62 Reacties

één maand geleden

Gossie, hier precies hetzelfde. Voel me ziek en futloos. Nog twee andere kids rond rennen, niks helpt. Had emesafene gekregen, maar alsnog kotsmisselijk

één maand geleden

Reactie op Celinek

Gossie, hier precies hetzelfde. Voel me ziek en futloos. Nog twee andere ki ...
Bij mij werkt de emesafene ook niet goed. VK gaf aan gewoon aandringen op wat anders bij de huisarts. Zij moet de gynaecoloog sowieso spreken over mij dus dan gaat ze ook aandringen op iets anders.

één maand geleden

Hier 8’weken en ook ik ben levensmoe. Eigenlijk precies wat jij omschrijft. Ik kan me niet heugen wanneer ik echt voor het laatst goed heb gelachen. Ben er echt klaar mee 😭

één maand geleden

Reactie op RaadselachtigePier178522

schijnbaar zijn week 8/9 nog het ergst?:(
Al bijna 9 weken nog precies nergens last van alleen moe

één maand geleden

Hi, Mijn dokter raadde specifiek suprimal aan. Ook een reis tablet. Overdag merkte ik er niet veel van. Nu neem ik hem voor het slapen gaan in. Ik slaap zooooveel beter! Zonder word ik steeds in de nacht wakker van misselijkheid en maag pijn. Gister vergeten.. werd rond 2 uur wakker met misselijkheid en maagpijn. Het is het proberen waard? Snap ook dat je nergens trek in hebt, probeer gewoon makkelijke dingen ookal zijn ze “slecht” te eten. Ik eet bijv nu soms in de ochtend chocopops cornflakes zodat ik even iets op m’n maag heb. Heel veel liefs!

één maand geleden

Reactie op bmgk

Al bijna 9 weken nog precies nergens last van alleen moe
Denk dat ze bedoelde dat als je wel misselijk bent, dan de piek is. Zelf kan ik dat helaas beamen.. nu 10 weken en vandaag lijkt het ietsje beter ondanks dat ik nu even met de primperan moest stoppen.

één maand geleden

Reactie op Jamflan

Hi, Mijn dokter raadde specifiek suprimal aan. Ook een reis tablet. Overd ...
Ik eet precies hetzelfde in de ochtend 😂

één maand geleden

Hier nu 6 + 4 dagen, en sinds de 6 weken aan het eind van de nacht wordt ik misselijk wakker. Bij mij helpt het om iets op me nachtkastje te zetten, bijvoorbeeld sultana om een klein stukje te eten. De rest van de dag heb ik een heel snack pakket bij mij( nu ook op vakantie), nootjes, wortels en tomaat, iets vancrackera en bij werkte mini baby bells heel goed hihi, precies wat ik vaak in de ochtend nodig had.

één maand geleden

Ik precies 7 weken vandaag en voel me precies zoals jij omschrijft. Hele weekend zo gevoeld… ik snap echt dat vrouwen gek worden in het eerste trimester. Hoe doen jullie dit op werk in hemelsnaam?

één maand geleden

Hier ook. Gelukkig heb ik niet heel veel om handen dus ik kan overdag meestal wel even mn rust pakken. Ik moet echt tegen dat misselijke gevoel opeten. Onbijt met pompoensoep, lasagne, pasta… you name it. Meestal eet ik ‘s avonds ook 2 keer en dan voor het slapen gaan nog yoghurt met een beetje suiker. Dat ik nog niet dicht gegroeid ben is een godswonder.

één maand geleden

Ik hier 7+4 weken en hele dagen kotsmisselijk en ook soms met overgegeven, ik kan geen eten zien, moet koken voor de kinderen maar dat lukt mij ook niet echt. Probeer kleine beetje te eten over de gehele dag maar blijf misselijk morgen maar eens de dokter bellen. Mijn vrolijkheid is ook echt weg! Kan wel huilen, voel me zo slecht!

