22 Reacties

6 dagen geleden

Bij mij hetzelfde. Heb nu bij 2 ingeschreven en vind het zelf vervelend. Ik wil graag zekerheid want in september studeer ik weer en m’n vriend werkt fulltime dus wij hebben opvang ook vanaf september nodig

6 dagen geleden

Het is denk ik wel wat regio gebonden, maar ik heb me voor de eerste bij 3 plaatsen ingeschreven. Mijn zoon is nu 15 maanden en van 2 plekken nooit meer iets gehoord. Hij kon starten bij 1 opvang met 6 maanden oud. Dus ik zou zeker bij zo veel mogelijk (voor jullie haalbare en fijne) plekken inschrijven

Reactie op Emmaaaa22

Het is denk ik wel wat regio gebonden, maar ik heb me voor de eerste bij 3 ...
Oh ja dat is dus wel echt een ding, we gaan maar snel inschrijven bij meerdere dan. Bedankt!

Reactie op aly123

Bij mij hetzelfde. Heb nu bij 2 ingeschreven en vind het zelf vervelend. Ik ...
Vervelend he! En ze doen er ook 0 uitspraak over maar dat is voor ons wel echt een ding. Je wil toch weten of je ergens een plekje hebt en helaas hebben wij nog maar een ouder die wat kan proberen maar die werkt ook fulltime. De rest is helaas al overleden dus wij hebben ook niemand om op terug te vallen.

6 dagen geleden

Reactie op WilskrachtigeVuursteen353001

Vervelend he! En ze doen er ook 0 uitspraak over maar dat is voor ons wel e ...
Wij ook niet eigenlijk. Mijn ouders iniedergeval niet, zijn moeder wilt wel oppassen maar zij kan natuurlijk ook niet elke dag

6 dagen geleden

Wel vervelend. Ik woon zelf in het Noorden en het valt hier gelukkig nog wel mee. Ik heb de baby ingeschreven op vrijdag en was op maandag al meteen geaccepteerd.. maar als het zo druk is zou ik inderdaad ook meerdere locaties en misschien ook een aantal gastouders gevraagd

6 dagen geleden

Toen ik mijn dochter ging inschrijven voor de KDV was ze nog maar 14 weken in mijn buik. Ik had toen meteen antw dat ze in het zelfde jaar dat ze geboren was 3 mnd later terecht kon. Ik zou toch verder kijken.

6 dagen geleden

Wij wonen in Noord Holland (de randstad in een zeer kinderrijke stad). Dus hebben ons bij 8 kinderdagverblijven ingeschreven en pakken er voor de zekerheid misschien nog 2 of 3 bij. Liever teveel en dan keuze hebben dan maar 2 inschrijvingen en geen plek. 😬 We hadden ons ook al ingeschreven toen ik nog in het eerste trimester zat.

6 dagen geleden

Ik woon zelf in brabant helaas zelf wachtlijst stop hier op veel kdv. Nu heb ik van eentje bericht terug gehad dat we volgend jaar terecht kunnen zou dan nu al meteen moeten tekenen en er aan vast zitten zonder een gesprek of iets.. dus je moet in de toekomst kunnen kijken wat mij wel echt ontzettend veel stress geeft ik heb deze afgewezen omdat ik wil weten waar mijn kindje naartoe gaat en ook eerst zeker wil weten hoe ik het na mijn verlof eruit gaat zien voordat ik ergens aan vast zit. Dus hopelijk hebben de andere 4 tegen die tijd wel plek.

6 dagen geleden

Ik heb bij 3 ingeschreven, nooit wat gehoord. Daarna bij 1 andere ingeschreven en toezegging dat de kleine per 1 september volgend jaar 2 dagen terecht kan

6 dagen geleden

Wij hebben maar weinig keuze helaas of moeten echt op andere dorpen gaan kijken wat niet praktisch is qua werktijden, sluitingstijden en reistijd. Krijg net een mail dat de aanvraag bij de planner ligt en we uiterlijk 6 maanden voor de startdatum bericht krijgen of het mogelijk is. Dit gaat voor de meeste best een lastig parket worden denk ik. Een vriendin kreeg te horen dat haar kleine pas in november dit jaar terecht kon terwijl ze zelf beide weer in juli aan het werk moesten 🙈

6 dagen geleden

Ik heb gewoon gevraagd of de opvang een uitzondering wilde maken en al wel een aanbod wilde doen. Dit omdat ik best veel moet veranderen op mijn werk en ik dit voor m’n verlof wil regelen. De kinderopvang zei direct prima en een week later kregen we een definitief aanbod

6 dagen geleden

Dat is gek. Wij hadden bij de eerste meerdere lijntjes uitgezet en kregen van allemaal een reactie in welke maand ze plek zouden krijgen. Was toen wel op zijn vroegst pas 7 tot 9 maanden na de bevalling. Anders weet je toch nooit waar je aan toe bent? Zou zeker bij meerdere informeren.

6 dagen geleden

Ik heb bij 8 ingeschreven en kan bij 2 locaties terecht en ook nog de dagen die ik wil . 2 opvangen met 4 locaties weten het pas in december .. en 2 niks gehoord . Ik had zelf een topic hierover gestart laatst en schrok van de reacties dat sommigen bij 12 ingeschreven hadden en echt net op tijd plek hadden of andere dagen

6 dagen geleden

O en ik kan meteen vanaf 14 weken na bevalling terecht ☺️

6 dagen geleden

Wij wonen in Rotterdam en gaan de aankomende weken 3 opvanglocaties bezichtigen. Wij staan voor twee locaties al ingeschreven maar twijfel ook nog of ik mijn zoektocht moet uitbreiden. Geeft mij best veel stress want je wil toch weten dat je kind goed terecht komt.

6 dagen geleden

Op de dag van de positieve test aangemeld voor de opvang. 28 april wordt de baby verwacht, rond 1 oktober is er plek maar alleen op de vrijdag ....
Bedankt voor al jullie reacties. Ik schrik er ook van hoe lang het duurt en hoe weinig respons je maar krijgt. Gelukkig hebben wij het gisteren avond kunnen regelen. Wij hebben een kennis die gastouder is en zij heeft vanaf dat het geboren word plek dus gelijk geregeld gisteren avond. Maar je krijgt er inderdaad een hoop stress van. Je wil toch weten waar je aan toe bent.

5 dagen geleden

Hey! Ik zou bij meerdere inschrijven en zodra de baby geboren is, het gelijk melden bij een aantal kinderopvang locaties. Wij wonen in Amsterdam en stonden ook lang op de wachtlijst. Uiteindelijk van allemaal niets meer gehoord toen we ons hadden ingeschreven met 13 weken zwangerschap. Vervolgens toen we echt niet meer alternatieven konden bedenken qua oppas een hele nieuwe opvang een bericht gestuurd en konden we daar met 2 maanden wachten terecht. Kortom belangrijk om jezelf te laten horen zodra de baby geboren is, denk ik

4 dagen geleden

Wat ik bij mijn vriendinnen merk dat bij ons het kindje pas terecht kan als het één jaar is. Heb me ouders maar gevraagd voor 2 dagen, zelf 3 dagen en partner 4 dagen. Al vind ik het wel lastig om me ouders vast te leggen. Maar er is geen andere optie. Maar één kinder opvang in het dorp