117 Reacties

één maand geleden

Ik volg deze even, want ik vind het ook loodzwaar..

één maand geleden

Hierzo. Lig nu toe net een week aan een thuis infuus en medicatie emasafene en metoclopramide Bij mij helpt het helaas niet Heb nog een kindje van 2 maar daar zorg ik al 2 weken niet meer voor omdat dit gewoon weg niet wil. Ik kan alleen maar liggen. Zodra ik ga zitten moet ik overgeven . Vindt het zacht uitgedrukt best een hell

één maand geleden

Zofran geven ze hier nog niet in eerste trimester

één maand geleden

Ik lig al drie dagen alleen maar op bed. Tijdens het weekend werd het niet meer te doen en ik heb me ziekgemeld op mijn werk, gelukkig zijn ze heel lief. Ik ben al misselijk sinds w2d4 en ben nu w6d2 en het wordt alleen maar erger. En dan te bedenken dat ze zeggen dat de piek nog moet komen over 2-4 weken😔

één maand geleden

Ik heb hier al vanaf week 5 last van, nu 8 weken zwanger. Inderdaad loodzwaar… Ik heb vorige week metoclopramide gekregen. Dat mocht ik 5 dagen gebruiken en werkte voor mij wel goed. Maar nu weer terug bij af…

één maand geleden

Reactie op Koalabeer19010

Ik heb hier al vanaf week 5 last van, nu 8 weken zwanger. Inderdaad loodzwa ...
Ik slik het nu al 4 weken. Je hoeft niet te stoppen na 5 dagen. Het kan en mag echt langer.

één maand geleden

Hier ook derde hg zwangerschap. Ook medicatie gestart. Niet fijn dit

één maand geleden

Hier ook weer raak, emesafene primperan helpt allemaal niet☹️😣

één maand geleden

Ik vrees dat ik ook prijs heb. Eerste zwangerschap was miskraam zonder last. Nu sinds week 5 ongeveer non stop misselijk, uitgeput, ik val af en verzwak. Ik ben paar dagen gaan werken (leerkracht) maar het is duidelijk dat dit niet lukt ondanks medicatie.

één maand geleden

Reactie op Jillm1

Zofran geven ze hier nog niet in eerste trimester
Ik heb er zelf om gevraagd bij mijn gynaecoloog (Flevoziekenhuis). Volgens patiëntenvereniging ZEHG zijn de risico's (met name licht verhoogde kans op schisis) vrijwel verwaarloosbaar. Icm met de ernst van de klachten (2 x uitgedroogd en 5 kg afgevallen in 1 week) wilden ze het wel geven, na een informed consent gesprek waarin ik op de risico's werd gewezen.

één maand geleden

Ik heb ook geen baat bij Emesafene en Primperan. Hoor dat dit bij bijna niemand met HG werkt, voor 'gewone' ochtendmisselijkheid schijnt het wel wat te doen. Ik heb zelf om Zofran gevraagd nav research o.a. op zehg.nl (patiëntenvereniging HG). Misselijkheid/lamlendigheid wordt niet minder maar overgeven verbetert wel; van 10+ x per dag naar nu zo'n 3 keer.

één maand geleden

Reactie op Mama1244

Hier ook derde hg zwangerschap. Ook medicatie gestart. Niet fijn dit
Heftig! Als je het wil vertellen, welke medicatie heb je en werkt het?

één maand geleden

Reactie op Feather

Ik slik het nu al 4 weken. Je hoeft niet te stoppen na 5 dagen. Het kan en ...
Dat is heel goed om te weten. Dan ga ik toch maar weer de huisarts bellen morgen!

één maand geleden

Jeetje, wat heftig zeg om dit te lezen 😓 ik heb met jullie te doen vrouwen. Sterkte 🌹 ik hoop voor jullie dat dit snel over gaat 🍀

één maand geleden

Helaas ook HG. Ik werd misselijk na week 5/6 kreeg toen meteen Suprimal. Dit werkte alleen niet. Op vakantie in Spanje Canba gekregen, dat verlichte gelukkig al een heleboel. Bij terugkomst in Nederland overgegaan naar metoclopramide, dit deed helaas niets. Misselijkheid werd erger. Afgelopen maandag ziekenhuis met infuus voor vocht en nu Ondansetron. Hoop dat dit medicijn goed gaat werken. Ben nog steeds erg misselijk maar houd gelukkig nu af en toe wel iets binnen. Water drinken vind ik het moeilijkste wat er is momenteel. 11+2

één maand geleden

Goedemorgen, ik gebruik nu 3 dagen Ondansetron, maar zodra ik ook maar 5 slokjes drink moet ik overgeven. Meer mensen die deze ervaring hebben met Ondansetron. Is dat accepteren of is dat helaas dan toch niet het juiste medicijn?

één maand geleden

Ik lees dat sommigen zofran slikken. Ik heb daar een vraag over. Dit is mijn derde HG zwangerschap en ik heb verleden week al een opname gehad wegens uitdroging. Alleen mag ik geen zofran omdat ze dat niet willen in eerste trimester. Zelf lees ik zoveel verschillende dingen hierover dat ik het ook niet weet. Ik moet het weer doen met primperan afgewisseld met emesafene en gembercapsules die helaas niet werken. Weet iemand dit of zofran nu wel of niet kan?

één maand geleden

Bij mij is primparan en water met appelsap het enige wat een beetje werkt. Ik kom in ieder geval de dag weer wat door..

één maand geleden

Reactie op Mama1244

Ik lees dat sommigen zofran slikken. Ik heb daar een vraag over. Dit is mij ...
Hoeveel weken ben je?

één maand geleden

Reactie op Mama1244

Ik lees dat sommigen zofran slikken. Ik heb daar een vraag over. Dit is mij ...
Deze website hielp mij enorm. En het vertrouwen van de artsen dat ze aangeven dat we die periode voorbij zijn (11w). Ik heb de website informatie via moeders van Morgen. https://www.lareb.nl/mvm-kennis-pagina