28 Reacties

één maand geleden

Ja hier ook, maar bij mij omdat ik dunne aders heb. Heb prikangst ontwikkeld, laatste keer moest ik opnieuw omdat het bloed niet in het buisje stroomde, daarna met dunne naald opnieuw. Gedoe allemaal!! Verloskundige heeft mij uiteindelijk deze zwangerschap niet geprikt, moet nu in het zh een speciale afspraak hiervoor maken, maar zo geen zin! 😭

één maand geleden

Heb ik “gelukkig” geen last van! Ik heb vandaag ook laten prikken op de nipt. Ging gelukkig goed, was wel een beetje bang dat het pijn zou doen maar viel uiteindelijk mee. Ik had mijn schoonmoeder voor de zekerheid mee genomen als afleiding zeg maar

één maand geleden

Ohh super herkenbaar! Mijn bloed is blijkbaar net stroop en mn ader kunnen ze nooit vinden. Ik geef het altijd van tevoren aan: graag een goede prikker met ervaring en een babynaald. Meestal willen ze het dan toch eerst op de ‘normale’ manier proberen, wat echt nooit lukt. En áls ze hem dan hebben druppelt het er super langzaam uit. Riem steeds los en weer vast en duurt een eeuwigheid.. met Nipt is dat dus niet fijn gezien de hoeveelheid buisjes die ze moeten hebben. Mijn tip is dus vragen om een babynaald! Dan heb je meer succes

één maand geleden

Ging bij mij ook lastig, maar met een vlindernaaldje ging het een stuk beter!

één maand geleden

Reactie op MH1122

Ohh super herkenbaar! Mijn bloed is blijkbaar net stroop en mn ader kunnen ...
Ze hebben ook wel eens in mn hand geprikt, dat lukte toen beter..

één maand geleden

Ja een vlindernaaldje werkte vorige zwangerschap ook goed. Maar mag dit wel bij de nipt? Ivm cellen? Want je mag dus ook niet in je hand geprikt worden voor nipt, kan alleen in de ellebogen zeiden ze...

één maand geleden

Reactie op RobinK

Ja hier ook, maar bij mij omdat ik dunne aders heb. Heb prikangst ontwikkel ...
Zo erg 😭 moet je in het ziekenhuis geprikt worden omdat het bij jou lastig lukt.

één maand geleden

* ? Bedoel ik haha

één maand geleden

Hier ook erg moeilijk te prikken. Ik ben een x uiteindelijk door een anesthesist met een kindernaald geprikt … 🥲

één maand geleden

Reactie op druif92

Ja een vlindernaaldje werkte vorige zwangerschap ook goed. Maar mag dit wel ...
Ohh dat wist ik niet! Volgens mij ben ik mijn vorige zwangerschap wel met een babynaald geprikt. Wel in mn arm idd..

één maand geleden

Reactie op druif92

Zo erg 😭 moet je in het ziekenhuis geprikt worden omdat het bij jou lastig ...
Ja kan enkel in het zh, ivm andere attributen, nog even uitstellen. Wij doen geen NIPT dus dat scheelt wel misschien.

één maand geleden

Ja bij mij ook! Ik kreeg als tip: Zorg dat je lekker warm bent voor je gaat prikken, dan zou het prikken beter lukken. Zorg dat ze het bandje om je arm extra strak doen. Hierdoor is het beter gelukt..

één maand geleden

Bij mij hebben ze ook veel moeite. Laatst is het gelukt na een halfuur zoeken en toen vroegen ze of ik een foto wilde maken zodat ze het de volgende keer makkelijker konden vinden. Ze hebben ook een kleinere naald moeten gebruiken 😅

25 dagen geleden

Hebben ze al eens een vlindernaald gebruikt? Die gebruiken ze bij mij. Ik ben ook moeilijk te prikken. Ik vraag er tegenwoordig elke keer om. Soms is de prikster eigenwijs en denkt het wel te kunnen met een gewone naald. Maar dat lukt dan niet en dan zit ik weer met blauwe plekken. Ik ben blij met die butterfly naaldjes

25 dagen geleden

Reactie op Lynn23

Hebben ze al eens een vlindernaald gebruikt? Die gebruiken ze bij mij. Ik b ...
Ja ik ga die vlindernaald eens vragen, of dit met de nipt mag! Want dit heeft vorige keren wel elke keer geholpen in t ziekenhuis (maar vorige zwangerschap heb ik geen nipt gedaan dus weet niet hoe het daarbij zit)

25 dagen geleden

Ik ben gisteren geweest in het ziekenhuis. Was ook een drama. Eerst 2x rechts en dat deed heel veel pijn. Blijkbaar zat ze tegen een zenuw aan en schoot de ader steeds weg. Uiteindelijk is het een collega van haar links gelukt met een dunne naald waar zo’n slangetje aan zit. Was blij toen het 8e buisje vol zat!!

25 dagen geleden

Reactie op Bloemetje1804

Ik ben gisteren geweest in het ziekenhuis. Was ook een drama. Eerst 2x rech ...
Was dit ook voor de NIPT? Want zo'n naald met n slangetje is volgens mij een vlindernaald!

25 dagen geleden

Ik ben ook lastig te prikken, het helpt om warmte compressies op de plekken waar je geprikt gaat worden te leggen.

24 dagen geleden

Reactie op druif92

Was dit ook voor de NIPT? Want zo'n naald met n slangetje is volgens mij ee ...
Ja was ook NIPT. Wist niet wat een vlindernaald was maar heb hem even gegoogled en dat is hem idd.

24 dagen geleden

Reactie op Bloemetje1804

Ja was ook NIPT. Wist niet wat een vlindernaald was maar heb hem even gegoo ...
Oh wat fijn! Ik ga het morgen vragen als die prikster hier is