30 Reacties

één maand geleden

Reactie op Kirsten230

Nee ik voel mn hypo's bijna niet meer door gewenning. Als mijn sensor geen ...
Ik heb ook zoooo veel hypos!! Het is voor mij ook de 2e zwangerschap. Bij de eerste alles gelukkig goed gegaan. Maar ik voel mijn hypos ook bijna niet meer. Heel vervelend en ik wordt gek van alle dextrose 🙈

één maand geleden

Reactie op Lisannenovember

Ik heb ook zoooo veel hypos!! Het is voor mij ook de 2e zwangerschap. Bij d ...
Oow wat een ellende he. Je weet op het laatst niet meer wat je moet nemen om uit de hypos te blijven. Heb je wel contact opgenomen met je diabetesverpleegkundige? Grote kans dat je de helft aan insuline wel kan hebben. Weet niet of je pomp hebt? Maar kh ratio en insuline gevoeligheid aanpassen en waarschijnlijk zelfs het basaal gaat echt veel uit maken. Heb je ze ook snachts?

één maand geleden

Reactie op Kirsten230

Oow wat een ellende he. Je weet op het laatst niet meer wat je moet nemen o ...
Jaa ik ga ze inderdaad even bellen om wat instellingen advies. Ik heb een closed loop systeem wat ik zelf gebouwd heb met Omnipod Dash en Dexcom G6. Maar redelijk nieuw mee!

één maand geleden

Reactie op Kirsten230

Hoe is het hier met iedereen? Veel last van kwaaltjes? Hoe zijn de eerste ...
Maandag mijn eerste echo gehad omdat ik heel veel pijn heb steeds aan de rechterkant. Mega steken en soms weet ik het niet waar ik het zoeken moet. Het hartje klopte maar wel nog heel erg zacht ( zo begon vorige keer de miskraam ook, ben dus niet gerustgesteld) daarna ging ze kijken bij mijn eierstokken ivm buitenbaarmoederlijke zwangerschap. En toen zag ze een vaag iets op mijn rechter eierstok( de kant van de pijn) nu kan ik pas 2 september terecht bij de gynaecoloog. Dikke stress dus hier en suikers die alle kanten op vliegen.... Ik hoop dat het bij jullie allemaal beter gaat!

één maand geleden

Reactie op Mka94

Maandag mijn eerste echo gehad omdat ik heel veel pijn heb steeds aan de re ...
Ik kan me voorstellen dat 2 september dan nog heel lang duurt.. wat een onzekerheid. Ik hoop echt dat het goed gaat. Iets vaags op de eierstok is ook niet iets waar je wat mee kan snap wel dat je daar stress van krijgt.

één maand geleden

Vandaag de 1e echo gehad. Ik ben 7+6 uitgerekend op 17 april. De groei was goed en een kloppend hartje. Hoe gaat het met de rest?

één maand geleden

Is iemand van jullie ook bekend met schikdklierwaardes. Ik heb van de week bloed geprikt omdat ik volgende week een afspraak heb bij de diabetes Verpleegkundige maar kan de waardes nu al zien. De tsh moet tussen de 0.5 en 4.0 zitten en is bij mij nu 0.5, op de ondergrens dus. Heb ik last van de schildklier ofzo ofzal het een beetje meevallen ?

één maand geleden

Reactie op Kirsten230

Vandaag de 1e echo gehad. Ik ben 7+6 uitgerekend op 17 april. De groei was ...
Hier afgelopen maandag de eerste echo gehad, met 7+2! Ook een goede groei en sterk kloppend hartje 🥰 30 september mogen we voor de termijnecho.

21 dagen geleden

Hoi allemaal, Even een vraag voor wie dit niet het eerste kindje is. Hebben jullie borstvoeding gegeven? Hoe is dat gegaan vooral in combinatie met je suikers? Ik heb het de vorige keer niet gedaan omdat ik ben afgeschrikt door mn zus (ook diabeet) die is gestopt omdat ze alleen maar hypos had en voor iedere voeding wat moest gaan eten, dus elke 3 uur, en dat zag ik niet zitten. Maar ik twijfel nu toch heel erg.

21 dagen geleden

Reactie op Kirsten230

Hoi allemaal, Even een vraag voor wie dit niet het eerste kindje is. Hebbe ...
Hallo, yes ik heb 8 maanden bv gegeven (dochter is nu 10 maanden en ben 10 weken zwanger). Ik vond het heel fijn juist, mijn basaal gewoon flink omlaag gezet en veel eten. Ik viel ook veel af door de bv ondanks dat ik mezelf volpropte met eten haha. Ik had wel hypos, maar was het gewend door de zwangerschap. Bv is heel intensief voor je lijf dus daarom erg van belang om goed te eten en drinken