117 Reacties

één maand geleden

Reactie op SamNoelle

Iemand hier ook last van Droge HG? Ik wel .. vorige zwangerschap wel spugen ...
Ik geef door de medicatie niet zoveel meer over maar wel 24/7 misselijk.. Bijna niet te doen joh!!

één maand geleden

Reactie op SamNoelle

Iemand hier ook last van Droge HG? Ik wel .. vorige zwangerschap wel spugen ...
Niet 100% droog maar wel grotendeels 😅 Ik heb twee kinderen en de zorg voor hen is veel uitbesteed omdat ik eigenlijk alleen maar kon liggen een aantal weken lang. Nu minder misselijk, helaas nog niet weg maar ik kan wel weer voor de kinderen zorgen (op een wat aangepaste wijze).

één maand geleden

Reactie op SamNoelle

Iemand hier ook last van Droge HG? Ik wel .. vorige zwangerschap wel spugen ...
Ik heb iedere keer een net niet kotsen randje door meteen plat te gaan liggen. En ik slik medicijnen waardoor ik niet spuug 🤞 Heb wel gespuugd maar is alweer een tijd terug. Ik ben ook heel de dag door misselijk. Vreselijk 🥴

één maand geleden

Hier gelukkig nog maar 1x per dag spugen. Maar verder 0 energie. Hele dag plat op de bank. En krijg met heel veel tegenzin en moeite Max 300 ml binnen. Gelukkig genoeg om niet uit te drogen. Ook nog een meisje van 4 rondlopen maar gelukkig doet mijn man nu alles thuis. Waarschijnlijk deze week 3x infuus met vocht.

één maand geleden

Wat voor mij heeft geholpen om extra magnesium en b6 te slikken. De emesafene werkte absoluut niet. Ik voelde me hier zelfs nog slechter door, doordat ik nog vermoeider werdt. Sinds ik dit 1 week slik heb ik nu al 2 dagen niet overgegeven. Let wel op je mag max 1,8 mg per dag aan b6 binnen krijgen! Voor mij heeft het gewerkt. Hopelijk voor andere ook…

één maand geleden

Ik heb sinds vandaag Zofran gekregen smelttablet maar ik las eerder dat deze lekker zouden smaken? Maar ze zijn zo smerig en bitter als wat.... Iemand hier ervaring mee? Zijn ze gewoon bittere of is er ook een fruitige variant?

één maand geleden

Reactie op 4ever2gether

Ik heb sinds vandaag Zofran gekregen smelttablet maar ik las eerder dat dez ...
Wat vreemd, ik kreeg destijds een zoete smelttablet. Lekker is wat anders maar het was niet bitter in ieder geval.

één maand geleden

Deze (dit is wel van 3,5 jaar geleden).

één maand geleden

Ik heb deze gekregen echt niet te doen deze bahhh als je al zo misselijk bent

één maand geleden

Reactie op 4ever2gether

Ik heb deze gekregen echt niet te doen deze bahhh als je al zo misselijk be ...
Een paar verschillen vallen mij meteen op. Op jouw verpakking staat filmomhulde tabletten en bij staat smelttabletten. Dus ik vraag me af of jouwe wel echt smelttabletten zijn of dat je het moet innemen met water… 🤔

één maand geleden

Reactie op 4ever2gether

Ik heb deze gekregen echt niet te doen deze bahhh als je al zo misselijk be ...
Dit zijn inderdaad geen smelttabletten maar pilletjes om door te slikken...als ik het zo zie op de verpakking dus misschien dat ze daarom zo vies zijn als je ze laat smelten

één maand geleden

Reactie op 4ever2gether

Ik heb deze gekregen echt niet te doen deze bahhh als je al zo misselijk be ...
Deze heb ik inderdaad ook. Zijn helaas geen smelttabletten. De apotheek geven die tegenwoordig standaard ivm prijsverschil.

één maand geleden

Ik realiseer me nu pas dat ik in mijn vorige zwangerschap droge HG heb gehad.. en in deze zwangerschap weer 😢 Nu 10 weken zwanger en de misselijkheid begon al voor de positieve zwangerschapstest. Kan alleen slokjes cola en appelsap drinken en een stuk of 10 voedingsmiddelen verdragen. Vandaag met Zofran gestart omdat Metoclopramide niet voldoende hielp. Bij mijn vorige zwangerschap ging het vanaf week 16-18 beter, ik ben aan het aftellen. Zorg voor mijn dochter heb ik vooral uitbesteed en ik werk meer niet dan wel, alleen liggen en rusten helpt. Vind het heel pittig, sterkte allemaal!

25 dagen geleden

Hee allemaal, ik lees even mee. Ben nu 11+4 en heb ook HG.. voor mij werkt tot nu toe ook nog niets helaas (heb al 2 soorten medicatie geprobeerd oa). Vervelend dat jullie hier ook last van hebben! :(

25 dagen geleden

Ik heb nu weer een nieuw medicijn. In overleg tussen het ziekenhuis, de VK en de HA hebben ze me Cyclizine voorgeschreven. Het is een zetpil. Wordt niet vergoed, ook niet via je eigen risico. 30 stuks voor 58€. Het is me het waard om te proberen, zou fijn zijn als ik weer wat kan functioneren.

25 dagen geleden

Reactie op 4ever2gether

Ik heb deze gekregen echt niet te doen deze bahhh als je al zo misselijk be ...
Dit zijn geen zuigtabletten he! Deze moet je innemen met een beetje water.

25 dagen geleden

Reactie op nsaxxi

Wat voor mij heeft geholpen om extra magnesium en b6 te slikken. De emesafe ...
Ik ga inderdaad ook magnesium en b6 proberen. Daarnaast kreeg ik nog als tip om omega 3 met visolie te gaan gebruiken. Had het even nagevraagd maar de maximale dosering voor de b6 is 25 mg. Ben benieuwd wat dat allemaal gaat doen.

25 dagen geleden

Reactie op Prax

Ik heb nu weer een nieuw medicijn. In overleg tussen het ziekenhuis, de VK ...
Ben benieuwd hoe je deze medicijnen ervaart. Welke medicijnen gebruikte je hiervoor die niet werkte.

24 dagen geleden

Vinden jullie het ook zo vervelend dat je gewoon helemaal niks kan en aan huis gekluisterd bent?😪😢

24 dagen geleden

Lieve vrouwen.. heel veel sterkte. 🙏