117 Reacties

één maand geleden

Reactie op Mama1244

Ik lees dat sommigen zofran slikken. Ik heb daar een vraag over. Dit is mij ...
Ik heb toch zofran gekregen in mn eerste trimester. Uiteindelijk toch t enige wat (mij) helpt. Zit wel een iets wat verhoogd risico bij voor een hazenlip, maar dat is (dacht ik) maar een heeeel klein percentage

één maand geleden

Reactie op Mama1244

Ik lees dat sommigen zofran slikken. Ik heb daar een vraag over. Dit is mij ...
Ik heb zelf ook HG. In het ziekenhuis eerst gestart met Emesafane, toen dubbele dosis Emesafene, vervolgens Emefasene en Primperan en toen sat niet werkt, Bij de volgende opname (10 weken) overgegaan op Primperan en Zofran. De arts zei liever startte we pas in tweede trimester, maar HG en vele overgeven is gevaarlijker voor je. Risico op hazenlip is normaal 2 op 1000 en als je zofran slikt 3 op 1000 zei gynaecoloog, dus moest zelf afwegen of ik ermee wilde starten maar wel gedaan en bij mij helpt Zofran

één maand geleden

Bedankt voor jullie reacties! Ben nu uur terug voor tweede keer opgenomen aan infuus. Morgen 9 weken. Medicatie is nu vijf dagen primperan in combinatie met emesafene.. en na die vijf dagen moet primperan er weer af 🙁

één maand geleden

Reactie op Mama1244

Bedankt voor jullie reacties! Ben nu uur terug voor tweede keer opgenomen a ...
Ik zou hier een goed gesprek over hebben. Primperan mag echt langer gebruikt worden en de eventuele bijwerkingen komen binnen die 5 dagen. Ik heb van week 5 tot week 11 dagelijks primperan geslikt. Nu toevallig een week niet nodig gehad al moest ik er vandaag weer 1 gebruiken.

één maand geleden

Reactie op Mama1244

Bedankt voor jullie reacties! Ben nu uur terug voor tweede keer opgenomen a ...
Balen zeg... hopelijk knap je weer op van het infuus. Mijn gynaecoloog zei we schrijven eerst 5 dagen voor omdat sommige mensen heftige bijwerkingen hebben. Is dit niet het geval, dan mag je het gewoon langer slikken. Ik slik dit nu al sinds week 8 (nu 11+3)

één maand geleden

Reactie op Mama1244

Ik lees dat sommigen zofran slikken. Ik heb daar een vraag over. Dit is mij ...
Ik slik zofran ook al sinds de 7e week, na rehydratie omdat Emesafene en Primperan niet werkten. Informed consent gesprek waarin werd gewezen op het licht verhoogde risico op schisis. Zoals te lezen oa op de site van patiëntenvereniging ZEHG is dit risico echt maar heel klein. Ik vond het opwegen tegen het alternatief (geen effectief medicijn met constante uitdroging als gevolg, bij mijn vorige zwangerschap 9 maanden).

één maand geleden

Reactie op Feather

Ik zou hier een goed gesprek over hebben. Primperan mag echt langer gebruik ...
Ja vorige zwangerschap heb ik het ook langer geslikt. Maar nu zegt de arts met nieuwe inzichten het niet te willen doen. Blijft lastig dit.

één maand geleden

Jullie ook allemaal sterkte in ieder geval!

één maand geleden

Hier ook HG. Het sloopt me echt. Vanaf deze week Zofran gaan gebruiken (2e trimester), ik merk dat het wel iets doet, maar had er meer van verwacht.. 😔

één maand geleden

Reactie op mariekek89

Goedemorgen, ik gebruik nu 3 dagen Ondansetron, maar zodra ik ook maar 5 sl ...
Je moet meestal eerst even een spiegel opbouwen, rond dag 5/7 begint dat allemaal goed te werken xx

één maand geleden

Reactie op esmee_23

Hier ook HG. Het sloopt me echt. Vanaf deze week Zofran gaan gebruiken (2e ...
Balen hè... ik slik nu Ondansetron, Emesafene en Primperan en alsnog voel ik me 24/7 kotsmisselijk en futloos. Wel is het overgeven minder, maar die verschrikkelijke misselijkheid blijft.

