84 Reacties
6 maanden geleden
Ons zoontje heeft ongeveer een week op de huilpoli gelegen. Op donderdag vertelde de huisarts dat dat een optie was en heb ik dat geweigerd. Ik voelde me een slechte moeder en dacht, ik laat me kind niet opnemen. Op maandag heb ik bijna gesmeekt of ze hem konden opnemen. Het was zo moeilijk op tot dat besluit te komen, maar nu achteraf (5 weken nadat hij thuis kwam) de aller beste beslissing voor hem, maar ook voor papa en mama geweest. De structuren die we daar geleerd hebben, passen we nog steeds toe. Nu had mijn zoontje een hele zware koemelk allergie en nu dat onder controle is gaat het onwijs goed. We hebben nog elke dag profijt van zijn opname. Met name wat betreft z’n slaapjes.
Mocht je vragen hebben, dan hoor ik het wel! Ik hoop dat je er iets aan hebt ☺️
6 maanden geleden
Hoihoi, wij kregen super begeleiding van het consultatiebureau. Zij hadden al bij onze dochter geadviseerd om over te stappen naar nutrilon pepti, maar ook kregen we een verwijzing naar een ABC-poli. Deze gingen we de volgende dag heen, ze is niet opgenomen geweest maar we hebben wel veel tips gekregen daar hoe we haar rustig konden krijgen en dat het wel een koemelkallergie was.
Ik heb dus geen ervaring met een opname in een huilpoli maar wil je wel zeggen: ik had een dochter die 12 uur huilde per dag en wat ik nu weet had ik sneller alle hulp aangepakt die werd geboden. (Niet dat dit bij jou gebeurd) ik zit nu ziek thuis want het gehuil heeft bij gezorgd voor een depressie. Dus echt niet te lang rond blijven lopen als je baby veel huilt maar gelijk aan de bel trekken waar het kan en bij familie en vrienden voor hulp! Sterkte!
6 maanden geleden
Oh en ik wil ook nog even zeggen, mijn 2e kind was een huilbaby, de eerste totaal niet. Dus het ligt NIET aan jou!! Dat vooral onthouden, je babytje heeft ergens last van maar daar kan jij niks aan doen!
6 maanden geleden
Reactie op NoahOlivia
Hoihoi, wij kregen super begeleiding van het consultatiebureau. Zij hadden ...
Ah wat vervelend en ook dat je nu in een depressie zit.. wij zitten ook al gemiddeld 3 maanden in gehuil/gekrijs hele dagen door. Zijn al vanaf week 2 begonnen met hulp zoeken. Nu pas huil poli aangeboden gekregen vanuit ander zh. Maar voelt nog wat bezwaard hem daar alleen te moeten achterlaten :(
(Zit overigens al aan Neocate ivm KMA, forlax voor stoelgang en Omeprazol ivm reflux)
6 maanden geleden
Reactie op M@NON
Ah wat vervelend en ook dat je nu in een depressie zit.. wij zitten ook al ...
Ooh shit zeg, respect hoor! Bij ons begon het bij 2 weken en stopte gelukkig met pepti toen ze 10 weken was, dus enorm respect dat je het al 3 maanden doormaakt!
Wel slecht dat ze nu pas jullie dat aanbieden:( Het verschil tussen CB en huisartsen is zo groot, maar ze zouden meer naar moeders moeten luisteren (en vaders).
Snap goed dat je je bezwaard voelt, toen wij dachten dat ze zou worden opgenomen hadden wij dat ook. Maar denk echt dat je uiteindelijk wel daardoor meer voor hem kan doen! Hoe lastig het ook is, vaak is het in deze situatie wel echt het beste❤️
6 maanden geleden
Reactie op M@NON
Is het huilen ondertussen wel al wat beter bij jullie?🫶🏻
Jaa hier echt wereld van verschil! De pepti maakt een hele andere baby ervan, we hebben ook al afgelopen weekend een provocatietest gedaan en bij 5 ml gewone melk begon ze na halfuur alweer te schreeuwen dus weten met zekerheid dat het bij haar aan een koemelkallergie ligt.
Maar echt zodra je de oorzaak weet heb je een andere baby, 1tje die lacht en brabbelt. Is alle hulp 100% waard😊
6 maanden geleden
Hi lieve mama,
Mijn zoontje ligt momenteel op de huilpoli. Dit is echt de moeilijkste keuze die ik ooit heb moeten maken, maar het is echt veel beter voor hem en ons. Ik heb nog een zoontje van 2 en mijn baby van 12 weken huilde de hele dag door en sliep slecht. Hij heeft daar leren slapen in zijn bedje en zit inmiddels op mijn aandringen ook aan de pepti (om kma uit te sluiten). Ook gaat het nu met de dag beter en heeft hij veel meer blije momenten in de tijd dat hij wakker is. Wel is hij heel snel moe. De verpleegkundigen daar zijn super lief voor hem, je mag altijd komen en blijven slapen als je wilt en je mag ook de hele dag door bellen. Ze doorbreken daar een patroon wat je thuis gecreëerd hebt en waar je zelf geen geduld meer voor hebt om thuis te gaan toepassen. Hij komt woensdag naar huis en ik blijf komende 2 dagen slapen, vind ik wel super spannend, want bij ieder onrust momentje stijgt de spanning in mijn lijf nogsteeds. Je bent geen slechte moeder als je tot dat besluit komt, juist een hele goede en sterke moeder!!! Het geeft jou de tijd om op te laden. Is jouw kindje veel aan het huilen? Zonder reden?
