op WAZI

Veel groenten en fruit kan je eventueel ook schillen. Gewoon spoelen en wri ...
Hoe doe je dit bijvoorbeeld bij tomaten in een salade? Dus die je niet verwarmd

één maand geleden

Ja hoor, prima! Gewoon met water onder de kraan even spoelen/wassen. Ook voor tomaten of komkommer in salade.

één maand geleden

Reactie op GenereuzeOlijf675294

Hoe doe je dit bijvoorbeeld bij tomaten in een salade? Dus die je niet verw ...
Eigenlijk wordt dat afgeraden maar eerlijk is eerlijk ik eet momenteel ook vaak kerstomaatjes en die spoel ik ook gewoon af hoor.

één maand geleden

Reactie op WAZI

Eigenlijk wordt dat afgeraden maar eerlijk is eerlijk ik eet momenteel ook ...
Toch hartstikke gezond een tomaatje. Even spoelen, evt. beetje wrijven en lekker van genieten. 😊 Groenten worden toch vaak in een kas gemaakt. Als je het uit eigen tuin gaat eten moet je wat meer oppassen en beter wassen. Je kan dan evt. wassen met water en een borsteltje

één maand geleden

Ik heb nog nooit mn groenten of fruit gewassen😅

één maand geleden

Schillen waar mogelijk. Als je je zorgen maakt kun je je groente en fruit even weken in een badje met baking soda of met een beetje azijn. Biologisch kopen scheelt een boel. Pesticiden zijn geen kleine dingen en er ook niet met water zomaar af te krijgen (want dan zouden ze met sproeien en regen er al af gaan). Klein fruit als aardbeien worden bijv eigenlijk afgeraden voor kleine kinderen. Op bosbessen zitten al 50 verschillende soorten pesticiden.

één maand geleden

Reactie op Prax

Schillen waar mogelijk. Als je je zorgen maakt kun je je groente en frui ...
Ben wel benieuwd eigenlijk waar je de informatie dat klein fruit wordt afgeraden voor kleine kinderen vandaan komt? Vorige week stond een artikel hierover in de volkskrant waarin in ieder geval werd gezegd dat schillen geen verschil maakt, pesticiden zitten dieper (pesticiden in ons groente en fruit: hoe schadelijk is die bespoten appel?)

één maand geleden

Reactie op Rose1990

Ben wel benieuwd eigenlijk waar je de informatie dat klein fruit wordt afge ...
Ik vermoed dat klein fruit meer pesticide bevat t.o.v. groot fruit vanwege verhouding oppervlakte-volume.

één maand geleden

Hi, ik heb gezien dat je dit topic meerdere keren hebt geopend. Om het overzichtelijk te houden om het forum, vragen wij om een keer een topic te openen over een vraag. Ik zal om deze reden dit topic sluiten. Liefs, Eliza