12 Reacties
2 weken geleden
Ik heb daar denk ik niet zoveel moeite mee. Omdat alle keren dat wij iets gaan ondernemen onze eerste keer is dan. Ongeacht of opa en oma dat al gedaan hebben. Het blijft voor ons samen de eerste keer samen
2 weken geleden
Juist super leuk als m’n kind ook allemaal ‘eerste keren’ met anderen heeft, op welke leeftijd dan ook. Hartstikke leuk voor beide kanten (degene die het onderneemt en het kind). Zou het toejuichen❤️
2 weken geleden
Ik zou dat wel echt super irritant vinden.
Zeker als ik heb gezegd dat het al op de planning stond.
Dubbel als je hebt gezegd dat het je een leuk moment leek.
Wij hebben mijn schoonouders ook gevraagd niet zomaar dingen te ondernemen met de kleine zodat we niet voor verrassingen komen te staan (lieve mensen naar erg enthousiast).
Opa en oma hebben de eerste keren al met hun eigen kinderen gehad.
2 weken geleden
Wij hebben erg weinig familie om ons heen omdat we in het buitenland wonen, dus ik zou juist heel blij zijn als ik een overenthousiaste oma of opa dichtbij had die m’n kleine mee zou nemen op een fiets of een kerstboom kopen. Uiteindelijk gaat het denk ik om familie interactie en dat je kleine ook met andere mensen dan alleen z’n ouders relaties opbouwt - en als dat dan soms betekent dat een eerste keer “wordt gestolen” zou ik dat lekker laten gaan en blij zijn dat er familie dichtbij is die tijd en liefde willen stoppen in hun kleinkind
2 weken geleden
Oh ik heb dit aan de hand gehad en ik was zacht gezegd " not amused".
Eerste kindje. Nog volledig borstvoeding en oma (mn eigen moeder) vond het een leuk idee om slagroom te geven. Dochter had nog niks buiten bv om geproefd, dus ik vond het echt niet leuk dat zij degene is geweest die als eerste iets anders heeft laten proeven en buiten dat.. als eerste slagroom 🫣 hoe verzin je t..
Maar denk dat dit verder heel persoonlijk is.
Een kerstboom kopen zou ik dan weer geen moeite mee hebben..
2 weken geleden
Ligt ook een beetje aan de manier waarop, als wij oppas nodig hebben maar opa en oma hadden al gepland om een kerstboom te gaan kopen, dan ben ik al lang blij dat ze alsnog willen oppassen ondanks dat ze al plannen hadden. Ik vind dingen zoals voor het eerst samen op de fiets wel een ‘groter’ ding en iets wat niet voor opa en oma bedoeld is, maar echt iets voor papa, mama en baby, zelfde als voor het eerst zwemmen, dierentuin enzo..
vorige week
Reactie op Sergiosara
Juist super leuk als m’n kind ook allemaal ‘eerste keren’ met anderen heeft ...
Hier precies hetzelfde
Opa en oma zijn voor eerst naar de sinterklaas intocht geweest wij moesten beiden werken maar wat hebben ze het leuk gehad! En zulke lieve leuke fotos🥰 ik laat ze lekker genieten
vorige week
Sommige dingen vind ik helemaal leuk voor ze zoals eerste keer sinterklaas. ‘Experimenten’ waar ik mee begin en niemand anders vind ik bijvoorbeeld fietsen. Het is gewoon super gevaarlijk voor je baby als je hier te vroeg aan begint. Straks breekt ze haar nek omdat ze toch net niet goed genoeg zit. Gevaarlijk versus onschuldig. Daar ligt bij mij de grens.
6 dagen geleden
Het ligt er inderdaad en wat… mijn dochtertje heeft haar primeur achter op de fiets bij oma gehad. Wij hebben zelf geen kinder zitje op de fiets en zij vind het geweldig, dus wij vinden dat ook alleen maar leuk. Iets wat wij minder leuk vonden (lees waar we ook echt wel boos om waren) was mijn schoonmoeder die mijn dochter een paar dagen voor dat zij 4 maand werd besloot banaan te geven en hier niets over tegen ons te zeggen. Wij kwamen hier achter door haar ontlasting.. ze kreeg uitsluitend borstvoeding. Dit voelde wel echt als afpakken van ‘’een eerste keer’’…..
gisteren
Reactie op decemberbaby23
Het ligt er inderdaad en wat… mijn dochtertje heeft haar primeur achter op ...
Haha waaauw wat erg sommige dingen hier!! Bllij dat ons kind van alles meemaakt elders, maar nieuw eten, eerste keer fietsen enzomeer zijn absolute no go's!
Eerste keer kinderboerderij eendjes voeren weetikhet juich ik toe, mijn harde grens ligt bij die opvoedingsdingen die ik op mijn manier wil doen, bij gezondheid en veiligheid.