32 Reacties

4 dagen geleden

Ik ben vandaag precies 16 weken en in totaal 2kg aangekomen sinds m’n zwangerschap. Ik heb momenten dat ik echt non stop door kan eten, maar er zitten ook dagen tussen dat ik nergens trek in heb en mezelf dwing om op z’n minst een broodje naar binnen te krijgen.

4 dagen geleden

pfff hier echt hetzelfde… ik kan blijven eten en 4 kilo aangekomen🥲 wil echt niet teveel aankomen maar ik word gewoon naar van de ‘honger’ als ik niet eet. En ook gezonde keuzes worden na een tijdje teveel kcal maar goed mijn baby cravet ook wel heel specifiek alles wat ongezond is😝😂

4 dagen geleden

15 weken zwanger en van 68 naar 68,8 nu

4 dagen geleden

Ik helaas nkks, alleen maar afgevallen. Ben al ruim 9 weken kots misselijk. Dacht ff dat het ging afnemen maar helaas. Ik spuug bijna alles uit en het enige wat blijft zitten is witbrood met een enkel plakje kipfilet en wat blokjes kaas. Niet echt voedzaam… maak me echt zorgen maar tot nu toe groeit de kleine goed. Ik had wat overgewicht dus de vk zei dat de baby dan van je reserves eet en het niet erg is dat ik afval maar moet wel bij een bepaald gewicht uit de buurt blijven omdat het dan wel weg kan zijn. Dan word het te laag

4 dagen geleden

Door misselijkheid in het begin van de zwangerschap wat afgevallen en zit met 15+5 nog steeds een kg onder mijn gewicht voor zwangerschap

4 dagen geleden

Reactie op frikadelspeciaal

Ik helaas nkks, alleen maar afgevallen. Ben al ruim 9 weken kots misselijk. ...
Vreselijk dat misselijkheids gevoel. Misschien de dag beginnen met een crackertje in bed en dan pas opstaan. Bij mij heeft dat ook een tijdje geholpen.

4 dagen geleden

16w4d en 3 kilo erbij

4 dagen geleden

16 weken en een halve kilo aangekomen (in de eerste weken 2 kilo afgevallen, en nu pas weer bij plus een beetje extra)

3 dagen geleden

Oe ik voel me best beschaamd als ik de reacties lees, ik ben van 56 kilo naar 65 gegaan 🤭. 9 kilo dus en ik ben morgen 16 weken zwanger. Ik vind het persoonlijk wel confronterend omdat ik het simpelweg niet kan geloven haha maar erg is het niet; ik ben zelf best lang en begon met ondergewicht. Dus stiekem maak ik ook een beetje misbruik van deze situatie. Nou moet ik wel zeggen dat ik natuurlijk niet zo door kan gaan want goed lijkt het mij ook niet persé en ik moet nog wel wat welen haha. Ik herken de ongezonde cravings, en daarnaast betrap ik mezelf erop dat ik vaak eet om een onprettig gevoel weg te halen (maagzuur, oprispingen, misselijk, moe, lege maag gevoel terwijl ik pas gegeten heb etcc)

3 dagen geleden

Vandaag 13+3 en 5 kilo afgevallen. Ik doe echt mijn best om genoeg te eten, maar mede door de misselijkheid en het overgeven blijf ik afvallen.. Tijdens mijn vorige zwangerschap was het helemaal anders. Toen kwam ik 31kg aan😅

3 dagen geleden

1.3 kilo afgevallen. Ben nu 12+3

3 dagen geleden

16 weken en in de avonduren +5 kilo! De een komt veel aan in het begin, de ander aan het eind. Bij m’n eerste 2 zwangerschappen ben ik aan het eind niets meer aangekomen, toen dacht ik ook: huh🧐

3 dagen geleden

Ik alleen maar afgevallen door wekenlang misselijk te zijn, zit onder mijn startgewicht😪

3 dagen geleden

+3 kilo en nu 16 weken zwanger bij een normaal start gewicht van 57 kilo. De vorige zwangerschap heb ik me er echt heel veel zorgen om gemaakt en toen uiteindelijk 22 kilo aangekomen. Nu laat ik het los, die zorgen. Ik eet niet ongezond, op af en toe een extra snoepje na en heb zelfs heel veel overgegeven. Het zal schijnbaar nodig zijn die extra kilo’s!

3 dagen geleden

16 weken en +2 kilo

3 dagen geleden

Ik ben week 15 en min 2kg.. Niet heel misselijk geweest maar gewoon heel weinig eetlust

3 dagen geleden

Elke vrouw heeft een andere zwangerschap en je gewicht en kilo's aangekomen vergelijken heeft nul nut. Je start-BMI, gewicht, leeftijd, spijsvertering, stresslevels hebben allemaal verschillende invloeden, die zijn bij iedereen anders. De enige die je gewicht kunnen beoordelen zijn je VK en artsen.

3 dagen geleden

16,5e week + 3 kg ongeveer

3 dagen geleden

Ach dames ik ben mijn eerste zwangerschap 42 kilo aangekomen!! En alles goed gegaan de hele zwangerschap niks aan de hand en een super gezonde jongen ter wereld gebracht ik woog 60 voor mijn zwangerschap en 102 in week 41. Ben nooit meer onder de 75 gekomen en ben inmiddels 14+6 zwanger en weeg 81 dus ook alweer aangekomen. Ja ik heb het geaccepteerd dat ik een ander lijf heb gekregen. En zou zelf iets meer kunnen sporten maar te lui voor denk ik 😅.

2 dagen geleden

16+0 en +3 kilo Het is mij tweede zwangerschap. Bij de eerste 10 kilo aangekomen en gelukkig ook in de eerste week na de bevalling afgevallen. Helaas door een diastase nooit meer m'n buikje verloren, dus het maakt me nu ook niet meer zoveel uit. We zien wel waar we mee eindigen en wat er daarna mee gebeurd... 🤷‍♀️