64 Reacties
21 dagen geleden
Hi!
Wij twijfelen over het kopen van een nieuwe kinderwagen of een gebruikte kinderwagen.
Heeft iemand tips of een mening hierover?
21 dagen geleden
Reactie op Duifje2011
Hi!
Wij twijfelen over het kopen van een nieuwe kinderwagen of een gebruik ...
Hier ben ik ook benieuwd naar!
Verder vraag ik me af of er nog meer vrouwen zijn die onzeker blijven? Nu bijna 15 weken en afgelopen maandag het hartje nog gehoord. Ik wil het liefste iedere dag bevestiging, ben zo angstig dat er toch iets mis gaat.
20 dagen geleden
Reactie op Duifje2011
Hi!
Wij gaan ons oriënteren op wagens bij zo’n grote babywinkel. En daarna de modellen die we fijn vinden zoeken op Marktplaats.
Omdat we een klein budget hebben maar ook omdat we het maar een jaar of 2/3 gaan gebruiken. Dan besteden we er liever rond de €200-€300 aan dan bv +€500.
Een tweedehands wagen is dan helemaal prima voor ons :)
Hebben ook tweedehands een Stokke badje en commode gekocht.
19 dagen geleden
Reactie op Duifje2011
Hi!
Helemaal eens met reactie van Ib9294. Wij hebben voor onze eerste een tweedehands joolz geo gekocht. Onze tweede gaat hier nu ook in. De duurdere wagens zijn prima voor een tweede/derde etc. ronde. Misschien zelfs de goedkopere wagens ook, maar heb daar geen ervaring mee. Onze eerste vond de kinderwagen maar niks. Als baby eigenlijk altijd in draag doek/draagzak en met 18 maanden ging ze overal lopend mee. (Hangt dus erg van het kind af). Ben dus wel heel blij dat wij geen 500+€ hebben betaald voor een wagen waar we minimaal gebruik van hebben gemaakt. Tweedehands is vaak net zo goed! Laat je niet gek maken door de baby/mama-marketing! En kies vooral iets dat past bij jullie familie 😊
19 dagen geleden
Bedankt voor jullie reacties!
Wij gaan even kijken in de winkel wat bij ons past en dan maar ff de zoektocht starten tweedehands😊
19 dagen geleden
Reactie op Papilio
Verder vraag ik me af of er nog meer vrouwe ...
Dat heb ik dus elke keer een week voor de volgende echo. Eerst denk ik na de echo “alles is goed, rustig maar” en dan komt de volgende afspraak er weer aan en denk ik “maar zou alles nog wel goed zijn” 🥲
18 dagen geleden
Reactie op Papilio
Verder vraag ik me af of er nog meer vrouwe ...
Wat lastig.. ik snap het gevoel wel. Bij elke controle denk ik: het zou toch wel goed zijn? Ik denk dat iedereen dat wel heeft in zekere mate. Ik probeer daarop te vertrouwen dat het tot nu toe altijd goed was, ook omdat piekeren erg veel energie kost en weinig oplevert.
Maar ik heb zelf ook geen nare ervaringen meegemaakt waardoor ik me zorgen zou gaan maken, dus misschien heb ik makkelijk praten. ❤️
17 dagen geleden
Reactie op Duifje2011
Hi!
Wij zijn wel voorstanders van nieuw aanschaffen. We hebben bij de eerste de Joolz Geo 3 gekocht en deze kan nu ook mee naar de tweede. Het was even een dure aankoop, maar we gebruikten hem dagelijks, dan vinden wij het fijn dat het nieuw is. Vooral ook met het oog om het nu een tweede ronde weer te gebruiken. Er zullen ook vast tweede handse pareltjes bij zitten ergens, dus is heel persoonlijk. Ik zou wel altijd ergens eerst gaan rijden met de wagen en niet zo maar via internet kopen.
16 dagen geleden
Reactie op Duifje2011
Bedankt voor jullie reacties!
Wij gaan even kijken in de winkel wat bij o ...
hier bij de eerste 3 een tweedehands en nu bij de 4de een nieuwe gehad van mijn man.. Dan zul je vast denken dat is ook niet handig, dat vind ik zelf ook haha en heb eigenlijk best spijt dat ik niet bij het eerste kindje al een nieuwe heb aangeschaft ( toen tienermoeder met weinig centjes dus het moest ). Omdat het niet nieuw was miste er dingen of waren er toch dingen die niet fijn waren/compleet of wat dan ook mischien een stomme reden maar nu heb ik mijn kinderwagen gewoon helemaal uit kunnen zoeken naar eigen smaak en eigen accessoires. We hebben afgesproken er erg zuinig op te zijn en dan kun je hem dus met gemak weer voor 2/3 van de aanschafwaarde verkopen, zo vind ik de prijs uiteindelijk wel meevallen😅 Zeker bij een eerste zou ik echt aanraden een mooie nieuwe te kopen naar je eigen smaak, wees er netjes op dan heb je er bij eventueel volgende kindjes weer plezier van en daarna kun je hem verkopen. Wij hebben nu bijv. een Cybex en die gaan mega hard op marktplaats.
16 dagen geleden
Reactie op Phéline
Hoi hoi! Ik heb een vraagje over een betere nachtrust.. ik slaap nu al echt ...
bij de vorige zwangerschappen ook zoveel last van en nu neem ik echt structureel elke dag 2 magnesium pillen ( hoge en juiste dosering ) en ik heb nog geen nacht wakker gelegen, het lijkt dus echt te werken! En dan slaap ik ook bijna elke middag nog.. ben nu 19 weken.
15 dagen geleden
Ik wil lekker mijn buik gaan insmeren, maar vraag me zeer af waarom je daar een buikbalsem of olie voor zou gebruiken en niet normale huidolie bijvoorbeeld. Iemand ideeën hierover?
15 dagen geleden
Reactie op EsmeeT1995
Ik wil lekker mijn buik gaan insmeren, maar vraag me zeer af waarom je daar ...
Je kan alles smeren wat je wil, iets specifieks “voor zwangerschap” is alleen maar marketing.
Ik zou vooral kijken naar wat jouw huid nodig heeft. Ik merk zelf dat m’n huid (ook door de seizoenswissel) extra droog is. En hij rekt natuurlijk op. Dus ik smeer een hele vette ongeparfumeerde bodylotion. Of calendula olie.
15 dagen geleden
Reactie op EsmeeT1995
Ik wil lekker mijn buik gaan insmeren, maar vraag me zeer af waarom je daar ...
Als je huid droog is heb je of een watertekort of een vettekort. Dus je moet dan even zoeken naar of een moisturizer (water) of een olie (vet) beter werkt. Als je echt goed wilt zitten, kun je een olie over een moisturizer smeren, want die sealt dan het water in.
Het maakt geen fluit uit wat je smeert, maar ongeparfumeerde producten zijn altijd veiliger.
15 dagen geleden
Reactie op anoniemmm712
bij de vorige zwangerschappen ook zoveel last van en nu neem ik echt struct ...
Ik slaap ook een stuk beter sinds ik magnesium slik! Neem wel maar de halve dosering (50%ADH).
Luister sinds die tijd ook een luisterboek in het donker, zal wel helpen voor het inslapen , maar het doorslapen zal aan de magnesium liggen.
Moet er wel 1x uit voor plassen en / of mijn peuter.