15 Reacties

één maand geleden

Aww mooie hond! Kan me voorstellen dat je het ook spannend vind als de kleine er straks eenmaal is. Duidelijke grenzen stellen iniedergeval maar daar ben je nu al mee bezig. Ook al slim dat je voorzorgsmaatregelen hebt genomen, zo kan ze wennen. Ik lees graag even mee! Wij hebben twee honden (Entlebuchers) maar zij zijn behoorlijk waaks. Een hebben we al vanaf pups af aan en de andere is een herplaatser. Belt er iemand aan, dan blaffen ze. Komt het bezoek binnen, dan blaffen ze. Meestal begint er 1 en dan gaat de andere meedoen. Bij bekende personen houden ze vrij snel op maar bij “nieuwe” personen of mensen die ze niet veel hebben gezien blijven ze bezig. Hebben al eens een gedragstherapeute op bezoek gehad en zij gaf ook aan dat het blaffen blijft (hoort bij het ras). Het gaat gelukkig wel al veel beter met diverse tips van de gedragstherapeute maar ik maak me ook best wel zorgen over hoe het straks zal gaan met de kleine en de kraamhulp, bezoek etc etc.

één maand geleden

Wij doen eigenlijk niks bijzonders met onze hond kwa de komst van de baby en houden alles gewoon zo normaal mogelijk en betrekken onze hond overal bij straks als de kleine geboren is. Bij mijn vorige hond werkte dit prima. Hij was zeker wel waakzaam over de kleine maar iedereen mocht er gewoon bij komen. Al zat hij met zijn snuit er wel bij. Ook toen mijn zoon groter werd accepteerde hij alles want ze groeien gewoon mee is mijn ervaring. Maar ken ook mensen die super spastisch gingen doen met hun hond en dat werkte juist averechts en hebben hun hond ook weg gedaan uiteindelijk omdat er jaloezie bij kwam kijken. Wij hebben nu een andere hond dan toen der tijd met mijn zoontje maar ga het precies het zelfde aanpakken. Haar lekker betrekken en geen andere regels als die ze nu heeft. Ik vertrouw erop dat als je een stabiele hond hebt dat het goed gaat. En tuurlijk kan je je hond bijsturen maar dat zie ik dus op het moment ter plekke tegen die tijd. Vind het lastig om op de zaken vooruit te lopen.

één maand geleden

Reactie op Krissy790

Aww mooie hond! Kan me voorstellen dat je het ook spannend vind als de klei ...
Dankjewel Krissy! Het is ook altijd super spannend, vooral omdat het nieuw is. Wij zijn altijd wel gewoon streng geweest, dus regels kent ze gelukkig. Maar wij hebben hetzelfde probleem met enthousiasme: Het hoort bij het ras, en je krijgt het er niet zo makkelijk uit. En ook het beschermende, dat hoort er een beetje bij. Ik vind het ook geen probleem, alleen ik wil niet dat het omslaat in agressie, en dat het onhoudbaar wordt 🥲 Veel succes met de twee hondjes. Ik ben benieuwd hoe het zal lopen

één maand geleden

Reactie op 87Mellie87

Wij doen eigenlijk niks bijzonders met onze hond kwa de komst van de baby e ...
Waakzaam is opzich geen probleem inderdaad, als iedereen er maar gewoon bij mag komen. Ik voorzie zo ook geen problemen. Ze is stabiel, verder nooit agressie getoond en ze is kei lief. Maar ik was benieuwd naar de ervaring van anderen! Zeker spastisch doen zal averechts werken, dat is ook iets wat we niet zullen proberen. Bedankt voor je ervaring delen! Daar kan ik zeker wat mee

één maand geleden

Wij hebben ook een staffy, luna. En precies zoals jij omschrijft wordt zij hier ook enorm verwend en voelt ze zich meer kind dan hond soms😂. Wij hebben wel afgesproken wanneer de baby komt, en thuis komt om Luna overal bij te betrekken omdat we weten dat Luna wel jaloers kan zijn. Wat zich niet uit in agressie maar echt in aandacht vragen tot vervelends toe soms😂. Verder ben ik van mening dat je wel al goede voorzorgsmaatregelen getroffen hebt. Wat wij ook willen gaan doen is een rompertje van de baby bij Luna leggen zodat ze aan de geur went. Wij zetten geen bench neer omdat dat wij weten dat Luna dat niks vind en wij denken dat dat misschien averechts gaat/ kan werken.

één maand geleden

Reactie op Prispat

Wij hebben ook een staffy, luna. En precies zoals jij omschrijft wordt zij ...
Hahaha ja hier ook hoor🤣 Het is echt ons eerste kindje. We willen haar ook overal bij betrekken, absoluut! Mila is niet echt jaloers, maar houd wel van aandacht, dus vandaar dat we niet willen dat ze zich straks 2e keus gaat voelen (of hoe dat ook in de hondenwereld mag genoemd worden). Dus dat is sowieso al een goede tip! Ik denk dus ook dat Mila de bench niet leuk gaat vinden, vandaar ook onze twijfel. Ik denk ook dat dat alleen maar averechts gaat werken. Dan hadden we hem moeten aanhouden vanaf het begin, maar Mila was sowieso al geen fan van de bench. We gaan er nog eens over nadenken. Maar ik denk dat het hem inderdaad niet wordt. Bedankt voor het delen van je tips!

