32 Reacties

2 dagen geleden

15+1 en nu 1kg aankomen, maar de laatste 4kg van m’n vorige zwangerschap ben ik niet meer kwijtgeraakt. Bij m’n eerste zwangerschap ben ik 15kg aangekomen! Benieuwd naar deze keer 🤭

2 dagen geleden

Reactie op Leoniee123

Ik ben week 15 en min 2kg.. Niet heel misselijk geweest maar gewoon heel ...
Ik ook week 16 en nog steeds -3kg. Kon echt weinig eten in het eerste trimester. Vorige zwangerschap in totaal 8kg aangekomen na eerst 4kg te zijn vermagerd door misselijkheid

2 dagen geleden

Nog niks 16 weken bijna

2 dagen geleden

Morgen 16 weken en 1,5 kilo aangekomen nu. Voor wat betreft de cravings: ik probeer te doen wat ik ook voor mn zwangerschap probeerde. Dat is vooral zorgen dat er niet teveel voor het grijpen ligt thuis. Dus als ik wil snaaien ben ik meestal op zoiets als mandarijnen aangewezen of pepermunt. Toch minder gezellig. Maar het gaat ook weleens mis, so what. Wees een beetje lief voor jezelf!

2 dagen geleden

Zou vooral proberen het niet te vergelijken met anderen want dat kan je zo onzeker maken! Hoeveel je aankomt hangt van zoveel factoren af, neem in het eerste trimester alleen al de groep die misselijk is en moet overgeven of geen eetlust heeft versus de groep die gewoon kan blijven eten. En zo zijn er tal van redenen qua verschil. Ik had zelf dat ik tot 20 weken best veel aan kwam (en je echt niéts qua buikje zag) en toen stagneerde het qua kilo’s, totaal 15 kg aangekomen met normaal bmi. Nu zit ik geloof ik op 3 kilo met 13 weken.

2 dagen geleden

Hier 14+1 en tot nu toe 5 kilo kwijt door vele weken misselijk en overgeven.. En ben je een dag niet misselijk dan is er gewoon geen eetlust en met tegen zin iets erin werken is ook niet echt een optie. Nu zit ik wel met wat overgewicht volgens mijn BMI dus wat eraf is niet zo erg en de laatste controle was de kleine pinda helemaal in orde dus maak ik me ook niet zo'n zorgen.. Nog genoeg weken te gaan haha
Hier nog een. Bolle vreetzak. Ga zo lekker een turkse pizza halen en daarna linzensoep eten zodat ik vol zit 5.5 kilo aangekomen

2 dagen geleden

Ik ben 16+2 en ik ben 300gram aangekomen. Maar probeer jezelf niet teveel met anderen te vergelijken. Het ligt ook heel erg aan je startpunt en hoe je je voelt. Hoe lang ben je hoe zwaar etc. De een komt ik het begin wat meer aan de ander in het tweede trimester. Cravings voorkomen weet ik niet, maar misschien vervangen door iets gezonds met wat minder calorieën, als je daarop wil letten? Kipfilet met wat roomkaas of met augurk, vruchtenyoghurt met lekker wat muesli/nootjes, crackertjes, fruit, smoothie, popcorn…

2 dagen geleden

Reactie op HelderdenkendeKamille265513

Hier nog een. Bolle vreetzak. Ga zo lekker een turkse pizza halen en daarna ...
🤣

één dag geleden

13.5 weken en ik denk rond de 3 kg. Ik probeer het los te laten en niet te streng zijn nu, maar juist met extra mildheid! Dat verdien jij ook. Streng zijn kan later wel weer, het is al zwaar genoeg!

één dag geleden

16+3 en 0 kg

13 uur geleden

13+5 en -2 kg. In eerste instantie door misselijkheid en nu dit wegzakt door gebrek aan eetlust.