6 maanden geleden
Reactie op elinlag
Hi lieve mama,
Mijn zoontje ligt momenteel op de huilpoli. Dit is echt de ...
Wat fijn om te horen! Is zoontje huilt al vanaf de geboorte heel erg. Het is steeds heftiger geworden.
Hij is nu 14 week en 1 dag en zit al aan de Neocate ivm KMA, omeprazol ivm reflux en probiotica en forlax voor zijn darmpjes en stoelgang. Ondanks dit alles blijft zijn onrust en krijst vrijwel hele dagen door wat echt door merg en been gaat. Lijkt echt pijn te hebben helaas kunnen ze op het oog niks ontdekken.
Hij slaapt ook overdag heel slecht, hij kan zo van 0900 ‘s ochtends tot 2300 ‘s avonds wakker zijn sommige dagen.
Hij heeft vorige week wel 2 dagen gehad dat hij erg vrolijk was en constant goed in zijn vel zat, dat was zo bijzonder!!
Daarna weer veel onrust en krijsen.. vermoedt dan toch pijn ergens? :(
Wij mogen alleen de laatste 2 nachten blijven slapen, de eerste paar nachten helaas niet en dat vind ik zo moeilijk
6 maanden geleden
Reactie op M@NON
Oef pittig besluit hè! Wij morgen.. ik vind het zo spannend en weet t even ...
Snap ik, maar wat ons deed beseffen dat het op de manier niet door kon gaan was een rake uitspraak van de kinderfysiotherapeut.
Die vroeg naar mooie momentjes waar op wij antwoorden, "gister zat hij op onze schoot en hij huilde niet".
Die man keek ons aan en zei "maar dat is niet een mooi momentje. Jullie hebben de standaard voor mooie momentjes zo naar beneden gehaald dat wat normaal zou moeten zijn voor jullie mooi is".
Hij gaf aan dat wij te hard werken om een onhoudbare situatie in stand te houden. Er komt namelijk volgens hem een moment, als we zo doorgaan, dat wij het niet trekken. Dat moeten we voor zijn. Het patroon moet doorbroken worden.
Ook gaf hij aan dat wij door mijn bevalling en zij koemelkallergie een slechte start hebben gehad en we een nieuwe start verdienen.
6 maanden geleden
Reactie op Sasja16
Snap ik, maar wat ons deed beseffen dat het op de manier niet door kon gaan ...
Oef, zo herkenbaar!! Alles wat vanzelfsprekend zou moeten zijn is bij ons “bijzonder” het niet huilen op schoot etc. Wij herkennen dit volledig! Het is een pittige periode. Maar we komen er met de tijd wel 🫶🏻
6 maanden geleden
Reactie op M@NON
Wat fijn om te horen! Is zoontje huilt al vanaf de geboorte heel erg. Het i ...
Heel pittig en aan jouw verhaal te lezen echt reden genoeg om hem wel op te laten nemen! Ze kunnen hem dan 24/7 monitoren en echt uitsluiten wat hem mankeert of dat het gewoon een pittig mannetje is. In de tussentijd kan jij opladen om weer volledig voor je zoontje te kunnen zorgen. Dit breekt je echt op!
Ik begrijp dat je het moeilijk vindt om niet te blijven slapen. Hier mocht het wel, maar het advies was om het beter niet te doen om zelf ook even goed je rust te kunnen pakken (ondanks dat dat heel moeilijk is en ik zelf super vaak wakker schrok en moest huilen).
Bij ons werd het huilen vanaf week 2 ook met de week erger en we zitten nu op week 12. Ons zoontje huilt ook nog eens KEIHARD, dus op een gegeven moment wist ik niet meer waar ik het moest zoeken.
De keuze is aan jou uiteraard, maar ik zou in het belang van je hele gezin aanraden om het wel te doen.. hoe denkt je partner hierover?
6 maanden geleden
Reactie op elinlag
Heel pittig en aan jouw verhaal te lezen echt reden genoeg om hem wel op te ...
Das zeker waar, ik denk ook dat wij er niet aan ontkomen. Mijn vriend is zeker voor. En ik was het eerst ook maar ben bang dat ze hem extreem lang laten huilen.. ons zoontje krijst en schreeuwt ook gigantisch. Is geen normaal baby huiltje meer. Het is echt buiten het huis makkelijk nog te horen. Hij wordt ook knalrood en warm tijdens het huilen.. zo sneu. Maar bij jullie dus wel al wat verbetering? <3
6 maanden geleden
Reactie op M@NON
Das zeker waar, ik denk ook dat wij er niet aan ontkomen. Mijn vriend is ze ...
En dan meer laten huilen omdat hij amper slaapt nu dus ze willen hem een “reset” geven. Dus denk dat je dat niet zo makkelijk voor elkaar krijgt alleen als je hem mogelijk langer laat huilen
6 maanden geleden
Geen ervaring om te delen, maar wel in precies dezelfde situatie (ook qua medicatie), dus ik wil alleen even liefde sturen! Het is super pittig!