25 dagen geleden

Reactie op Kimmiekerk

Hahaha ja hier ook hoor🤣 Het is echt ons eerste kindje. We willen haar ook ...
Succes!! Bij ons wordt het ook ons eerste kindje, dus het blijft spannend. 😊

25 dagen geleden

Ik lig iedere avond zo haha of Naja ieder moment dat ik even zit en mijn zoontje van 16 maanden slaapt. Wat wij hebben gedaan en nu weer gaan doen de eerste nacht dat hij thuis was (ziekenhuis bevalling) de honden bij ons op de kamer laten slapen. Erg gezellige boel. Zo horen ze alle geluidjes en geurtje en maken ze alles mee. Dit werkte voor ons echt top. Wij hebben juist niet te veel veranderd. Ik vond erbij betrekken juist erg werken. De eerste dagen dat hij thuis was waren we dit door alle gekkigheid een beetje vergeten om bewust mee bezig te zijn en vooral de labrador voelde zich hierdoor te veel en ging alles uit de weg. Ze groeien er echt in mee en al mijn zorgen vooraf(die natuurlijk goed zijn want je bent verantwoordelijk bezig) waren onterecht. Gewoon doen wat goed voelt op het moment dat de baby er is en vooral maak ook die momentjes met je hond.

25 dagen geleden

Hi, een zeer enthousiaste en veel te verwende labrador hier. Veel tips zijn gegeven al hierboven, maar wij hadden bijvoorbeeld de box etc al ruim van tevoren in de woonkamer gezet zodat ze kon wennen. In de babyface vond onze hond het vooral lastig dat ik niet nonstop aandacht meer kom geven, dan kon ze wel vervelend worden naar mij (niet naar de kleine). Zodra de kleine kon kruipen/zich kon optrekken kwam er hier wel een nieuwe uitdaging, want de hond was erg interessant en werd niet met rust gelaten door de kleine (een kind van 1 kan je wel wat leren, maar snapt/onthoudt niet altijd dat hij de hond met rust moet laten). Wij hebben toen een poosje gedaan dat als onze hond in haar mand op de gang ging liggen, dat we de deur dicht deden zodat ze toch een rustplek had. Kijk vooral naar signalen van je hond, die van ons ging hijgen als ze het niet meer leuk vond. Dan grepen we al in door de kleine weg te halen. Dat laatste is denk ik vooral belangrijk als je je hond niet 100% vertrouwd (deden wij door de jaloezie in het begin niet, nu wel)

25 dagen geleden

Ik heb bij ons eerste kindje met een pop op de bank gezeten. Onze hond mag sowieso niet op de bank maar komt soms wel met zijn voorpoten erop om te kroelen. Hij kan nogal onhandig zijn (zo baas, zo hond) en ik wilde vooral bij het geven van de voeding rust hebben. Zo leerde de hond vast dat als ik de ‘baby’ vast had dat hij mij even niet om aandacht kon vragen. De hond logeerde bij mijn moeder tijdens de bevalling. Daar komt hij vaker dus dat was niet bijzonder, we hebben toen op aanraden van het ZH eerst de hond aan een vieze luier laten ruiken en daarna naar huis genomen. Onze hond mocht nooit boven komen maar hij rende linea recta bij binnenkomst naar boven om te kijken wat er aan de hand was. Hij was helemaal blij om de baby te zien toen we hem weer wat rustiger hadden en nu beste vrienden. Onze hond heeft een mand en dat is zijn plaats. Kinderen zijn daar verboden, dit was een hele duidelijke regel voor de kinderen ook. Als de hond de aandacht zat is dan trekt hij zich daar ook terug. Voor de hond fijn en voor de kinderen ook duidelijk. Succes, komt vast goed. Met de juiste introductie en rust worden het vast dikke vrienden

24 dagen geleden

Reactie op Mka94

Ik lig iedere avond zo haha of Naja ieder moment dat ik even zit en mijn zo ...
Oh heerlijk he dat knuffelen! Ja betrokkenheid is erg belangrijk! Ik denk ook wel dat het goed moet komen, maar toch is het spannend. Iets compleet nieuw. We zullen haar nog altijd veel aandacht geven, maar ja het zal minder worden. Maar wel een goede tip voor de kamer de eerste nacht! Bedankt voor je ervaring!

24 dagen geleden

Reactie op K13

Hi, een zeer enthousiaste en veel te verwende labrador hier. Veel tips zijn ...
Ja goede tip van de box! Die gaan wij ook zeker vroeg neerzetten, zodat dat niet heel nieuw is meer als de kleine er is. Ik denk dat Mila het kindje niet mer rust kan laten als die eenmaal gaat optrekken/kruipen. Zij is veel te nieuwsgierig🤣 maar dat moet heus goedkomen. Bedankt voor je ervaring en tips!

24 dagen geleden

Reactie op Arendmama

Ik heb bij ons eerste kindje met een pop op de bank gezeten. Onze hond mag ...
Bedankt voor je ervaring. Met de pop vind ik echt een kei goede tip! Zo leer je goed grenzen aan. Ik vind het oke als ze bij me zit, maar idd niet de hele tijd met die kop erbij. Dat vind ik echt fijn! Ik denk ook ook heus dat het dikke vriendjes worden hoor, maar omdat de hond ook gewoon heel erg belangrijk is voor ons, willen we er geen (of niet teveel) foutjes in maken.

16 dagen geleden

Ik heb een kruising tussen een americaanse stafford en een bordeaux. Zelf heb ik er niks speciaals mee gedaan alleen 1 voor 1 alles opgezet zoals de box etc. Waar ligt je hond normaal buiten de bank om? Zou niet opnieuw beginnen met een benche, gewoon eigen vertrouwde plekje. Mijn man heeft na de bevalling het shirt waar ik ben in bevallen bij de hond in de mand gelegd, er zat mijn geur aan en van de baby. Ook laten snuffelen toen we thuis waren alleen niet in het gezicht. Zou zoveel mogelijk hetzelfde laten, waar jullie je prima bij voelen.