9 Reacties

21 dagen geleden

Ik heb bij mijn eerste een cursus gevolgd van een paar avonden (samen met mijn partner) en we hebben het heel waardevol gevonden!

21 dagen geleden

Ik volg even mee! Na mijn eerste bevallig heeft mijn verloskundige ook hypnobirthing aanbevolen! ☺️

21 dagen geleden

Ik ben ook benieuwd! Heb er goede verhalen over gehoord, maar de cursus is best prijzig. Er zijn ook boeken over te vinden, maar vraag me af zelfstudie genoeg zal zijn 🙏

21 dagen geleden

Ja, heel prijzig, maar het boek an sich is vrij zweverig. De cursus helpt het wel meer te maken naar wat bij jou past!

20 dagen geleden

Ik ga naar een psycholoog voor zwangerschapsangst en zij heeft mij sterk hypnobirthing aangeraden, dus ben het wel van plan! Ik las trouwens dat sommige verzekeringen het (deels) vergoeden!

20 dagen geleden

Ik ga het uitgelegd krijgen van onze doula tijdens onze afspraken en mogen haar boek lenen. Heel fijn idee om de technieken uitgelegd te krijgen van de persoon die, naast de verloskundige en mijn man, mij door de bevalling gaat helpen.

20 dagen geleden

Bij mijn eerste bevalling was het voldoende om het boek deels te lezen en te begrijpen hoe Hypnobirthing werkt. Ik had mede daardoor een hele relaxte bevalling! Ik heb geen cursus gedaan. Wel daarnaast nog losse lesjes zs yoga en bij de yogaschool ook een bevalcursus van een middag gedaan

16 dagen geleden

Ik heb voor mijn eerste bevalling een online hypnobirthing cursus gevolgd. Online vond ik heel fijn omdat je de afleveringen terug kan kijken en kan kiezen wat waardevol is om met je partner te kijken. Ik vond het heel interessant en je kan er tijdens de zwangerschap ook veel aan hebben. Ik heb er helaas tijdens de bevalling niets aan gehad omdat ik meteen een weeën storm kreeg en de bevalling een kleine 4 uur duurde. Vrij snel dus en kon daardoor niet echt gebruik maken van de methodes. Maar ik kan me wel goed voorstellen als je een langere en “rustigere” bevalling hebt je heel mooi de methodes kan gebruiken om je weeën op te vangen/verdragen.

16 dagen geleden

Welke boeken raden jullie aan ? Ik heb voor mijn eerste bevalling twee oude boeken van de bibliotheek gelezen en de weken voor de bevalling geoefend met meditaties via spotify. Het heeft mij enorm geholpen ontspannen en rustig te blijven in de bevalling en daardoor liep het heel goed. Ik had veel pijn tijdens mijn zwangerschap, op die momenten al de principes van hypnose toepassen hielpen goed om het onder de knie te krijgen.