10 Reacties
14 dagen geleden
Ik heb afgelopen weken mijn najaarscompetitie gespeeld. Ook twee partijen per keer en lange wedstrijden van ruim 2 uur per week. Verloskundige gaf aan dat het goed is om juist te bewegen.
Het enige waar ik rekening mee moest houden was mijn hartslag. Als het te hoog was, even rusten. Dus tijdens de game wissels zat ik extra lang om bij te komen. En wat je al aangaf: luister naar je lichaam.😊
13 dagen geleden
Ik herken je gevoel. Tijdens het einde van de najaarscompetitie voelde ik mij prima na 1 wedstrijd, maar na 2 wedstrijden had ik ook last van m’n buik. Voor mij het teken om iets rustiger aan te doen. Ik doe nog wel mee aan toernooitjes (wij hebben rond deze periode vaak weekend toernooien van een paar dagen), maar dan geef ik wel aan max. 1 partij op een dag. En verder heb ik nog les en doe ik vrijspelen, daar kan je iets makkelijker tussendoor even stoppen en wat rustiger aan doen.
13 dagen geleden
Ik tennis ook! Vorige week ook 2 tenniswedstrijden gespeeld op de competitieavond. Ik voelde dit snachts met naar het toilet gaan wel even aan mijn lijf. Bij de eerste tm 27 weken getennist. Je voelt het idd vanzelf wel als je pijn krijgt of niet meer vooruit komt, dan is het een mooi moment om te stoppen.
13 dagen geleden
Ik speel badminton, dat is denk ik qua belasting vergelijkbaar, alleen iets intensiever in kortere tijd (wedstrijden duren ook max 30m). Ik merk zelf ook dat ik pijn heb als ik te lang op de baan sta, dus dit doe ik maximaal 2 wedstrijden per competitie, anders krijg ik last van m’n banden. Mijn fysio, gericht op bekken waar ik bij sport om spieren te versterken (niet omdat ik klachten heb), vertelde dat je eigenlijk na 20 weken niet meer dit soort intensieve sporten moet doen. Dit drukt zwaar op je bekken en als je er lang mee door gaat, kan dit schade opleveren. Ik was zelf van plan om enkel de minder intensieve wedstrijden te doen (dubbel) en door te gaan tot max 26 weken
13 dagen geleden
Voordat ik zwanger raakte, bokste ik twee keer per week en was ik mezelf aan het voorbereiden om voor het eerst de ring in te gaan. Daarnaast twee keer in de week krachttraining.
Nu (met 18 weken) een keer per week boksen, zwangerschapsyoga en krachttraining gericht op het sterker maken van de bekkenbodem.
Bij boksen skip ik de HIIT-oefeningen en het sparren en doe ik alles een beetje op gevoel. M’n hartslag is hoog maar wel stabiel en als ik te hard ga heb ik soms wat sneller rust nodig.
Vanuit de verloskundigenpraktijk kreeg ik het advies om alles te blijven doen zolang het kan, lukt en goed blijft voelen.