10 Reacties

23 dagen geleden

Als lotgenootje denk ik vooral proberen te blijven sporten. En dan vooral iets wat je leuk vindt, dus niet per se fitness. Ik ga zelf wel naar de zwangerschapsfitness binnenkort, dan kan ik wat beter vragen wat goed is voor mij specifieke klachten. Bij mij is het vooral grote gewrichten (rug, schouders, heupen). Ik hoop er stiekem bij de bevalling dan juist weer baat bij te hebben馃槄

23 dagen geleden

Hier ook hypermobiel en 14 weken. Ik merk bij mezelf dat ik al heel snel last had van bandenpijn en ik meer rust moet pakken omdat ik al snel mn lichaam overvraag 馃檲( ik ben bijna in mijn hele lichaam hypermobiel)

22 dagen geleden

Toevallig met m'n fysio besproken afgelopen week. Hij zei voornamelijk, wat meer rust pakken/gaan liggen. En geen te lange afstanden wandelen. Vooral zodra je gaat waggelen 馃槀. Verder inderdaad actief blijven is ook goed.

22 dagen geleden

Yes dat kan. Ik heb zelf niet enkel pezen/gewrichten, maar ook flexibele huid en aderen. Dat maakte bij mij de vorige keer dat ik al in het eerste trimester aambeien kreeg (lekker onderwerp he haha), maar toen deed ik ook krachttraining en zware gewichten. Deze keer blijf ik wel sporten maar zonder zware gewichten om de druk op de bekkenbodem te minimaliseren

22 dagen geleden

Ik heb hier bij mijn vorige bevalling vooral last van gehad, en mijn gewrichten kunnen wat minder hebben馃槩

21 dagen geleden

Hypermobiel hier en tijdens mijn eerste zwangerschap was het wel flink op mn tong bijten. Veel bandenpijn, gewrichtenpijn,bekkeninstabiliteit etc. Advies; fysio waar kan en nodig, yoga of pilates en goed rusten en naar je lichaam luisteren. Niet teveel vragen van je lijf, wees lief ervoor en doe ook wat goed voelt, niet alleen wat moet

21 dagen geleden

Ik, en helaas ook reuma. Geen medicatie en sinds gister heb ik zoveel pijn aan mijn knie毛n ze zijn onwijs pijnlijk. Bij hypermobiel moet je echt blijven bewegen binnen je grenzen. En veel uitrusten. :( Geniet vooral van je zwangerschap

21 dagen geleden

Hier tijdens de eerste zwangerschap veel bekkenpijn gehad ( normaal ook last van in mindere mate). Wat de rest ook zegt blijf vooral bewegen en pak genoeg rust. Wat ik mij afvraag is of de mensen die nu voor de 2e (of meer) keer zwanger zijn. Hoe was je eerdere bevalling? Mijn eigen duurde maar 1,5 uur. Ik las zelf dat een korte bevalling vaak in relatie staat tot hypermobiliteit.

15 dagen geleden

Klopt, bevallingen gaan vaak sneller met hypermobiliteit. Mijne duurde echter 36 uur actief bevallen, dus dat gold niet voor mij helaas. 1.5 uur is echt snel! Ik heb een hypermobile vriendin die had 2 uur bij de eerste

15 dagen geleden

Reactie op Zonneke

Klopt, bevallingen gaan vaak sneller met hypermobiliteit. Mijne duurde ech ...
Afgezien van de grote kans op bekkeninstabiliteit en dergelijke klinkt een snelle bevalling wel erg prettig 馃馃檲.