11 Reacties

2 maanden geleden

Haihai, Ik ben nu 7 weken en 4 daagjes (waarschijnlijk). Ik heb het er ook heel zwaar mee qua vermoeidheid. Ik was voor mijn zwangerschap enorm actief en sporten heel veel. Ik heb nu zelfs moeite met 1 trap omhoog komen! 😂 en ik weet niet of ik daar nou om moet lachen of huilen. Verder ben ik ook echt enorm misselijk. De ene dag eet ik beter dan de andere dag. Maar voornamelijk is het een roller coaster. Ik ben enorm dankbaar dat ik in verwachting ben, maar mijn hormonen vliegen echt alle kanten op. Mijn moeder vindt mijn uitspraken die ik doe ook echt geweldig! Het gaat met tranen van geluk en verdriet. Ook dat hoort erbij! Hoe voel jij je verder?? Weet in ieder geval dat je niet de enige bent. Dat vertel ik mijzelf in ieder geval! 😅

2 maanden geleden

Reactie op TaylaTarifa

Haihai, Ik ben nu 7 weken en 4 daagjes (waarschijnlijk). Ik heb het er ook ...
Ik heb precies hetzelfde ik sporte 5 keer in de week was zo goed bezig en nu kom ik met moeite me bed uit. Ik vind fijn om ook andere verhalen te horen van andere dan weet ik idd dat ik niet de enige ben. Ik ben zelfs ook heel blij maar tegelijke tijd ben ik aan het vechten met mezelf zo zwaar heb ik het .

2 maanden geleden

Reactie op Ikkeee💕

Ik heb precies hetzelfde ik sporte 5 keer in de week was zo goed bezig en n ...
Dan begrijp ik heel goed dat het nu extra zwaar is. Kan je omschrijven waar je het meest met jezelf tegen vecht? Of waar heb je het zwaar mee? Misschien kan ik je ‘helpen’ als je dat zou willen! Weet inderdaad dat je echt niet de enige bent. En je doet het ook niet alleen vergeet dat ook niet! 🫶🏼

2 maanden geleden

Hey meiden! Ik ben nu 8 weekjes vandaag, ik ben 7 april uitgerekend als het goed is… dus vandaar dat ik dacht ik reageer ook even. Ik ben ook echt heeeeeel erg moe, misselijkheid is bij redelijk weg (gelukkig). Maar ik sportte ook altijd fanatiek, maar afgelopen zaterdag voor het eerst weer even een uurtje gewandeld.. na een werkdag ben ik echt gesloopt en plof ik meteen de bank op, haha. Verder heb ik zo nu en dan (met name ‘s avonds / ‘s nachts) echt erge buikpijn, had hierover ook contact gehad met verloskundige en zij gaf aan dat dit erbij kon horen en ik het met een kruik kon verzachten. Wij hebben al een echo gedaan bij 6 weken (zie foto) waarbij dus al iets zagen, dus dat geeft gerustgesteld gevoel. Gelukkig hebben we deze woensdag de eerste echt echo bij de verloskundige, zo spannend 🙈 wanneer hebben jullie je eerste echo gepland staan?

één maand geleden

Reactie op TaylaTarifa

Dan begrijp ik heel goed dat het nu extra zwaar is. Kan je omschrijven waar ...
Ik vecht echt het meest met mijn vermoeidheid en misselijkheid ben zo een actief mens en kan letterlijk niks meer door de vermoeidheid. Ja daarom vind ik het fijn dat ik deze app heb gedownload dan lees ik dat ik niet de enige ben en dat geeft me veel steun. Want om me heen me vriendinnen hebben een super makkelijk zwangerschap alsof er helemaal niks aan de hand is

één maand geleden

Reactie op xkimberleyvm

Hey meiden! Ik ben nu 8 weekjes vandaag, ik ben 7 april uitgerekend als het ...
Wat leuk gefeliciteerd…ook leuk dat mensen reageren die in de zelfde periode gaan bevallen. Ik had die een paar dagen geleden in gepland maar door de vermoeidheid kwam ik me bed niet uit. Ik zal ff een nieuwe afspraak plannen ook

één maand geleden

Hallo dames, ik ben 8 weken en 4 dagen zwanger, mijn vraag aan jullie voor tips. Ik ben van s morgens tot s avonds misselijkheid en zure opspringen. Jullie ideeën en tips zwangerschap door te komen.

