257 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Pien Hoek

Vreselijk, dat verbergen. Vooral omdat je het gewoon wilt delen met een and ...
Ja vreselijk eigenlijk dat juist die eerste periode als nog bijna niemand het weet zo zwaarder is. Klopt inderdaad, maar aan de andere kant doet wat afleiding me ook wel weer goed. Bij mijn dochter was ik meer aan het overgeven, maar daardoor was de misselijkheid daarna soms even weg, nu blijft het zo hangen. Oh dan mag je iets eerder! Spannend! Hier op 11 sept, ben dan als het goed is 8+4.

2 maanden geleden

Reactie op LM1992

Hoi allemaal, maar weinig geklets hier. Hoe gaat het met iedereen? Ik heb e ...
Ben heel blij om te lezen dat ik niet de enige ben, ben gewoon bang dat de echo volgende week gaat zeggen dat ik niet zwanger ben🥲 omdat ik dus nergens last van heb, behalve dat ik op sommige dagen belachelijk veel honger heb hahaha

2 maanden geleden

Reactie op NorahNaica

Ja vreselijk eigenlijk dat juist die eerste periode als nog bijna niemand h ...
Afleiding kan zeker helpen inderdaad! Hopelijk trekt het bij ons beide snel weg en hebben we een mooie echo! 🥰

2 maanden geleden

Mijn enige klacht is de moeheid. Echt niet normaal. Ik ga extreem vroeg naar bed en ben alweer moe zodra ik opgestaan ben. Morgen 6 weken…maar even zien hoe ik deze werkweek weer doorkom. Volgende week vakantie, dus dat scheelt dan weer.

2 maanden geleden

Heel wisselend bij iedereen zo te lezen de kwaaltjes! Maar goed, het voelt als een kleine "opoffering" voor het leven wat je als het goed is ervoor terug krijgt 🥰 Grappig om te lezen dat zoveel het nog stilhouden, dag na de test hebben wij het dichtbijstaande familie al verteld en nu met 6 weken weet iedereen het op werk (inclusief directeur) ook al. 😂 Waarom zou je het zo lang voor je houden als je het lastig vindt, vooral ook voor mensen die dichtbij je staan?

2 maanden geleden

Reactie op Merel9831

Heel wisselend bij iedereen zo te lezen de kwaaltjes! Maar goed, het voelt ...
Het ligt er heel erg aan. Ondanks dat we het niet willen, het kan altijd nog fout gaan, vooral dat eerste trimester. Wij houden ons aan dat je het alleen aan de mensen moet vertellen die je er ook als steun bij zou willen hebben als je een miskraam hebt gehad. Voor ons geldt dat we dat liever zelf doorstaan en pas mensen om steun vragen als wij daar behoefte aan hebben

2 maanden geleden

Wij houden het nu zo lang mogelijk voor onszelf. We hebben veel miskramen gehad (en een kindje) en daarin deelden we vaak de zwangerschappen wel vroeg. Maar het voelt ook alsof we ze dan telkens moeten ‘teleurstellen’. Dat zij ook die weken mee hopen en dan de domper. Het voelt nu fijn - gewoon voor ons 2. En als het misgaat, delen we het dan wel. Maar beide opties zijn prima, net waar je je goed bij voelt denk ik maar.

2 maanden geleden

Hoi allemaal! Leuk dit topic! Ik testte 11 augustus positief en ben nu 6+3 weken zwanger. Maandag onze eerste echo! Heel spannend allemaal! Wij hebben via normale weg een dochter van 5 jaar. Na haar nog een miskraam gehad en sinds die tijd 2,5 jaar stilte..niets.. Uiteindelijk aan een IUI traject begonnen en poging 1 gelijk raak! Zo niet verwacht!!! Kwaaltjes beginnen nu goed, al dagen futloos en misselijk en vandaag voor het eerst ook echt overgegeven… Gek genoeg stelt dat me gerust aangezien ik bij de miskraam helemaal geen kwaaltjes had

2 maanden geleden

Vandaag eerste echo gehad, kloppend hartje gezien en 1 dag teruggezet(vandaag dus 7 weken)1e iui poging was gelijk raak, super gelukkig maar zo spannend....uitgerekend op 16 april 2025😍

2 maanden geleden

Hi! Gister eerste echo gehad met 6+4 , mooi kloppend hartje! 18 april uitgerekend. Al een dochtertje van 3jaar rondlopen. 🥰 Tot nu toe vooral sneller moe!

2 maanden geleden

Reactie op Pien Hoek

Afleiding kan zeker helpen inderdaad! Hopelijk trekt het bij ons beide snel ...
Dat hoop ik ook! 🍀

2 maanden geleden

Nou hier gaan we een spannende tijd tegemoet. In contact geweest met een baby met 5e ziekte….. Kon gelukkig gisteren nog gelijk bloedprikken en hopelijk komt hier uit dat ik de anti stoffen al heb. Maar oooh wat is dit vreselijk zeg, momenteel dus ook verplicht thuis en mag ik niet werken. Hopelijk komt de uitslag snel

2 maanden geleden

Hi allemaal! Na een onzekere tijd (paar keer bloedverlies) vandaag een mooie eerste echo gehad met 6+4. Hartje klopte al, zo’n fijn nieuws. Mijn datum is vooralsnog 20 april dus ik sluit hier graag aan :)

2 maanden geleden

Reactie op Madeliefje12345

Hi allemaal! Na een onzekere tijd (paar keer bloedverlies) vandaag een mooi ...
Spannend! Zo fijn! Hoe was dit bloedverlies bij jou? Veel of weinig en spontaan of?

2 maanden geleden

Reactie op mm0320

Spannend! Zo fijn! Hoe was dit bloedverlies bij jou? Veel of weinig en spon ...
Bloedverlies was (gelukkig) telkens heel minimaal (en bruin van kleur) en enkel bij t afvegen. Sorry voor de details ;) ik heb ook een blaasontsteking (antibiotica voor gekregen), dit zou het kunnen verklaren maar kan ook door tillen/niesen komen bijvoorbeeld.

2 maanden geleden

Gisteren onze eerste echo gehad en nu 6.6 weken zwanger uitgerekend op 19 april! Heb al een zoon van tegen die tijd 16 jaar.

2 maanden geleden

Met 6 weken een echo gehad met een mooi kloppend hartje. Volgende week met 8+2 weer een echo en ik ben zooo ongeduldig. Ik heb niet echt klachten dus ik wil echt bevestiging dat het allemaal goed zit. Over 3 weken weten we meer, maar lijkt erop dat ik 17 april ben uitgerekend ❤️

2 maanden geleden

Gisteren het verlossende antwoord dat ik anti stoffen voor de 5e ziekte heb. En onze 1e echo gehad🥹 heel mooi sterk kloppend hartje gezien, wel 5 dagen terug gezet. Dus waarschijnlijk 22 april uitgerekend ipv. 17 april. Met de 10 weken echo krijgen we daar meer zekerheid over!

2 maanden geleden

Vandaag de eerste echo gehad, 7+5 en uitgerekend op 19 april 💖 Wat een opluchting , was er heel vroeg bij met testen dus gevoelsmatig duurde het wachten voor de echo zo lang!

2 maanden geleden

Wij hebben donderdag weer een echo gehad met 8 weken. Embryo was goed gegroeid, het leek nu eerder 9 weken te zijn. Met de 10 weken echo krijgen we daar meer duidelijkheid over. Ik hoop het natuurlijk wel, dan voelt het alsof we een weekje cadeau krijgen!