9 Reacties

6 maanden geleden

Ah wat ontzettend pittig zeg.. en wat heb je veel geprobeerd.. ik kan je geen tips geven maar ik wil je wel zeggen dat ik super veel respect voor je heb. Wat zegt het cb?

Reactie op Sjonniedetweede

Ah wat ontzettend pittig zeg.. en wat heb je veel geprobeerd.. ik kan je ge ...
Wat lief, bedankt! Cb heeft kinderarts aangeraden, dus daar hebben we nu een verwijzing voor gelukkig en deze week een afspraak staan. Ze groeit goed en qua ontwikkeling ook al goed en ver dus dat is gelukkig wel goed!

6 maanden geleden

Reactie op VerwonderdeVuursteen507732

Wat lief, bedankt! Cb heeft kinderarts aangeraden, dus daar hebben we nu ee ...
Dat is vast al een geruststelling ja. En wat goed dat je naar de kinderarts kan. Hopelijk kan die iets voor jullie betekenen!

6 maanden geleden

Op haar buik laten slapen?

6 maanden geleden

Zeer herkenbaar. Heb voor jou helaas ook niet de oplossing. Enkel dat je het super goed doet want jeetje wat hebben jullie veel geprobeerd! Ons mannetje is 7,5 week en elk wakker moment is vaak een onrust/huil moment. Wij zijn door de kinderarts van het CB verwezen naar een speciale kinderfysiotherapeut. De kinderfysiotherapeut kwam tot de conclusie dat ons zoontje hyper alert is en extreem gespannen is in zijn lijf. Waarschijnlijk van de heftige bevalling. Hierdoor kan hij zich niet ontspannen en om te slapen moet je je kunnen ontspannen. Op een schaal van ontspanning 0 (slaap) tot 5 (hysterisch huilen) functioneert hij op een 4. Dus bij het kleinste beetje schiet hij naar de 5 want er is voor hem geen andere manier van communiceren. Wij gaan nu naar een kinder manueel om zijn lichaam (vooral nek) fysiek losser te maken zodat hij zich beter kan ontspannen. En we merken na 2 weken wel wat verschil. Ook moesten wij er vanuit gaan dat hij altijd moe is, dus luier verschonen, voeden, recht op zitten en direct in bakkeren om op bed te leggen. Wij komen ook het huis amper uit met de kleine omdat hij huilt of anders bij thuiskomst compleet overprikkeld is. Het is een kwestie van een lange adem hebben en hopelijk groeien ze hieruit.

Reactie op Elineexx

Op haar buik laten slapen?
Nog niet geprobeerd, bedankt!

Reactie op Sasja16

Zeer herkenbaar. Heb voor jou helaas ook niet de oplossing. Enkel dat je he ...
Wat pittig ook voor jullie🥺 Hopelijk blijft er vooruitgang met de kinder manueel en inderdaad groeien ze hieruit🤞🏻 volgende week hebben wij ook een afspraak bij een kindermanueel therapeut dus hopelijk dat, dat ook nog iets doet🤞🏻

6 maanden geleden

Oh, ik voel heel erg me je mee.. Wij hadden dit met ons tweede zoontje. Ik gaf borstvoeding en dat was mijn redding want alleen aan de borst was hij stil of sliep hij.. Anders niet. Alleen maar krijsen. In de wandelwagen, box, Co sleeper. Door het niet slapen constant oververmoeid. Heel alerte baby (nu nog als kind). Van alles geprobeerd. Maar diep van binnen wist ik dat dit echt het temperament was van mijn kind. Een gefrustreerde baby omdat hij denk ik mentaal veel sneller wilde dan zo'n baby lijfje kan. Het werd uiteindelijk echt beter naar mate hij ouder werd en dus meer begreep van de omgeving om hem heen en zelf ook steeds meer kon. De eerste maanden moesten we de tijd echt uitzitten. Ik heb hem groot gedroomd. En nu denk ik, ohh, hij wordt alweer bijna 5 🥹🫣 Ik bleef wel proberen met de slaapjes in bed overigens. En elk mini succesje vierde ik. Inbakeren in pacco doeken. En dan nog bleef hij krijsen maar zonder inbakeren nog meer onrust. Naar bed brengen binnen de wakkertijd. Ik bleef het proberen. En uiteindelijk lukte het steeds vaker. Hij was toen wel al wat ouder toen het lukte. Zeker geen 6 weken meer. Eerder rond de 4 maanden denk ik. We willen zo graag een oplossing voor alles. Is het dan koemelk, reflux, krampjes, een wervel die vast zit. Soms is het dat maar vaak is de oplossing 'tijd'. Accepteren dat het nu even zo is. En het wordt beter. Echt. Maar ik weet het. In het moment zelf word je radeloos en je denkt dat er nooit meer een eind aan komt. Maar dat komt wel. Ik heb toen met mijn zoontje destijds kraamvisite afgehouden. Ik zat er echt doorheen. Mijn man en ik liepen op onze tenen. Het was even pittig maar je komt er doorheen. Het is ook veel voor zo'n klein baby'tje. Alle prikkels die verwerkt moeten worden. De ene baby heeft daar meer last van dan de ander. Een oplossing heb ik niet maar maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Vraag een poets in huis of je moeder bijv. die elke week even door je huis heen gaat, laat je boodschappen bezorgen, vraag iemand die de baby even overneemt zodat jij en je partner iets voor jezelf kunnen doen. Probeer het huilen niet te stoppen. Doe oordoppen in en praat tegen je kindje. Vertel haar dat je ziet dat ze verdriet heeft en dat je naar haar wil luisteren en er voor haar bent. Gebruikt de 4 's methode (inbakeren, speentje, ssss' en ritmisch kloppen. Je kant het boek raadplegen over regelmaat en inbakeren van ria blom. Dit gaat over oververmoeide en alerte baby's. Misschien heb je er nog wat aan. Ik ga ervan uit dat je verder hebt uitgesloten dat er niets medisch aan de hand is? Heel veel succes, sterkte. Hopelijk is het over een tijdje wat rustiger bij jullie 😘

Reactie op Kippetje88

Oh, ik voel heel erg me je mee.. Wij hadden dit met ons tweede zoontje. Ik ...
Heel erg bedankt voor de lieve woorden en tips! Doet goed! Heel fijn om te horen, ondanks voor jullie ook een hele pittige tijd!❣️