257 Reacties

één maand geleden

Reactie op yasmine24

Wie heeft al de 13 weken echo gehad? Ik heb het woensdag en ik merk dat ik ...
Is inderdaad een spannende echo, ik heb hem komende vrijdag op 12+5. Ik ben van België dus misschien verschilt het wel in NL maar deze echo duurde bij onze eerste dochter toch bijna een uur. Ze heeft echt alles nagekeken, hersenen/schedel, nekplooi, hartactiviteit, neusbeen voor gespleten lipje, wervelkolom voor open rugje, buikwand, nieren, maag, blaas en de ledematen (2 handjes en 2 voetjes). Ze heeft toen ook gekeken naar de placenta en de navelstreng. Ik vond het toen wel spannend want je ziet ze alles meten en bekijken en ondertussen wacht je vol ongeduld op de verlossende woorden dat alles er oké uit ziet. Bij mij zei ze wel bij elk onderdeeltje of het goed zat. Soms zag ze iets niet goed door de ligging en ging ze even naar een ander onderdeel van het lichaampje. Maar buiten dat het best spannend was was het ook echt super fascinerend om te zien dat je kindje na bijna 13weken al zo “af” is. Probeer er dus ook maar wat van te genieten 🥰

één maand geleden

Ik ben 19 april 2025 uitgerekend van ons 2de kindje. De eerste weken waren veel zwaarder dan bij de eerste. Minder energie 3n heel erg misselijk de gehele dag

één maand geleden

Reactie op lelagla

Is inderdaad een spannende echo, ik heb hem komende vrijdag op 12+5. Ik be ...
Wauw wat bijzonder en dankjewel voor je duidelijke uitleg! Ik hoop dat het woensdag allemaal goed zit. Zo mooi dat zo iets kleins al bijna af is inderdaad 🥹🤍

één maand geleden

Reactie op yasmine24

Wie heeft al de 13 weken echo gehad? Ik heb het woensdag en ik merk dat ik ...
Ik volgende week maandag. Bij mijn vorige zwangerschap duurde het zeker een dik uur. Meestal kijken ze naar een stukje van het lichaam en vertellen ze na even observeren wat ze zien. Ze zijn daarin heel open en direct. Ook vertellen ze het als ze het niet helemaal kunnen zien. Ik geloof dat je bij de 13 wk echo niet hoeft terug te komen als ze iets niet hebben gezien, maar dat weet ik niet zeker. Verder mogen ze (officieel) het geslacht niet vertellen, maar doen sommige echoscopisch dat wel. Bij ons zijn ze daar heel strikt mee. Ze moeten soms best even duwen en rommelen op je buik om het goed in beeld te krijgen en soms moet je eventjes een rondje lopen of huppelen om de baby in een andere positie te brengen. Veel geluk en succes ❤️

één maand geleden

Ik ben ondertussen 12 weken zwanger en dus al 2 weken gestopt met foliumzuur. Welke vitamines kan ik gaan slikken? Hebben jullie tips?

één maand geleden

Reactie op Esmeelj

Ik ben ondertussen 12 weken zwanger en dus al 2 weken gestopt met foliumzuu ...
Ik neem Vitakruid Multi Mama Dag en Nacht

één maand geleden

Hoi allemaal, mag ik bij jullie aansluiten? Tijdens de termijnecho terug gezet naar 18 april. Nu 12+4, volgende week donderdag de 13 weken echo. Gisteren de nipt afgenomen… spannend allemaal 🍀

één maand geleden

Reactie op lis1404

Hoi allemaal, mag ik bij jullie aansluiten? Tijdens de termijnecho terug ge ...
Welkom! 😊 Ik ben vandaag ook 12+4 en uitgerekend op 18 april 😃

één maand geleden

Hi allen! Met de termijnecho te horen gekregen dat de uitgerekende datum 21 april is, een paaskindje🐣! Super spannend en zou heel bijzonder zijn als dit ook de daadwerkelijke datum wordt, zelf ook met pasen geboren!

één maand geleden

Reactie op Brittr89

Hi allen! Met de termijnecho te horen gekregen dat de uitgerekende datum 21 ...
Gefeliciteerd!! Ik ben ook uitgerekend op 21 april 🐣

één maand geleden

Hai iedereen, ik kreeg net mijn termijnecho te horen dat ik ben uitgerekend op 18 april van mijn eerste kind! Super spannend allemaal 😊 volgende week dinsdag heb ik de 13 weken echo benieuwd wat daar allemaal uit zal komen 🤞🏻

één maand geleden

Hey hallo! Hier uitgerekend op 20 april.. Hier al iemand met een buikje? Dit is ons eerste kindje en vind alles nog super spannend 🤗

één maand geleden

Reactie op Esmeelj

Hebben jullie al een buikje? Ik ben 11+4 weken en van mezelf ietsjes voller ...
Hey! Ik zit op 12,3 en merk ook nog weinig.. Iets hardere buik, maar voor mijn idee komen mijn vetjes meer naar voren dan dat het echt een babybuikje is 🫣

één maand geleden

Reactie op BetrouwbareRiff103599

Hey! Ik zit op 12,3 en merk ook nog weinig.. Iets hardere buik, maar voor m ...
Jaa exact! Dat heb ik dus ook! Misschien duurt het gewoon langer 🙈

één maand geleden

Hoi allemaal, ook ik ben uitgerekend op 18 april! Vandaag de nipt laten afnemen, spannend allemaal.

één maand geleden

Reactie op Esmeelj

Jaa exact! Dat heb ik dus ook! Misschien duurt het gewoon langer 🙈
haha oeps, iets te ongeduldig misschien

één maand geleden

haha oeps, iets te ongeduldig misschien
Ik ook hoor hahaha

één maand geleden

Vandaag mijn 13 weken echo gehad met 12 weken en 3 dagen. Alles zah er goed uit! Ik durf wat meer te genieten 🥰

één maand geleden

Hey hallo! Hier uitgerekend op 20 april.. Hier al iemand met een buikje? Di ...
Heyy, ik ben ook uitgerekend op 20 april! Nog geen buikje en ook ons 1e kindje! 🫶

één maand geleden

Hey hallo! Hier uitgerekend op 20 april.. Hier al iemand met een buikje? Di ...
Ik ben uitgerekend op 18 april en heb al een buikje. Mijn darmen zijn al vroeg verhuisd, waardoor mijn normale broeken al snel niet meer lekker zaten. Nu ik het 12 weken punt voorbij ben, is mijn buik echt boller geworden.