14 Reacties

15 dagen geleden

Ik heb ook 2e hands kruiken dus ik ben ook benieuwd

15 dagen geleden

Ja ik heb hier ook over gelezen, dat ze na bepaalde tijd niet meer veilig zijn. Wij hadden ook nog de kruiken van 8 en 5 jaar geleden. Maar we hebben ze weg gedaan en nieuwe gekocht. Wil het risico niet lopen.

15 dagen geleden

Online staat dit erover.

15 dagen geleden

Reactie op 070425

Online staat dit erover.
Dit las ik ook, maar de kraamverzorgster noemde als argument als je ze leeg bewaard dat de binnenkant gaat roesten waardoor ze kunnen exploderen..

15 dagen geleden

Reactie op elinlag

Dit las ik ook, maar de kraamverzorgster noemde als argument als je ze leeg ...
Oke! Dat klinkt niet best. Wij hebben ze ook weggegooid en nieuwe gekocht nadat we dit gelezen hebben. Dan zit je sowieso goed!

15 dagen geleden

Je moet ze inderdaad vol bewaren, bij mij stond dat ook op de sticker op de kruik als waarschuwing.

15 dagen geleden

Kan je niet checken met je zaklamp of er roest in de kruik zit?

15 dagen geleden

Reactie op Kirsten230

Je moet ze inderdaad vol bewaren, bij mij stond dat ook op de sticker op de ...
Of met de dop eraf bewaren, heb het gelijk even opgezocht op de kruik

14 dagen geleden

Ik vervloek die dingen sowieso. Heb er vorige keer op aandringen van mn omgeving 2 nieuw gekocht bij Prénatal en ze lekten allebei. Voor mij geen kruiken meer, ik gebruik zo’n warmtezak die in de magnetron kan

12 dagen geleden

Reactie op mf92mf

Ik vervloek die dingen sowieso. Heb er vorige keer op aandringen van mn omg ...
Welke warmtezak gebruik je dan? Ik wil eigenlijk ook geen kruiken, vind het doodeng bij zo’n kleintje dat kokende water.

12 dagen geleden

Reactie op Surprisesurprise

Welke warmtezak gebruik je dan? Ik wil eigenlijk ook geen kruiken, vind het ...
Ja precies! Ik weet het eerlijk gezegd niet.. we hebben m van t ziekenhuis mee gekregen en hij zit nu al in een verhuisdoos. Maar het is zo’n langewerpig zakje dat in de magnetron kan. En als t ziekenhuis dit gebruikt lijkt t me sowieso veilig!

12 dagen geleden

Reactie op mf92mf

Ja precies! Ik weet het eerlijk gezegd niet.. we hebben m van t ziekenhuis ...
Ja mee eens! Ik zag kipkep liggen bij prenatal en in mijn vorige werk, kinderopvang, gebruikte ik die ook graag. Ik vind het ook doodzonde om die kruiken te kopen, twee dus in elk geval zo’n 30 euro, voor een week en dan weggooien. Zo’n pitten ding gebruiken wij sowieso veel. Wil dan best een speciale voor de kleine halen, die gaat hier nog jaren in omloop zijn. Las iets over ontbranding bij kersenpitten dus die worden afgeraden(of je moet ze ff natmaken voor gebruik). Meer kan ik er ook niet over vinden.

12 dagen geleden

Ik zie dat in kipkep vlas zit en hij kan ook in de vriezer, dan heb je direct een koel kompres. Alleen dat mag eigenlijk niet tot een jaar of vier, dus dan misschien na de eerste maanden lekker in de koelkast leggen voor alle val en stoot ongelukjes. Wel een stuk duurzamer ook toch, dan zo’n kruik.

12 dagen geleden

Reactie op Surprisesurprise

Ja mee eens! Ik zag kipkep liggen bij prenatal en in mijn vorige werk, kind ...
Ik maak mijn kersenpittenzak altijd nat voor het opwarmen. Handje onder de kraan en 2x spetteren. Hij is droog na het opwarmen. Ik hou van mijn pittenzak, die is de enige reden dat we een magnetron hebben. We hadden een kipkep gekregen als kraamcadeau en we hebben m wel gebruikt, maar het is zo dun dat ie echt zo weer koud is. We verwarmden het bedje wel met mijn pittenzak, maar lieten die er nooit in liggen.