Hi dames,
Met mijn schoonmoeder voel ik nogal wat wrijving. Zij en haar man komen prima rond, en hebben geen financiële problemen, maar blijven met mij de confrontatie opzoeken door te overhalen om zo min mogelijk geld uit te geven.
Het gaat over besparen van geld, zij vinden het vooral onzin als je spullen/kleertjes nieuw koopt. Wij hebben ook geen financiële problemen uiteraard.
Oftewel zij vinden dat alles tweedehands moet of via Temu/Shein(hun compromis tegenover tweedehands) zolang het maar geld bespaard.
Als wij een foto van een kinderwagen sturen(350 marktplaats) krijgen we een foto terug van "merkloos 150 euro". Ik kan er dan met me vriend op dat moment ook wel om lachen, we hebben dan zoiets van pff typisch.
Vandaag onze eerste babypakjes gekregen, en ze vertelde dat ze heel de Shein karretje al vol had. Ik zal het echt nooit aantrekken, en vind het dan ook zonde van haar geld en stiekem wil ik haar dat ook vertellen, maar vind het ook wel weer lastig om dat duidelijk te vertellen.
Het doordrammen van haar voelt alsof ze mij ook niet echt respecteerde en haar eigen kijk op dingen wilt door pushen.
Vinden jullie dat ik het moet laten, en hebben jullie hier ook ervaring mee ☺️☺️