67 Reacties

8 dagen geleden

Reactie op Leoniee123

Ik slikte al voor mijn zwangerschap b12 omdat de huisarts onderzoek had lat ...
Hier een vergelijkbaar verhaal. Ik slik al jaren b12 bij, omdat ik vegetarisch eet. Ik gebruik de hooggedoseerde van de kruidvat, 1000 microgram. Een eerdere en een recentere bloeduitslag was goed.

8 dagen geleden

Welke dag van de 9 maanden beurs is het leukst? Leuker om de eerste dag te gaan of later?

8 dagen geleden

Ik heb een beetje een gekke vraag waar ik me een beetje voor schaam. Toen ons eerste kindje geboren was moest ik vaak mee huilen als de baby moest huilen. Ik was dan ook best labiel door alle hormonen. Ik vond het zo erg dat ik dat deed! Het gaf me het gevoel dat ik niet voor de baby kon zorgen. Ik ben een beetje bang dat het weer zo zal gaan bij ons nieuwe kindje.. Zijn er mensen die dat herkennen?

8 dagen geleden

Reactie op Sjonniedetweede

Ik heb een beetje een gekke vraag waar ik me een beetje voor schaam. Toen ...
Ja herkenbaar! We gaan ontzwangeren na de bevalling en dan kunnen we behoorlijk labiel zijn. Ik huilde ook met mijn kinderen mee, en soms nog steeds... niet jezelf veroordelen hierom hoor. Je voelt intens met je kindje mee en dat wordt echt minder/gaat weg.

8 dagen geleden

Reactie op YayaB

Goh gekke vraag, ik heb de laatste tijd dat als ik een beetje omhoog kom va ...
Ja ik heb dit ook soms! Echt een elektroschock inderdaad. Heb het bij mijn eerste zwangerschap ook wel eens gehad, nu bij de tweede weer. Maar niet zo vaak.

8 dagen geleden

Reactie op EsmeeT1995

Ik wil lekker mijn buik gaan insmeren, maar vraag me zeer af waarom je daar ...
Helemaal eens met eerdere comments over dat het niet uitmaakt wat je smeert. Ik heb m'n vorige zwangerschap steevast met Italiaanse olijfolie gesmeerd en ik dat was zeer effectief én 100% natuurlijk:)

8 dagen geleden

Reactie op YayaB

Goh gekke vraag, ik heb de laatste tijd dat als ik een beetje omhoog kom va ...
Ik herken dit ook!

6 dagen geleden

Straks als het kindje er is zou ik graag gebruik willen maken van een draagzak/draagdoek. Ik lees over beide gemixte verhalen over wat beter zou zijn voor de houding van het kindje. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook fijne merken zijn welkom!

6 dagen geleden

Reactie op Jo0808

Straks als het kindje er is zou ik graag gebruik willen maken van een draag ...
Groot fan van de Tula free to grow draagzak. Van geboorte tot 2.5 Jr gebruikt bij mijn zoontje en zo veel plezier van gehad. Vond het zelf ook een van de leukste dingen uit de babytijd om hem te dragen.

6 dagen geleden

Reactie op Jo0808

Ik vond de draagdoek vanaf de geboorte heerlijk, zo geborgen! Ik gebruikte een die niet rekbaar was. En vanaf 8 maanden hebben we de draagzak ergobaby breeze gekocht, zodat onze dochter nog lekker bij ons kan slapen maar ook de optie heeft om wat meer te bewegen/rond te kijken. Ze is nu 1,5 en we gebruiken de draagzak nog steeds regelmatig!

6 dagen geleden

Reactie op Jo0808

Hoi, lastige keuze! Het belangrijkste om te weten, ongeacht wat je kiest, draagzak of doek of een combi, is dat het kindje er op een goede manier in zit: - hoofdje op afstand van een kusje; - ruggetje lekker rond in C vorm; - beentjes in W, dus als een kikkertje met de knietjes hoger dan de billetjes. - baby zit altijd met gezichtje naar je toe. (Let erop dat baby vrij kan ademen.) Dus ofwel op je buik, zij of rug. Met het gezichtje naar buiten is niet ergonomisch. - geen boxpakje aan met voetjes eraan vast, dus enkel losse sokjes als nodig - haal een laag van de baby af, want zo’n doek of draagzak is warm! Als de baby er op deze manier in zit, is de keuze voor draag doek, stretch, niet-stretch, sling of draagzak een persoonlijke keuze. Van jou en/of de baby. Die kan ook voorkeur hebben. Let op: niet alle draag zakken zijn ergonomisch, ook al pretenderen sommigen het wel. Mijn eerste meisje is klein geboren 2,1kg en mocht dus nog niet in een draagzak. Vaak vanaf 2,5 of 3 kg. Vanaf de geboorte gebruik gemaakt van een woven (niet-stretch) draag doek. Heerlijk was dat. Toen ze eenmaal 3kg had heb ik haar ook veel in stretch draagdoeken gehad en kan de Isarah the one draagzak ook aanraden. Ze is nu 3,5 jaar en zit nog steeds wel eens in de isarah of de woven draagdoek. Mocht je voor een draagdoek gaan, er bestaan veel goede video’s/kanalen op youtube, maar ook de hulp van een draag consulent is aan te raden. Dan een extra tip voor de stretch draagdoek, er zitten ALTIJD twee lagen over de baby heen. Voor de woven draagdoeken is dit niet een vereiste. Succes met kiezen!

6 dagen geleden

Reactie op VroegwijzeMaan1989

Hoi, lastige keuze! Het belangrijkste om te weten, ongeacht wat je kiest, ...
Wat een goeie info allemaal. Waarom kunnen ze geen boxpakje aan maar liever losse sokjes? Zodat hun voetjes niet verdrukt worden/te strak zitten?

5 dagen geleden

Reactie op xnano

Hoi hoi! Vraagje! Ik wil graag gaan smeren met bio oil, maar zie dat er twe ...
Ik gebruik de oranje versie ervan

4 dagen geleden

Vraagje; zijn deze kaasjes van de Lidl veilig te eten?

4 dagen geleden

Deze

4 dagen geleden

Reactie op EJ92

Deze
Yes, is niet rauw zoals ik zie

3 dagen geleden

Ik heb sinds kort ineens last van ene kuitkrampen (voornamelijk in de nacht) ik gebruik al magnesium en vitamine tabletjes. En probeer genoeg te drinken. Iemand anders nog andere tips wat eventueel kan helpen? Ik ben nu 18 weken zwanger☺️

3 dagen geleden

Reactie op Mommytobe26april

Ik heb sinds kort ineens last van ene kuitkrampen (voornamelijk in de nacht ...
Enorme* ipv ene hihi..

3 dagen geleden

Hi! Iemand tips bij het verhelpen van pijn in de heupen? Ik heb 2 soorten zwangerschapskussens.. maar ik kan snachts geen 5 minuten op 1 zijkant blijven liggen. Straalt ook helemaal uit in mijn been😬 Gyneacoloog zegt warmte leggen, maar misschien hebben jullie nog andere tips voor tijdens de nacht? #20wekenzwanger

3 dagen geleden

Reactie op KellyDescamps

Hi! Iemand tips bij het verhelpen van pijn in de heupen? Ik heb 2 soorten ...
Probeer dit voor het slapen te doen. Dit helpt bij bekkenpijn heuppijn en is een lekker massage vind ik. https://youtu.be/JS2lmWNdHWc?si=eZ3RpAsQLFRzczQM Je kan ook 5 min voor het slapen gaan de douche in. Dat helpt ook.