257 Reacties
één maand geleden
Reactie op yasmine24
Wie heeft al de 13 weken echo gehad? Ik heb het woensdag en ik merk dat ik ...
Is inderdaad een spannende echo, ik heb hem komende vrijdag op 12+5.
Ik ben van België dus misschien verschilt het wel in NL maar deze echo duurde bij onze eerste dochter toch bijna een uur.
Ze heeft echt alles nagekeken, hersenen/schedel, nekplooi, hartactiviteit, neusbeen voor gespleten lipje, wervelkolom voor open rugje, buikwand, nieren, maag, blaas en de ledematen (2 handjes en 2 voetjes). Ze heeft toen ook gekeken naar de placenta en de navelstreng.
Ik vond het toen wel spannend want je ziet ze alles meten en bekijken en ondertussen wacht je vol ongeduld op de verlossende woorden dat alles er oké uit ziet.
Bij mij zei ze wel bij elk onderdeeltje of het goed zat. Soms zag ze iets niet goed door de ligging en ging ze even naar een ander onderdeel van het lichaampje. Maar buiten dat het best spannend was was het ook echt super fascinerend om te zien dat je kindje na bijna 13weken al zo “af” is.
Probeer er dus ook maar wat van te genieten 🥰
één maand geleden
Reactie op yasmine24
Wie heeft al de 13 weken echo gehad? Ik heb het woensdag en ik merk dat ik ...
Ik volgende week maandag. Bij mijn vorige zwangerschap duurde het zeker een dik uur. Meestal kijken ze naar een stukje van het lichaam en vertellen ze na even observeren wat ze zien. Ze zijn daarin heel open en direct. Ook vertellen ze het als ze het niet helemaal kunnen zien. Ik geloof dat je bij de 13 wk echo niet hoeft terug te komen als ze iets niet hebben gezien, maar dat weet ik niet zeker. Verder mogen ze (officieel) het geslacht niet vertellen, maar doen sommige echoscopisch dat wel. Bij ons zijn ze daar heel strikt mee. Ze moeten soms best even duwen en rommelen op je buik om het goed in beeld te krijgen en soms moet je eventjes een rondje lopen of huppelen om de baby in een andere positie te brengen. Veel geluk en succes ❤️
één maand geleden
Hey hallo! Hier uitgerekend op 20 april.. Hier al iemand met een buikje? Dit is ons eerste kindje en vind alles nog super spannend 🤗
één maand geleden
Reactie op Esmeelj
Hebben jullie al een buikje? Ik ben 11+4 weken en van mezelf ietsjes voller ...
Hey! Ik zit op 12,3 en merk ook nog weinig.. Iets hardere buik, maar voor mijn idee komen mijn vetjes meer naar voren dan dat het echt een babybuikje is 🫣
één maand geleden
Reactie op Esmeelj
Jaa exact! Dat heb ik dus ook! Misschien duurt het gewoon langer 🙈
haha oeps, iets te ongeduldig misschien
één maand geleden
Reactie op BetrouwbareRiff103599
Hey hallo! Hier uitgerekend op 20 april.. Hier al iemand met een buikje? Di ...
Ik ben uitgerekend op 18 april en heb al een buikje. Mijn darmen zijn al vroeg verhuisd, waardoor mijn normale broeken al snel niet meer lekker zaten. Nu ik het 12 weken punt voorbij ben, is mijn buik echt boller geworden.