5 Reacties

2 maanden geleden

Wij krijgen ons tweede kindje. Bewust ervoor gekozen om wel kraamzorg te nemen. Dit keer een ZZP’er. Vorige keer hadden we een heel lieve dame via een grote organisatie, vanwege drukte was zij hier maar 4 uur per dag. Van 08:00 tot 12:00 uur. Ik had zorg nodig, vanwege heftige bevalling met flinke knip die veel pijn deed, borstvoeding kwam niet op gang, ik had meer dan 72 uur niet geslapen, etc. De kraamweek vond ik echt best heftig, vooral vanwege dat gehaast in m’n huis. Ik kreeg geen rust. M’n baby huilde van de honger, gewicht van haar ging niet super, ik kreeg een kolf in mn handen en moest het zelf uitvogelen. Mijn vriend moest verder alles doen, ook al brachten onze ouders wel boodschappen en eten. Toch kwam alles op hem aan. Ook hij vond dit erg zwaar. Dus wij kiezen ervoor gewoon ‘fulltime’ kraamzorg te nemen. Dan kunnen we haar altijd nog naar huis sturen op het moment dat we daar zelf voor kiezen.

2 maanden geleden

Hoihoi, wij hebben als alles goed gaat weer kraamzorg🥰 mijn excollega is de kraam ingegaan! En ik vond het heerlijk! Lekker die vertroeteling🥹 denk wel dat ik zelf meer wil doen dit x voornamelijk omdat ik nog een kleine heb die dan 18maanden zal zijn..

2 maanden geleden

Ik vond kraamzorg voor mijzelf geen toevoeging. Waren meer koffie aan het maken voor haar dan dat ze ons verlichtte.. enige is dat ze ook checks doen op je kindje, daarom zal ik het dit keer ook maar doorstaan voor minimale uren. Wellicht ook nog wel handig nu we een peuter hebben. Ik wil dit keer alleen wel minder lange gesprekken voeren met haar heel de dag dat vond ik zo intensief en klote

2 maanden geleden

Wij gaan ook opnieuw weer voor de kraamzorg. Niet wetende hoe het herstel gaat zijn + de checks bij de baby en mezelf vind ik een prettig idee. Bovendien hebben we dan ook een dreumes rondlopen, dus denk dat we wel wat meer handjes kunnen gebruiken 🙊 Vorige x hebben we de kraamzorg eerder weggestuurd, wellicht als alles goed gaat doen we dat weer

2 maanden geleden

Jazeker, wij vonden t welfijn. Maar met ene dreumes die rondloopt is t ook erg fijn lijkt me. Ze zijn dan ook veel bezig met je 1e kindje vermaken