30 Reacties

2 maanden geleden

Hi hier type 1 diabetes ik heb een gezonde dochter van 1,5 waar ik enorm dankbaar voor ben. Nu zwanger van de 2e (5 weken). Spannend om dit traject weer in te gaan. Ik merk wel dat ik iets minder gestresst ben (: dan de vorige zwangerschap.

2 maanden geleden

Reactie op LittleBerry

Hi hier type 1 diabetes ik heb een gezonde dochter van 1,5 waar ik enorm da ...
Mijn dochter is 15 maanden dus dat scheelt niet veel. En nu ook zo'n 5 weken zwanger. Wel mooi dat je minder gestrest bent dan merk ik bij mezelf helaas niet.

2 maanden geleden

Reactie op Kirsten230

Mijn dochter is 15 maanden dus dat scheelt niet veel. En nu ook zo'n 5 weke ...
Wat leuk inderdaad niet veel verschil qua leeftijd! Ja ik snap je wel hoor aan de ene kant ik blijf het wel enorm spannend vinden allemaal. M’n suikers moeten weer keurig zijn en dat is niet makkelijk.

2 maanden geleden

Reactie op Kirsten230

Mijn dochter is 15 maanden dus dat scheelt niet veel. En nu ook zo'n 5 weke ...
Wat leuk mijn zoontje is ook 15 maanden en ik 5 weken haha. En inderdaad diabetes type1.

2 maanden geleden

Ik ben er in 2022 achtergekomen dat ik onverwachts zwanger was en diabetes type1 heb. Alles op 1 maandag middag 🙃 Doordat ik niet wist dat ik diabetes had is dit door de hoge waardes uitgelopen op een miskraam... In mei 2023 bevallen van een gezonde "kleine" zoon. Daar ga ik nu weer voor 💪🏼 Hebben jullie al een echo gehad? En waar in nl wonen jullie? Fijn om ook meiden te ontmoeten die in hetzelfde schuitje zitten. Ik kan me er soms best eenzaam in voelen

2 maanden geleden

Reactie op Mka94

Ik ben er in 2022 achtergekomen dat ik onverwachts zwanger was en diabetes ...
Hoi! Wat een heftig verhaal zeg! Krijg er kippenvel van.... Mijn dochter is van 28 april 2023 dus ongeveer net zo oud. Ik heb 4 september pas een echo en verwacht dan net geen 8 weken te zijn. Ik woon in Surhuisterveen, friesland en jij? Ik herken heel erg wat je zegt over je eenzaam voelen.

2 maanden geleden

Reactie op Kirsten230

Hoi! Wat een heftig verhaal zeg! Krijg er kippenvel van.... Mijn dochter i ...
Hey Ja dit was wel eventjes pittig. Mijn zoontje is van 10 mei. Ze liggen dus echt heel dicht bij elkaar! Ik mag 2 september heen voor de echo ik ben dan ook net geen 8 weken haha. Ik woon in Anna Paulowna, Noord Holland.

2 maanden geleden

En hoe gaat het met jullie deze eerste weken? Merken jullie ook iets? Klachten? Hoe gaat het managen van de suikers?

2 maanden geleden

Hoi! Vanmorgen met 15 dpo een positieve zwangerschapstest! Het streepje is nog een beetje licht, dus ik wil voor de zekerheid over een paar dagen nog eens testen, maar voorzichtig goed nieuws iig 😊 Ik heb sinds 2016 type 1, en ik vind het allemaal best wel spannend hoe het gaat verlopen, ook omdat het mijn eerste zwangerschap is. Ik was dus blij om te zien dat hier al een groepje mede-diabeten is, en zo te lezen ook ervaringsdeskundigen al!

2 maanden geleden

Reactie op SassyNinjaMeow

Hoi! Vanmorgen met 15 dpo een positieve zwangerschapstest! Het streepje is ...
Welkom bij de club! En voorzichtig gefeliciteerd!

2 maanden geleden

Reactie op Kirsten230

En hoe gaat het met jullie deze eerste weken? Merken jullie ook iets? Klach ...
Ik merk dat ik op een andere manier moe ben. Verder voel ik me gelukkig nog goed. Vorige keer tot en met 25 weken gespuugd 🙃 De suikers gaan opzich nog oke. Merkte wel aan mijn suikers dat ik zwanger was haha. Ik spuit voornamelijk langwerkende en daar red ik het nu nog redelijk mee. Hoe gaat het met jou en je suikers?

