6 Reacties

16 dagen geleden

Hoi! Nu ben ik geen verloskundige en denk ik dat je bij twijfel gewoon de vraag aan je verloskundige mag stellen... maar bij ons laatste bezoek heeft onze verloskundige met haar handen vrij stevig op mijn buik gedrukt (om de baarmoeder te voelen) en daarbij op de echo laten zien welke impact dit heeft op de baarmoeder en baby. Dit had amper impact, terwijl ze toch aardig wat duwde op mijn buik. Dus ik vermoed, als er geen enorme kracht bij komt kijken, er ook niet zoveel mis zal gaan...

16 dagen geleden

Ik draai het verschoonkussen altijd zijwaarts bij kindjes die veel schoppen. Of de kindjes zelf leg ik zijwaarts. Ze zouden wel heel hard moeten schoppen willen ze mijn baby raken dus ik maak me daar geen zorgen over maar ik vindt het vooral heel vervelend al dat geschop 😂. Lang verhaal, kort; verschoonkussen zijwaarts draaien of het kindje. En bij twijfel gewoon je VK bellen

16 dagen geleden

Hee! Hier geen last van, werk zelf regelmatig op verschillende groepen met verschillende leeftijden. Kleedkussen is hier standaard overdwars op de commode, en nog geen een keer een schop in m'n buik gehad🤷🏽‍♀️

15 dagen geleden

Waargebeurd: client belt vk. De hond stapte met zijn poten vol in mijn buik terwijl ik oo de grond lag te spelen met de oudste. Vk: geen probleem er zitten genoeg lwgen tussen! (Conclusie deel 1: je moet écht je best doen om een stompbuiktrauma eraan over te houden zoals dat heet). Vervolg verhaal: client: ,ik heb een berner senner er hij weegt 80kg. Vk: oké, ik kom wel even jouw kant op om toch even naar het hartje te luisteren. Prachtige harttonen, geen pijn (hoogstens wat beurs, niet zo gek), geen bloedverlies vrhad en ik was bij haar (droom) bevalling van een blakend kind. :-) Vind het zelf al niet fijn dat de newborns hun buikkrampjesgeschop tegen me aan doen dis ik troost se nu op knie en schoot overdwars, werkt even goed en geen gestommel in mijn buik. Maar kwaad kan het dus eigenlijk niet echt in de luierleeftijd tenzij ze echt bewust uithalen alsof ze zouden voetvallen ofzo. Niet realistisch bij verschonen gelukkig! Maaar bij de Berner Senner zou ik toch even bellen zelf, al is het maar om even gerustgesteld te worden met een mooie harteklop voor de kokende nachtrust hihi.

15 dagen geleden

Reactie op Poppedijn25

Ik draai het verschoonkussen altijd zijwaarts bij kindjes die veel schoppen ...
Wij hebben helaas zo’n kleine verschoonplek, dat dat niet lukt…

15 dagen geleden

Reactie op LisaDeEerste

Hee! Hier geen last van, werk zelf regelmatig op verschillende groepen met ...
Oh dat is handig, wij hebben zo’n kleine verschoonplek, dat dat niet lukt…