64 Reacties

15 dagen geleden

Reactie op NellaBDG

Hoi, ik zit nu op 13 weken maar slik momenteel geen supplementen deed jij d ...
Ik slik al sinds begin van mijn fertiliteit traject Mommy (multi vitamine) van Yummy gums. Daarnaast slik ik van dat merk ook Magnesium en Omega 3. Ik ben nu 17+4 wkn zwanger. Alle 3 kun je je hele zwangerschap door blijven slikken. Voordeel dat het gummies zijn en je dus geen enorme pillen hoeft door te slikken (daar heb ik altijd moeite mee gehad)

15 dagen geleden

Reactie op NellaBDG

De zwangerschaps multivitamine van kruidvat huismerk. Met oa Omega 3 en foliumzuur. Ik kom niet aan twee keer per week vis eten toe. En zo krijg ik toch alles binnen. Slik dit al sinds het begin van de zwangerschap.

14 dagen geleden

Reactie op NellaBDG

Ik raad je aan om naar een goede drogist te gaan, geen Kruidvat in die vitamine zijn synthetische. Kies voor solgar, of vitakruid. En zo ook de magnesium en of de visolie.

14 dagen geleden

Hi hi, heeft iemand tips tegen maagzuur?

13 dagen geleden

Reactie op Rosa ✨

Ik heb daar meestal 's avonds en 's nachts last van en meestal helpt het als ik simpelweg op m'n linkerzij ga liggen. Helpt dat niet dan wordt het Rennie.

13 dagen geleden

Reactie op Rosa ✨

Een warme beker gemberthee?

13 dagen geleden

Reactie op Rosa ✨

Rennie kauwgum werkt hier goed. Vanillevla helpt ook

12 dagen geleden

Ehmm iemand ervaring met partypoppers? Vanavond gender reveal en zo'n confettipopper gekocht, zie nu dat ie tot 8 meter ver schiet, we gaan dit doen in de woonkamer....

12 dagen geleden

Reactie op HappyMother2023

Ehmm iemand ervaring met partypoppers? Vanavond gender reveal en zo'n confe ...
Zou wel uitkijken met confetti en je vloer. Als dat nat wordt geeft de kleur af en kan in je vloer trekken. (Als je hout, pvc etc. hebt). Dus zou het niet laten liggen.

8 dagen geleden

Reactie op StevieA

Heeft iemand het zwangerschapskussen van Natty in huis? En is die fijn? Ik ...
Niet specifiek die. Maar wel met zo’n groot C-vormig kussen. Dat raad ik niet aan. Ligt fantastisch op de bank, maar om in te slapen ligt het totaal niet lekker (omdat het tussen je benen ligt en jij onder de deken ligt, is het een enorme worsteling om te draaien.) De vorige zwangerschap heb ik “gewoon” met andere kussens naast me geslapen, waarvan 1 langwerpig Spaans en dus smal en dun kussen. Die kon dan tussen mn knieën en onder mn buik. Ga ik nu weer zo doen als ik die behoefte krijg.

8 dagen geleden

Reactie op Ractac

Zou wel uitkijken met confetti en je vloer. Als dat nat wordt geeft de kleu ...
En je plafond, er komt veel kracht achter zo’n dop vandaan 🙈

8 dagen geleden

Reactie op MelVG

Niet specifiek die. Maar wel met zo’n groot C-vormig kussen. Dat raad ik ni ...
Dit klinkt heel goed, ik heb nu zo'n c-kussen en vind het in bed inderdaad onhandig. Wat is een langwerpig Spaans kussen? Hoe vind ik dat?

8 dagen geleden

Reactie op Leoniee123

Dit klinkt heel goed, ik heb nu zo'n c-kussen en vind het in bed inderdaad ...
Ja dat noemen ze zo omdat je die in Spanje veel ziet. Als je bij bol.com zoekt vind je de al wel, vaak 70x40 of 80x40

8 dagen geleden

Reactie op MelVG

Ja dat noemen ze zo omdat je die in Spanje veel ziet. Als je bij bol.com zo ...
Dank voor de tip!

7 dagen geleden

Reactie op Rosa ✨

Misschien wat laat.. maar mijn verloskundige adviseerde het drankje gaviscon.. werkt echt top, en ben nu bezig met twee weken omeprazol, maagzuurremmer.. miss even checken met je verloskundige of het goed is, maar die van rade mij dit aan

7 dagen geleden

Goh gekke vraag, ik heb de laatste tijd dat als ik een beetje omhoog kom vanuit mijn buikspieren (denk aan zappen op de bank, niet intensief sporten!) dat ik een gek gevoel in mijn buik krijg. Het is geen pijn maar bijna meer het gevoel van electriciteit? Voel het maar aan één kant. Kent iemand dit?

7 dagen geleden

Reactie op YayaB

Goh gekke vraag, ik heb de laatste tijd dat als ik een beetje omhoog kom va ...
Heel herkenbaar, ik heb dit ook en voelt inderdaad als een elektrisch schokje. Schrik me steeds rot als het gebeurd maar doet geen zeer. Voor mij voelt het ook dat het uit mijn buikspieren komt, inderdaad als je ze aanspant met omhoog komen of omdraaien. Dit is mijn derde zwangerschap en heb het nog niet eerder gehad

6 dagen geleden

Reactie op YayaB

Goh gekke vraag, ik heb de laatste tijd dat als ik een beetje omhoog kom va ...
Hoi 👋 in de eerste plaats, herkenbaar! Toen ik je stukje las, moest ik meteen denken aan bandenpijn, althans daar schaar ik het maar onder.. bij mij ook een wat scherpe steek in mijn onderbuik en/of zijkanten van de baarmoeder. Zie ook deze uitleg: https://www.amsterdamumc.nl/nl/verloskunde/zwangerschap-a-tot-z/bandenpijn-zwangerschapsstriemen-plassen-en-pigmentvlekken.htm#:~:text=Het%20voelt%20dan%20als%20een,Het%20schaambot%20kan%20gekneusd%20aanvoelen.

6 dagen geleden

Hallo, Zijn er dames die vitamine b12 bij slikken? Welke gebruiken jullie? Vanuit de ha moet ik deze bij slikken.

6 dagen geleden

Reactie op CarpeDièm

Hallo, Zijn er dames die vitamine b12 bij slikken? Welke gebruiken jullie? ...
Ik slikte al voor mijn zwangerschap b12 omdat de huisarts onderzoek had laten doen en ik een tekort bleek te hebben. Ik ben gewoon Kruidvat merk gaan slikken, eigenlijk ook nooit echt over gedacht. In m'n laatste bloedtest was het wel in orde, dus denk dat het helpt! ;)