117 Reacties

18 dagen geleden

Reactie op Jillm1

Hoi iedereen Even een vraagje. Ik gebruik nu de primperan en ga binnenkort ...
Dat ligt er aan hoe vaak je Zofran mag 😉 Ik slik m zelf gelijktijdig met de Primperan, Inmiddels kunnen afbouwen naar 2 x per dag. Bij mij werkt de combinatie Primperan/Zofran heel goed, geef nu bijna niet meer over, nog wel misselijk helaas, hopelijk doet het voor jou ook veel!

18 dagen geleden

Reactie op Els7134

Dat ligt er aan hoe vaak je Zofran mag 😉 Ik slik m zelf gelijktijdig met ...
Net even gekeken en zag 2 x per dag staan . Dan ga ik hem ook gelijktijdig nemen. Bedankt voor je reactie 😊

18 dagen geleden

Reactie op Els7134

Zoals je wellicht hierboven al hebt gezien, mag je metoclopramide wel dege ...
Bedankt! Hopelijk mag ik het ook langer gebruiken als het overgeven door blijft gaan!

17 dagen geleden

Wat houden jullie aan als criteria om opnieuw aan het infuus te gaan? Vocht?

17 dagen geleden

Reactie op mariekek89

Wat houden jullie aan als criteria om opnieuw aan het infuus te gaan? Vocht ...
Tekenen van uitdroging lijkt mij. Hou je nog steeds zo weinig binnen? Heb je inmiddels ook Zofran?

17 dagen geleden

Reactie op Els7134

Tekenen van uitdroging lijkt mij. Hou je nog steeds zo weinig binnen? Heb j ...
Ik gebruik nu 3 weken ondansetron. Sinds dinsdag de 8 mg. Die lijkt het overgeven wel te blokkeren. Drinken blijft wel erg moeilijk. Krijg Max 300 en op een goede dag 500 ml binnen. Urine wordt wel steeds donkerder maar moet wel vaker op een dag kleine beetjes plassen. Dus voor nu nog wel ok denk ik.

17 dagen geleden

Reactie op mariekek89

Wat houden jullie aan als criteria om opnieuw aan het infuus te gaan? Vocht ...
Niet meer plassen, droge mond, ect. Echt de tekenen van uitdroging.

17 dagen geleden

Reactie op mariekek89

Wat houden jullie aan als criteria om opnieuw aan het infuus te gaan? Vocht ...
Bij mij hielp medicatie ook niet en infuus elke keer maar kort. Nu sinds vorige week sondevoeding. Daar stond ik best angstig tegenover. Maar ik moet zeggen ik slik geen medicatie meer, voel me minder suf, en weinig misselijk meer. Weet dat dit dus ook een optie kan zijn. Al is een sonde wel echt wennen, ik ben weer iets op de been.

17 dagen geleden

Reactie op Mama1244

Bij mij hielp medicatie ook niet en infuus elke keer maar kort. Nu sinds vo ...
Wat fijn dat je nu zonder medicijnen verder kan. Lukte eten voor jou niet? Hopelijk blijft het beter gaan.

16 dagen geleden

Reactie op mariekek89

Wat fijn dat je nu zonder medicijnen verder kan. Lukte eten voor jou niet? ...
Eten lukte redelijk met medicatie alleen het binnenhouden niet. Daarnaast bleef ik misselijk en lukte drinken moeizaam. Het was of weer infuus of dit. Hopelijk voor jou ook iets wat gaat werken

13 dagen geleden

Hoe snel werkte bij jullie de zofran? Ik ben vandaag hiermee gestart

12 dagen geleden

Reactie op Jillm1

Hoe snel werkte bij jullie de zofran? Ik ben vandaag hiermee gestart
Je zou al binnen een paar uur verschil moeten merken. Het opbouwen van een goede spiegel voor een optimaal effect kan wel een paar dagen duren.

12 dagen geleden

Ik moet nu beginnen met maagbeschermers. Hebben jullie dit ook?

12 dagen geleden

Reactie op Jillm1

Hoe snel werkte bij jullie de zofran? Ik ben vandaag hiermee gestart
Bij mij na 5 dagen.

12 dagen geleden

Reactie op esmee_23

Ik moet nu beginnen met maagbeschermers. Hebben jullie dit ook?
Nu sinds 2 weken ondansetron 8 mg ipv 4 mg. Een iets betere week achter de rug zonder te spugen. Helaas komt het nu weer terug. Heb ook het idee meer last van maagzuur te hebben. Nu ook Omeprazol voorgeschreven gekregen

10 dagen geleden

Reactie op mariekek89

Nu sinds 2 weken ondansetron 8 mg ipv 4 mg. Een iets betere week achter de ...
Ik had precies dezelfde reactie op Ondansetron. Wat bij mij hielp is 3 x 4 mg ipv 2 x 8, dan is de spreiding beter. Ik merkte gewoon dat het na een uur of 6 was uitgewerkt. Misschien werkt dat voor jou ook.

9 dagen geleden

Reactie op Els7134

Ik had precies dezelfde reactie op Ondansetron. Wat bij mij hielp is 3 x 4 ...
O sorry. Ja 3 pilletjes heb ik ook wel echt nodig. Maar ik bedoel dus 3x 8 mg. Krijg nu sinds donderdag ook omeprazol ivm maagzuur. Er kwam nu ook wat bloed mee bij het spugen/kokhalzen. Klein beetje maar hoor.