één maand geleden

Reactie op Chelsea1234

Je moet meestal eerst even een spiegel opbouwen, rond dag 5/7 begint dat al ...
Dankjewel! Dat hoop ik 😍. Vandaag weer aan het infuus gelegen. Heb vandaag wel voor het eerste keer het gevoel dat het eindelijk wat beter gaat. Ze gaan alleen nog in overleg met de gynaecoloog voor mijn schildklierwaarde (TSH) die is extreem laag. (0.039)

één maand geleden

Hey hier ook een extreme hg zwangerschap, ben zwanger van mijn3e. Heb meerdere opnames gehad voor vocht infuus. Primeran hielp niet. Op gegeven moment zo uitgedroogd en ondervoed ik hield al weken niks binnen was 8 kilo afgevallen dus nu heb ik sondevoeding. Ben 11w zwanger nu. Zofran wilde ze nog niet voorschrijven. Sondevoeding helpt opzicht wel ben iets minder misselijk maar lig wel de heledag op bed geen energie voor niks ik kan geen prikkels verdragen.

één maand geleden

Reactie op 4ever2gether

Hey hier ook een extreme hg zwangerschap, ben zwanger van mijn3e. Heb meerd ...
Wat ellendig! Vooral als je al 2 kleintjes heb rondlopen... zoals ij dit topic al eerder genoemd, de risico's van Zofran wegen niet op tegen ernstige ondervoeding en uitdroging, zie ook de site van patiëntenvereniging ZEHG. Misschien kan je met deze info toch om Zofran vragen. Ik slik het al sinds week 7 en het werkt goed tegen het overgeven, helaas niet tegen de misselijkheid. Sterkte! 🧡

één maand geleden

Reactie op Els7134

Wat ellendig! Vooral als je al 2 kleintjes heb rondlopen... zoals ij dit to ...
Ja het is echt heel zwaar ik kan ook niet voor mijn kinderen zorgen eigenlijk. Opzicht spuug ik nu veel minder. Bijna niet met de sondevoeding. Dus medicatie is op dit moment overbodig. Ik ben wel misselijk en soms spuug ik een beetje of kokhalzen. Maar middels de sondevoeding krijg ik binnen wat ik nodig heb. Ik hoop dat ik over een paar weken weer zelf kan eten en de sondevoeding afgebouwd kan worden.

één maand geleden

Reactie op 4ever2gether

Ja het is echt heel zwaar ik kan ook niet voor mijn kinderen zorgen eigenli ...
Fijn dat het nu zo goed gaat! Toch een fijn gevoel dat het zo goed werkt

één maand geleden

Ik volg 😣

één maand geleden

Hier nog iemand in de tweede HG zwangerschap! Het vervelende vind ik vooral dat ik nog maar kort bij mijn nieuwe werkgever werk. Hierdoor durf ik mij niet af te melden en is het elke dag een strijd om naar kantoor te gaan. Zodra ik mijzelf wel ziekmeldt of thuis werk, krijg ik nare opmerkingen uit mijn team. Hele erge tweestrijd op dit moment. Met de nodige medicatie blijft het spugen redelijk in bedwang maar het constant misselijk zijn en oververmoeid eist wel zijn tol.. Wat zouden jullie doen?

één maand geleden

Reactie op CherylDo

Hier nog iemand in de tweede HG zwangerschap! Het vervelende vind ik voora ...
Zit je nog in je proeftijd? Dan zou ik 't proberen te rekken en zo niet, gewoon ziekmelden. Ziekte gerelateerd aan zwangerschap krijgt je werkgever volledig vergoed vanuit het UWV, met dat geld kunnen ze vervanging regelen.

één maand geleden

Iemand hier ook last van Droge HG? Ik wel .. vorige zwangerschap wel spugen maar nu alleen 24/7 misselijk. Hoe doen jullie dit als je nog een kleintje hebt rond lopen😅😱