Goedemorgen ladies,
Wij hebben de meest lieve staffy ooit in huis; Mila. Omdat wij voorheen met zijn tweetjes waren, hebben wij haar altijd enorm verwend. Ze mocht altijd kroelen op de bank en overal mee naartoe en bij zijn.
Nu de kleine spruit op komst is, en ik dus zwanger ben, is zij enorm beschermend. Dit uit zich niet in agressie, maar ze is constant rond mij heen te vinden. Iedereen mag wel gewoon bij mij komen voor een knuffel, of kletsen, in de buurt zitten, maar zij is er ook altijd bij.
Staffys staan bekend om hun vriendelijke karakter tegen kinderen, en dit merken wij ook met de kinderen in onze omgeving. Alleen het probleem is dat de kids in onze omgeving al wat ouder zijn, en allemaal kunnen lopen. En zij dus geen baby of dreumes gewend is.
Op dit moment hebben wij al wat voorzorgsmaatregelen genomen, zoals dat zij niet meer op de bank mag. Dit willen wij niet als de kleine er straks is over 6 maanden. En we zetten zo nu en dan een huilende baby op, zodat ze daar vast aan went. Dit gaat eigenlijk allemaal heel goed. Van pup af aan heb ik haar ook altijd een beetje geplaagd door aan haar oren te zitten, aan haar pootjes en dergelijken, zodat als er wel ooit een kindje zou komen, en het onverhoopt toch eens gebeurd (natuurlijk nooit met opzet), dat zij hier niet direct van schrikt. Dit gaat met ons ook altijd goed.
Toch vind ik het spannend als de kleine er straks is, dat het misschien wel omslaat naar agressie. Dat straks niemand bij de kleine in de buurt mag komen, omdat ze te beschermend is. Ik verwacht en hoop het niet, maar het is een grote verandering, en honden zijn en blijven nou eenmaal onvoorspelbaar soms.
Daarom ben ik eigenlijk op zoek naar tips, hoe jullie de hond hebben voorbereid op de komst van de kleine. Daarbij ook specifiek de vraag, of jullie de bench nog hebben staan of opnieuw hebben geïntroduceerd. Deze tip kreeg ik namelijk van iemand in onze familie, zodat de hond echt een plekje heeft om terug te trekken. Nu heeft Mila wel een heerlijk kussen wat haar plaats is, maar ligt ze eigenlijk bijna altijd op ons vloerkleed.
Alle tips zijn welkom!