2 maanden geleden

Reactie op Mka94

Ik merk dat ik op een andere manier moe ben. Verder voel ik me gelukkig nog ...
Ik merk dat ik weer veel hypos krijg, mijn vorige zwangerschap was 1 grote hypo volgens mij. Vannacht had ik een suiker van 16 nadat we uit eten waren geweest waarvan ik vannacht een paniek aanval kreeg (nog nooit eerder gehad). Ik maak me veel te druk ben echt een vreselijke autist. Zat de vorige keer met een hba1c van 34 en time in range van 95% en dan nog niet tevreden zijn zeg maar..

2 maanden geleden

Reactie op Kirsten230

Ik merk dat ik weer veel hypos krijg, mijn vorige zwangerschap was 1 grote ...
Heeeeeeel herkenbaar dit. ... ik heb echt autisme 😉 Nu met zo'n kleintje rond rennen ben ik dus heel bang voor een hypo omdat ik dan gewoon echt van de wereld ben voor zo'n 20 min. Heb jij dit ook? 16 heb ik nog nooit gezien op de app. Wat heftig dat je daar een paniek aanval heb gekregen. Gaat het weer wat? Wat gebruik jij? 34 is echt super laag! Ik kreeg "klachten " van het ziekenhuis dat ik 39 was haha. Ik was er ook echt dag en nacht mee bezig... kijk maar dit tijdstip 🙃 de controle freak is er weer. Gaven ze bij jou toen ook aan dat de baby veel te groot was? En hoe was dit uiteindelijk?

2 maanden geleden

Reactie op Mka94

Heeeeeeel herkenbaar dit. ... ik heb echt autisme 😉 Nu met zo'n kleintje ...
Nee ik voel mn hypo's bijna niet meer door gewenning. Als mijn sensor geen alarm geeft zit ik rustig een uur in een hypo. Ik heb nu de ypsopump met de dexcom g6 ik zou dus gebruik kunnen maken van de auto mode maar dat werkte voor mij totaal niet. Ja ik heb mezelf weer herpakt en heb morgen weer overleg met de diabetesverpleegkundige. Mijn baby was te klein en werd geboren met 38 weken met een gewicht van 3245, keurig dus. Kreeg wel op mn kop dat mijn suikers te laag waren dat ik de baby in gevaar bracht.

2 maanden geleden

Wat fijn dit groepje! Hier een dochter van bijna 2 en nu 7 weken zwanger. Wij hebben morgen de 1e echo. Ik heb sinds afgelopen week rondom de maaltijden ineens hogere pieken, dus zelf alvast mijn ratio aangepast. Ik kan me totaal niet meer herinneren hoe dit bij de vorige zwangerschap in de eerste weken was.

2 maanden geleden

Reactie op Mka94

Heeeeeeel herkenbaar dit. ... ik heb echt autisme 😉 Nu met zo'n kleintje ...
Hey ik herken me heel erg in je verhaal ik heb laatst dus ook een hypo gehad en ik werd echt gek. Ik sliep en werd wakker normaal gesproken heb ik een alarm maar dit keer deed hij ‘t niet. Super eng en had ook een soort paniek aanval

2 maanden geleden

Hee! Misschien een beetje een domme vraag, maar wie hebben jullie gebeld toen je wist dat je zwanger was? Ik weet dat we als diabeten bij de gynaecoloog onder behandeling komen, maar is dat helemaal in plaats van de verloskundige of als aanvulling? En moet je via de huisarts naar de gyn of kan dat direct? Oh en wanneer hebben jullie je diabetesteam op de hoogte gebracht? Alvast bedankt voor jullie input 🙈

2 maanden geleden

Reactie op SassyNinjaMeow

Hee! Misschien een beetje een domme vraag, maar wie hebben jullie gebeld to ...
Hey ik heb mijn internist gebeld en die heeft een doorverwijzing gemaakt, maar je kan er ook voor kiezen om de huisarts te bellen die kan evengoed doorverwijzen naar poli verloskundige in het ziekenhuis waar je onder behandeling bent van een verloskundige/gynaceoloog daarnaast krijg je wat intensievere begeleiding van je team op de interne (: (diabetes vpk en internist)

2 maanden geleden

Reactie op LittleBerry

Hey ik heb mijn internist gebeld en die heeft een doorverwijzing gemaakt, m ...
Thanks! Dit helpt 😊

één maand geleden

Hoe is het hier met iedereen? Veel last van kwaaltjes? Hoe zijn de eerste echo's gegaan (voor wie al is heen geweest)?