24 Reacties

21 dagen geleden

Ligt aan je gewicht. Ik ben nierpatiënt en drink 2,6 tot 3 liter per dag minimaal. Weeg 70 kilo dan zou 2.4 liter normaal zijn eigenlijk.

21 dagen geleden

Ik drink ongeveer 2 tot 3 liter per dag. Ik heb een grote waterfles aangeschaft zit voor een liter in. Maar dat drinkt echt heel makkelijk, ben vanaf dat moment onbewust meer gaan drinken

21 dagen geleden

Met een waterfles 1,5e liter per dag, en daarnaast nog meerdere koppen thee per dag. Maar ik ben ook niet zwaar/heel groot, dus dat is voor mij precies genoeg. Ik stop ook rond 18/19:00 met drinken, anders moet ik ‘s nachts naar de wc 😂

21 dagen geleden

Voor mij zou 1,5 liter te weinig zijn. Ik kan gelijk merken wanneer ik te weinig gedronken heb. Veel dorst en hoofdpijn. Ik drink eigenlijk zeker wel 2,5 tot 3 liter op een dag.

21 dagen geleden

Wow dronk ik maar zoveel als jullie. Hier ook een hele slechte drinker. Ben al blij alsk een liter op heb

21 dagen geleden

Hoe doen jullie dit allemaal? Ik heb echt dagen dat ik maar 500ml tot 1L drink. 😳 En wat zijn dan fijne flessen waardoor je het water lekker weg kan drinken?

21 dagen geleden

Reactie op nsh933

Hoe doen jullie dit allemaal? Ik heb echt dagen dat ik maar 500ml tot 1L dr ...
Zoiets bijvoorbeeld

21 dagen geleden

2-3 liter. Als ik dit niet doe heb ik snel blaasontsteking en/of hoofdpijn. Dus voor mij een goede stok achter de deur

21 dagen geleden

Ik ben echt een vreselijke drinker. Sommige dagen, aan het einde van de dag, besef ik me dat ik de hele dag 2 koffie heb gedronken en verder niets. In de avond vaak nog wel een kopje thee, maar dus laaang niet genoeg. Ik vergeet het gewoon omdat ik nooit echt een dorstgevoel heb. Nu ik zwanger ben probeer ik er wel meer op te letten. Beperk ik de koffie en drink ik meer thee. Denk dat ik ongeveer 1 liter drink nu per dag?

21 dagen geleden

Ik denk dat ik op mijn werkdagen al de 5 liter thee aantik😆 Als ik opsta drink ik altijd een halve liter water om m'n vocht aan te vullen na een nacht slapen

21 dagen geleden

IIk drink well echt, op advies van verloskundige ook omdat ik veel dorst ervaar, ruim 2L per dag. Heb zo’n fles gekocht als hieronder van 1 liter en helpt echt! Heb dan voor de lunch al 1 fles op waar ik anders maar net een dopper heb. Helpt psychologisch echt met meer drinken vind ik.

20 dagen geleden

Reactie op MH1122

Ik ben echt een vreselijke drinker. Sommige dagen, aan het einde van de dag ...
Ik betrap mezelf er ook op dat ik soms nog maar net een liter heb gedronken per dag, echt te weinig haha

20 dagen geleden

Reactie op MH1122

Ik ben echt een vreselijke drinker. Sommige dagen, aan het einde van de dag ...
Oooh dit heb ik ook. Zo niet goed van mezelf

20 dagen geleden

Reactie op charlieb89

IIk drink well echt, op advies van verloskundige ook omdat ik veel dorst er ...
Dat vind ik dus ook, je pakt het sneller ook, en voor je het weet is die fles leeg

20 dagen geleden

Reactie op nsh933

Hoe doen jullie dit allemaal? Ik heb echt dagen dat ik maar 500ml tot 1L dr ...
Ik drink gewoon uit flessen water van de supermarkt die 750ml bevatten en daar drink ik er dus 3 van op een dag (hervul ze gewoon weer) en daarnaast nog thee en glaasjes ranja voor als ik een vieze smaak heb, want dan vind ik water echt niet lekker. En ik hou dit dus bij op m'n garmin horloge. Ingesteld op dus 750ml en glaasje meet ik als 300ml. (Ongeveer helft van het flesje water)

20 dagen geleden

Reactie op karink92

Dat vind ik dus ook, je pakt het sneller ook, en voor je het weet is die fl ...
Ja echt hè! Ik had het niet verwacht maar gaat nu zoveel makkelijker

20 dagen geleden

Hier helaas met moeite 500 ml per dag. Na gevechten tegen uitdrogen blijft drinken een ding. Mn lichaam wil het gewoon niet. Heb timers aan staan om ieder kwartier een slokje te drinken. #HG zwangerschap

20 dagen geleden

Reactie op Janiet

Wow dronk ik maar zoveel als jullie. Hier ook een hele slechte drinker. Ben ...
Hier hetzelfde! En “normaal” water lust ik niet alleen spa rood🫣 Drink voornamelijk Sprite Zero/ Crystal Clear eigenlijk

19 dagen geleden

Ik drink wel 3L denk, waarvan 1 of 2 koffie, 1 of 2 thee, max 1 fris en de rest water. Maar iemand die altijd veel drinkt, is vast niet wat je wilde horen.

19 dagen geleden

O ik herken dit, ben altijd al een slechte drinker geweest. Apps en timers negeer ik gewoon. Wat voor mij tot dusver “het beste” werkt zijn 1) kleine glazen (sneller leeg dus meer succes ervaring, groter laat ik sneller staan); 2) transparante flessen zodat ik kan zien hoeveel ik nog moet. Anders vergeet ik het en neem ik aan het einde van de dag gewoon de gevulde fles weer mee naar huis. De glazen dubbelwandige dopper drinkt momenteel fijn: die is en transparant en drinkt snel leeg. Die flessen zoals hieronder op het plaatje zijn voor mij te groot, laat ik sneller weer staan. 3) als collega’s vragen “iemand thee” moet ik van mezelf ja zeggen. Ook al heb ik dan geen dorst. En 4) als ik m’n fles niet leeg heb moet ik hem leeg drinken tijdens de autorit, voor ik thuis ben. Anders ken ik mezelf: wordt het ‘s avonds weggooien. Werkt echt niet altijd, maar goed beter iets dan niets 🤷🏼‍♀️