7 Reacties
5 maanden geleden
Herkenbaar! Wij zijn sinds een week of 2 geleden begonnen met het volgen van “Regelmaat en inbakeren” van Ria Blom. Eerst sliep onze kleine overdag niet of alleen in de draagzak, binnen 2 dagen sliep hij overdag opeens probleemloos 2-3 uur achter elkaar. De tips die we met name volgen zijn: strak inbakeren (in een grote hydrofiele doek) strak instoppen met een dekentje/lakentje, vast ritme (wakker worden, drinken, knuffelen/samen spelen, alleen in de box zonder al te veel prikkels en dan als hij slaapsignalen geeft weer naar bed). Ik vind het echt schokkend hoe goed het werkt 😳
5 maanden geleden
Heel herkenbaar, onze dochter heeft precies hetzelfde. Hand voor dr ogen doen helpt wel en dan met veel moeite wiegend en sussend in slaap krijgen. Grote kijkers heeft ze en wil alles in zich opnemen, maar helaas niet slapen ook al probeer je al zo min mogelijk te prikkelen. Helaas geen tips, maar beetje herkenning helpt miss ook dat je niet de enige bent
5 maanden geleden
Wij laten haar overdag gewoon in het licht slapen. Op het moment dat er in een donkere kamer een klein beetje licht komt, trekt dit de aandacht, terwijl ze in een lichte kamer rustig rondkijkt tot ze inslaapt. Ik doe met deze temperaturen en de zon die op haar kamertje staat, het gordijn dicht maar de deur open.
Heb je al eens geprobeerd je kindje op de zij in te laten slapen? Dat is hier de enige oplossing geweest, maar inmiddels slaapt ze standaard zelf in en als ze in diepe slaap is draai ik haar naar haar rug.
5 maanden geleden
Onze zoon (12 weken) moeten wij overdag ook in slaap ‘forceren’: wat hier werkt is een doekje over zijn ogen tijdens wiegen/geborgen vasthouden, en wij hebben een moonboon gehuurd die voor hem super werkt. Hij kán daar gewoon zijn ogen niet in open houden.
Wij gaan vaak voor einde wakkertijd aan de slag met hem in slaap brengen ook.
5 maanden geleden
Reactie op SfeervolleMist350471
Herkenbaar! Wij zijn sinds een week of 2 geleden begonnen met het volgen va ...
Dank je wel voor alle reacties! Sinds deze week slaapt onze zoon weer redelijk makkelijk in, in zijn eigen bedje. Ik baker hem strak in (hydrofiele doek) binnen de wakkertijd en zorg voor een vast ritme en kort slaapritueel. Soms jengelt hij even, maar als ik dan wat troost, is hij meestal snel vertrokken. Helaas zijn het wel steeds maar slaapjes van 35 minuten. Het middagslaapje probeer ik te verlengen (speen opnieuw aanbieden), maar dat lukt meestal niet.
Het laatste slaapje van de dag (einde middag) lukt meestal ook niet meer. We doen hem dan maar in de draagzak voor een kort slaapje.
Als iemand nog tips heeft voor de hazenslaapjes en het laatste slaapje?🙏🏼
5 maanden geleden
Hier ook zoiets. Ook met de nodige tranen bij mama zelf.. Ik zit zo met mezelf in de knoop momenteel door alle hormonen en mijn faalangst, waardoor ik soms gefrustreerd moet ruilen met mijn partner en hij onze kleine man in slaap moet proberen te krijgen..
En dan is het weer janken omdat ik daar zo van baal en bang ben dat ik mijn zoontje en partner te kort doe 🙁