52 Reacties

15 dagen geleden

Ik haal hem wel met de eerste 2 ook gedaan! Hoeven ze in begin geen prikje!

15 dagen geleden

Ik ga het ook niet doen.

15 dagen geleden

Ik ga hem ook halen. Er zijn voldoende wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat het juist goed is voor de baby en naar mijn mening raden ze het niet voor niks aan ☺️

15 dagen geleden

Heb het bij de vorige zwangerschap gedaan en doe het nu ook weer! Heb er geen klachten aan overgehouden en mn zoontje uiteraard ook niet 😊 heb wel kindjes om me heen gezien die kinkhoest kregen en niet gevaccineerd waren, die werden echt heel ziek. Ik ben persoonlijk dus heel blij dat het bestaat!

15 dagen geleden

Reactie op FlinkeKikker039013

Het enigste prikje wat mijn baby ( meisje) krijgt is een paar gaatjes in de ...
Waarom wel gaatjes voor oorbellen eigenlijk? Daar zou ik persoonlijk dan weer niet voor kiezen 😅

15 dagen geleden

Is allemaal een bevolkingsonderzoek vanuit het RIVM. Een hielprik is een m ...
Een hielprik een moment opname ? Een hielprik spoort erfelijke ziektes op , valt zeker niet onder een bevolkingsonderzoek zoals baarmoederhalskanker, borstonderzoek of darmonderzoek

15 dagen geleden

Ik ga m zeker halen! Kleine moeite en maakt de kans op een hele nare ziekte heel klein!

15 dagen geleden

Ik zou je op verschillende websites inlezen (die beide kanten dus belichten) dus bijv. RIVM maaaar dus ook bijv. : https://stichtingvaccinvrij.nl/ziektes-vaccins/vaccins/specifieke-vaccins/zwangeren/ Vind dat ze hier duidelijke en onderbouwde argumenten geven. Succes met het maken van een keuze!

15 dagen geleden

Het wordt trouwens inderdaad als de ‘kinkhoestprik’ omschreven maar wat veel mensen niet weten is dat het een cocktail is DKT dus ook tegen difterie en tetanus.

15 dagen geleden

Met mijn 1e zwangerschap heb ik het ook gedaan en deze keer ga ik het weer doen! Scheelt in het begin ook weer een prikje en naar mijn mening goed onderbouwd. Toevalig bij moederpraat de podcast hebben ze wat interessante afleveringen over vaccinaties tijdens de zwangerschap met wetenschappelijke onderbouwing

15 dagen geleden

Idd je mag hier alleen een mening geven wat de medische wereld zegt. Bij j ...
Ach stel je niet zo aan. Je krijgt een waarschuwing als onware informatie deelt, zoals dat een hielprik een momentopname is. Je mag gewoon jezelf zijn, en anderen mogen daar ook weer wat van vinden omdat zij ook zichzelf zijn.

15 dagen geleden

Ik ga hem zeker wel halen. Kinkhoest is voor pasgeborenen heel gevaarlijk en alleen zo kan ik onze kleine al een beetje bescherming geven tot die zelf zijn eigen vaccins krijgt. Het is ook helemaal niet zo'n nieuw vaccin hoor, gaat al lang mee.

15 dagen geleden

Ik ga hem ook halen, zodat ons zoontje die straks met een aantal weken niet hoeft. Bij ons eerste zoontje ook gedaan. Het vaccin idd is niet nieuw, net als al die kinder vaccins. Corona vaccinatie was ik geen fan van, niet gehad. Deze wel. Succes met jou keuze! Waarschijnlijk wordt dit topic toch gesloten ivm vaccinatie 🙈

15 dagen geleden

Nee ook geen hielprik
Waarom geen hielprik als ik vragen mag? Ik twijfel ook namelijk

15 dagen geleden

Gek? Kijk nou wat een popcorntopic weer! TS, succes met je keuze.

15 dagen geleden

Reactie op jdbx

Zo gek dat dat idd niet toegestaan is. Ieder toch zijn eigen mening en rede ...
Oeos was een antw op deze.

15 dagen geleden

Ik ga hem wel halen. Zo is ons kindje beter beschermd(veel minder kans om ziek te worden en anders veel minder ziek ervan!) en scheelt het een extra prikje! 💞

15 dagen geleden

Reactie op Jennn-

Ik ga hem wel halen. Zo is ons kindje beter beschermd(veel minder kans om z ...
Dit dus... je doet toch alles voor de gezondheid voor je kind?🥰🥰

15 dagen geleden

Het enigste prikje wat mijn baby ( meisje) krijgt is een paar gaatjes in de ...
Helemaal mee eens!! 🩵

15 dagen geleden

Nee ook geen hielprik
Ik laat het ook niet doen!!