9 Reacties

5 maanden geleden

Wat pittig voor jullie. Begrijp ik goed dat je hem wel bij je wil nemen, maar uit angst door wat het CB zegt het niet goed meer durft? Ik raad het boek zachte nachten aan. Kinderen moeten zich veilig voelen om te kunnen slapen en sommige kinderen hebben nog meer behoefte aan nabijheid. Mijn zoontje heeft overdag ook veel behoefte (gehad) aan nabijheid en dutjes op ons, maar we zijn begonnen met oefenen met het ochtend slaapje in zijn eigen bed. Wel nadat we merkte dat hij hieraan toe was, en toen lukte het. Eerder echt niet! Zijn slaapjes zijn enkel 30-45 minuten en ooit verrast hij ons met een slaapje van 2-3 uur; maar dat is echt uitzondering. Dit is een normale ontwikkeling voor baby’s. Heel cliché, maar dat wordt beter!

5 maanden geleden

Dit klinkt een beetje als mijn oudste en het spijt me te zeggen dat het heeel lang geduurd heeft allemaal. Maar we zijn er nog, houden nog van elkaar en leven is fantastisch. Nr 2 slaapt beter. Ook wij probeerden vanalles en bleven oefenen. Ook bij mij spookte het consultatiebureau advies door mijn hoofd. Wat mij geholpen heeft: * Zeker blijven oefenen, maar soms ook accepteren dat je kindje er gewoon nog niet aan toe is en dat dit het gewoon even is * De lasten delen, in shifts slapen. Als het kan af en toe naar grootouders. Hervsb slaap je niet bij, maar kun je ff met je partner een avond hebben * Een beetje wegblijven van dit soort forums waar zo veel kindjes zo goed slapen en sommige ouders klagen over die ene voeding om 4u van tien minuten... * Slaap trainen middels gradueel uithuilen rond 7-8 maanden: dit gaf ons de avond terug en ze begon weer meer stukken zelf te slapen. Het proces zelf was heel zwaar maar eigenlijk na 2 dagen effectief en resulteerde in dat iedereen vrolijker was, meer sliep en minder huilde * Haar op de buik leggen te slapen (vanaf 9 maanden zoiets) * Accepteren dat je bij ziekzijn of last weer even helemaal terug naar af gaat, maar dit tijdelijk is * Uiteindelijk toen ze echt ouder was (>1jr) niet te lang laten dutten overdag, ritme aanhouden * Uiteindelijk hebben we januari dit jaar weer opnieuw uithuilen gedaan omdat ze toen weer helemaal terug was gezakt, hierna is ze ineens vrij consequent gaan doorslapen. * Nu, bij 2,5; slaapt ze 4 nachten in de week zonder probleem door, 1 nacht moeten we kort even iets doen en slaapt ze door, 2 nachten lukt het niet, slaapt mijn man daar. *Wij voelen ons hierbij prima, ondanks baby die nog zeker 2x/nacht komt Belangrijkste: dit heb jij niet veroorzaakt, dit is gewoon je normale kind. Het is wel heel zwaar (en soms een beetje oneerlijk). Jij kan dit, het gaat ooit echt beter en dan kijk je ook vooral op de mooie momenten terug.

5 maanden geleden

Dat klinkt als zwaar en pittig, wat moeilijk voor jullie en de kleine! Ik vond deze podcast fijn om te luisteren, misschien haal je daar tips uit? https://open.spotify.com/episode/5uEhTqzXTbf8HmYPtrnCmF?si=5LrTFTMVQ3WSD6P7h1RNUA

5 maanden geleden

Probeer m op zn buik te leggen. Op je borst en in de draagdoek liggen ze ook op hun buik.

5 maanden geleden

Dit klinkt ontzettend zwaar. Ik zou proberen het advies van CB een beetje links te laten liggen. Jullie zijn moe en de prioriteit lijkt me vooral gewoon slapen. Ik zou me dan proberen in te lezen op de 7 stappen safe cosleep methode en/of wat wij doen als onze baby niet wil slapen is hem tussen ons in leggen in een nestje van doomoo. Die is veilig om in te slapen voor babys. Hopelijk dat jullie dan wat meer kunnen slapen want die kleine stukjes lijken me niet echt te doen.🩷🙏🏻

5 maanden geleden

Hi! Wat gek van de cb dat zij dit zeggen… een kindje is net 3 maanden in de wereld terwijl ze 9 maanden veilig en warm bij ons hebben gezeten. En daarnaast, ze weten nog niet eens dat ze handen hebben, ik denk dat ze al wel weten hoe ze ons kunnen ‘manipuleren’ om hun zoveel mogelijk aandacht te geven. Ik heb het boek Zachte Nachten gelezen, zij geven niet zozeer een oplossing maar wel meer uitleg over het verschillende slaapgedrag van kindjes en waarom ze doen wat ze doen, beetje wat er in dat koppie omgaat. Het lijkt me vreselijk pittig voor jullie dus ik hoop dat het snel beter wordt 🤞

5 maanden geleden

Excuus voor mijn taalgebruik, maar wat een achterlijke opmerking van het CB, zoooo achterhaald. Sowieso kun je kindjes tot 6 maand niet verwennen en daarnaast hebben sommige kindjes jaren nodig tot zij een ‘normaal’ slaapritme hebben. Lieve dame, jullie doen het zo ontzettend goed, geven alle liefde aan je kindje. Ik lees al veel mooie tips, ik zou zeggen probeer alles uit en vertrouw op jezelf en je kindje. Er komt een dag (of er komt een tip) dat het wel gaat lukken, het komt echt goed! Misschien nog wat tips (sorry als ze er al staan en ik eroverheen gelezen heb): zijslaapkussen (+inbakeren), buikslapen, een SwaddleUp als inbakeren teveel is, whitenoise aanzetten. Nogmaals, you rock mama, het komt goed! 🙏🏻

5 maanden geleden

Sorry voor mijn late reactie, moest mijzelf even mentaal weer bij elkaar rapen haha 😅 Bedankt voor al jullie lieve woorden en gewoon even een eerlijk kijkje in hoe het ook kan gaan qua slaapjes 🤗🤗❤️ Ik ga van dit forum inderdaad maar even wegblijven geloof ik. Ik ben al trots en blij dat de kleine man afgelopen nacht 2 x 1,5 uur in zn bedje heeft geslapen 🥳 daarna nog wat uurtjes op een van ons. Dus we voelen ons weer een heel klein beetje opgeladen Het cb zal ik proberen te negeren/vergeten haha Het stelt mij al gerust dat hij dus echt niet verwent wordt Nogmaals dankjulliewel!