5 Reacties

20 uur geleden

Bij mij helpt vasaline zalf van de apotheek het beste. Hormoonzalf wil mijn huisarts niet voorschrijven tijdens de zwangerschap. Alleen bij uiterste nood en dan maar voor een korte behandeling.

13 uur geleden

Ik heb al mijn hele leven eczeem. En dit is nu tijdens de zwangerschap helaas erger. (Vorige zwangerschap ook). Ik gebruik Lanettezalf via de huisarts verkrijgbaar. En de hormoonzalf klasse 3. Dat laatste gebruik ik nu heel sporadisch op sommige plekken als het echt te erg word maar wel wanneer ik het NIET heb open gekrabd. Gebruik het dan 1 dag 2 keer per dag en dan is het weer even iets rustiger. Op t moment alleen af en toe op mijn handen gebruikt. Meer om er niet teveel wakker door te liggen snachts. Wat altijd een verschil maakt is melkproducten. Dus momenteel helemaal geen melkproducten voor mij anders word het nog veel erger. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En zou zeker de arts om een zwaardere hormoonzalf vragen. Die zwakkere geeft idd alleen maar meer jeuk en doet dus gewoon te weinig. Beter een zwaardere, en kort gebruiken met goed resultaat lijkt me. Heel veel succes en vooral sterkte, want jeuk is gek makend!

10 uur geleden

Weet je verloskundige ervan en ben je al getest op zwangerschaps cholestase?

2 uur geleden

Reactie op m jeslinjoane

Weet je verloskundige ervan en ben je al getest op zwangerschaps cholestase ...
Ik heb al een afspraak gevraagd hiervoor! Maar ik dacht dat dit pas in het laatste trimester aan de orde was? Ik heb het ook echt over mijn hele lijf, verspreid, rode bultjes.

2 uur geleden

Reactie op Kabr

Ik heb al mijn hele leven eczeem. En dit is nu tijdens de zwangerschap hela ...
Bedankt voor de tips! Jij ook sterkte met de jeuk..