één maand geleden

Gelukkig nog niet overgegeven, maar ik heb zoveel aversies ineens en aan koken en/of überhaupt avondeten moet ik echt niet denken. Wat een ellende!!

één maand geleden

7 weken hier en voel me zoooo ellendig.

één maand geleden

Ik heb precies hetzelfde. Voel me de hele dag door een soort van misselijk.. ene moment erger dan het andere. Heb nergens echt trek in en alleen al aan het denken aan warm eten moet ik al bijna 🤢 ik ben nu bijna 8 weken. Is het bij jou al minder geworden inmiddels?

één maand geleden

Reactie op MissB92

Ik zit precies in hetzelfde schuitje en ik moet maandag weer aan het werk ...
Ik zit ook in het onderwijs. Pittig hè de combinatie? Ik ben nu 9 weken en slik Suprimal. Werkt wel heel fijn.

één maand geleden

Reactie op BS

Ik precies 7 weken vandaag en voel me precies zoals jij omschrijft. Hele we ...
Ik voel me na 2 weken diepe ellende eindelijk beter vandaag.. ik werk fulltime en heb me er elke dag naartoe gesleept, omdat ik alles tussen 4 muren thuis alleen maar meer ga voelen. Heb tegen m'n manager gezegd dat ik echt beroerd ben en mijn werktempo laag logt en ik tussendoor veel moet zitten. Hij had er begrip voor en de afleiding heeft best wel geholpen. Nu hopen dat dát gevoel niet meer terugkomt!

één maand geleden

Hier nu 7 weken in de 3e zwangerschap. Net als de vorige keren weer vreselijk ziek. Ik eet en drink nauwelijks, spuug een paar keer per dag. Ondanks de wat zwaardere medicijnen die ik heb gekregen van de huisarts (iets met meta…) Ook nog een kindje van 9 maanden en eentje van 2 rondlopen dus ik vind het loodzwaar 😔 Gelukkig ben ik zzp’er en heb ik het rustig dus hoef ik niet zoveel te werken nu.

één maand geleden

Reactie op Svdk1

Ik ben nu 6 weken + 4. Ook de gehele dag door misselijk/braken. Ben ook ni ...
Emesafene lees ik meer over… benieuwd of dit helpt, heb je het inmiddels al gebruikt?

één maand geleden

Reactie op Firefly

Ik heb precies hetzelfde. Voel me de hele dag door een soort van misselijk. ...
Echt precies dit.. vandaag ook 8 weken en ik voel me echt ellendig. Kan er ook geen peil op trekken.. ene dag voel ik me OK als ik wakker ben. Volgende dag ellendig en hele dag misselijk. Slik wel suprimal als ik de misselijkheid voel opkomen, dat helpt enigszins.. maar echt wat een leven zo. Heb mij nu twee dagen ziek gemeld van werk en voel me hierover ook echt gelijk schuldig. Mijn lijnmanager weet gelukkig dat ik zwanger ben dus die snapt het, maar mijn directe collega’s weten het nog niet. Denk dat ik het volgende week toch maar ga zeggen zodat er misschien wat meer begrip is. Wel met de kanttekening dat ze het nog niet verder mogen verspreiden.. 😅 Hoe doen jullie dit met werk?

één maand geleden

Reactie op happyhelen

Echt precies dit.. vandaag ook 8 weken en ik voel me echt ellendig. Kan er ...
Ohh wat rot zeg, dat je je er ook nog bezwaard over voelt naar collega’s terwijl je er niks aan kan doen. Ik ben zzp’er en heb het nu best rustig dus ik werk nauwelijks. Binnenkort ben ik weer drukker maar dan hoop ik dat ik me beter voel… Heb je een idee wanneer je het collega’s wil vertellen? Vanmiddag kan ik efesamine (of hoe heet dat?) proberen omdat het andere medicijn van de arts niet helpt. Voor 13:30 had ik alweer 4 keer gespuugd vandaag 😫