één maand geleden

Reactie op xkimberleyvm

Hey meiden! Ik ben nu 8 weekjes vandaag, ik ben 7 april uitgerekend als het ...
Heyyy, wat bijzonder om alweer 8 weekjes zwanger te zijn. Heel leuk dat je ook reageert. Hoe is het nu met je buikpijn? Heeft de kruik geholpen? Wel enorm fijn dat je misselijkheid weg is want dat is af en toe echt niet leuk! Hoe voelde na de eerste echo? Ben je erg gespannen voor woensdag? Mijn eerste echo was toen ik 6+5 was (week geleden vandaag). Prachtig om te zien en het hartje die tekeer ging. Over 3 weekjes heb ik mijn termijnecho. Ik ben heel benieuwd naar de uitgerekende datum!😇 maar vooral naar of het een jongen of meisje is. Zijn jullie ook al testen aan het doen? Ik ben zo nieuwsgierig kan me niet inhouden 😂

één maand geleden

Reactie op Heidebos

Hallo dames, ik ben 8 weken en 4 dagen zwanger, mijn vraag aan jullie vo ...
Enorm vervelend van je misselijkheid en zure opspringen. Hoe je dat minder kan krijgen zou ik oprecht niet weten. En hoe je je zwangerschap doorkomt? Ik denk voornamelijk nu rust nemen en luisteren naar je eigen lichaam. Focus je op je vitamine inname en voedingstoffen dat een mens nodig heeft per dag. Bekijk elke dag positief zelfs als je denk waarom, alsnog opstaan en accepteren dat het even niet gaat. Ik denk dat je met acceptatie en met liefde naar jezelf kijken dat je ver komt gedurende je zwangerschap. Er is enorm veel in je lichaam gaande. Als wij leren accepteren dat het niet niks is, en dat je moe en misselijk mag zijn. En dit proces vanzelf overgaat. Dat het makkelijker voor je woord. Draagt een overdosis discipline van je en vooral geduld! Maar iedereen kan dat leren! Zo bekijk ik het en zo kom ik mijn dagen door / voor nu mijn zwangerschap. Gaat het vandaag niet oké prima dan lig ik de hele dag op de bank. Morgen probeer ik het opnieuw. Het geeft mij in ieder geval meer rust in mijn lichaam. En als een ander daar een andere mening over heeft dan mag dat, mensen oordelen toch wel ongeacht wat je doet. Het gaat tenslotte om jou en het wonder in je lichaam. Misschien heb je hier wat aan. Misschien is dit niet het antwoord wat je zocht. Maar dit is mijn antwoord op de vraag hoe ik tot nu toe mijn prille zwangerschap door kom zonder mentaal in te storten 🫶🏼

één maand geleden

Reactie op TaylaTarifa

Heyyy, wat bijzonder om alweer 8 weekjes zwanger te zijn. Heel leuk dat je ...
De kruik helpt! Dus zodra het opspeelt pak ik die er lekker bij. Nee zeg dat, misselijkheid vond ik het ergst tot nu toe. Ik voelde me super blij, dat we in ieder geval iets zagen, maar daarna kreeg ik meer die klachten dus vooral zenuwachtig voor woensdag… het kan me niet snel genoeg gaan! Wat super leuk! Waaah ja ik ook, mijn vriend en ik denken beide wat anders haha zo grappig

één maand geleden

Hé wat leuk dit groepje! Iedereen gefeliciteerd!! 🙏🏼🙏🏼 Ik ben vandaag 8 weken en heb afgelopen donderdag eerste echo gehad in de fertiliteitskliniek en daar een goed groeiende met kloppend hartje echo gehad🙏🏼. Hier eindelijk zwanger na 7 iui’s en 2 Ivf terugplaatsingen. Ik kan het nog steeds bijna niet geloven 😍 en vind het super spannend, vooral na 2 eerdere miskramen (7 en 5 weken) Hier ook vooral heel erg moe! Geen knip voor de neus waard, kan me nergens toe zetten en heb ook nergens zin in, terwijl ik juist een bezige bij ben van nature. Verder heb de hele dag een vieze smaak en een heel weeïg gevoel in mijn maag, niet echt misselijk maar wel continu ‘het begin van misselijkheid’ (haha geen idee hoe het anders uit te leggen dan meer speeksel aan te maken en zo’n raar gevoel in je kaken/keel. Totaal geen zin in eten, maar wel een knorrende maag, heel verwarrend🤣 En ENORM rommelende darmen! Van obstipatie absoluut nog geen last… Iedereen sterkte 😉en geniet ervan de komende tijd🙏🏼🩷